تفاهم‌نامه حمایت از ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان منعقد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه حمایت از ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان و‌ فناور توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران با اختصاص تسهیلات پنج میلیارد ریالی، با حضور جناب خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری موج، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه حمایت از ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان و‌ فناور توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران با اختصاص تسهیلات پنج میلیارد ریالی، با حضور  «جناب خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی و «دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و  «مصباحی مقدم» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار  شد.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با اشاره به اینکه روزانه ۹هزار افتتاح حساب جدید داریم، گفت: سالانه سه میلیون وام قرض‌الحسنه توسط بانک مهر اقتصادی انجام می شود.

سعید شمسی نژاد با بیان اینکه سقف تسهیلات قرض الحسنه از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: همچنین براساس تفاهم‌نامه با معاونت ریاست جمهوری سقف تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های کوچک به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

او با تاکید بر اینکه سفته الکترونیک در بانک مهر اقتصاد اجرایی شده است، اظهار کرد: همچنین توثیق سهام به عنوان مقدمه انتشار اوراق قرضه الحسنه را اجرایی کرده ایم و این اوراق تا ماه آینده با مجوز سازمان بورس عرضه می‌شود.

او افزود: راه اندازی یک سوپر اپلیکیشن در دست اجرا داریم که فاز اول آن هفته آینده شروع بکار می کند و بعد کم کم تکمیل می شود، همچنین برنامه افزایش سرمایه بانک تا ده هزار میلیارد تومان در دستور کار داریم.

شمسی نژاد با اشاره به اینکه در راستای شعار سال از هزار شرکت قرض الحسنه تسهیلات خواهیم داد، گفت: این تسهیلات برای سرمایه در گردش بانک‌ها اجرایی می‌شود و همچنین همکاری در موضوع تولید و فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دنبال خواهد شد.

مصباحی مقدم رییس شورای فقهی بانک مرکزی با بیان اینکه قرض الحسنه یک خدمت اجتماعی برای محرومیت زدایی است، گفت: این خدمت می تواند در تامین مسکن محرومان موثر باشد و همچنین خدمتی مردمی در راستای تحقق عدالت است.

او با تاکید بر اینکه نکول پرداخت در تسهیلات قرض‌الحسنه وجود ندارد و تنها نکول تاخیر دارد، اظهار کرد: بانک‌ها با پرداخت قرض الحسنه به سمت حذف ضامن می‌توانند حرکت کنند و تسهیل کننده حذف کارمزد است، بنابراین نباید جلوی دست و پای بانک‌هایی که قرض الحسنه پرداخت می کنند به همین دلیل سپرده بانک‌های این چنینی نباید افزایش یابد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری موج
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا