طهمورث لاهوتی اشکوری: ساخت شهرک صنعتی مشترک در مناطق مرزی نیازمند اقدامات قانونی با همسایگان است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برای ساخت شهرک صنعتی مشترک در مناطق مرزی نیازمند مجموعه اقدامات قانونی با کشورهای همسایه هستیم و تعامل اجرایی لازم باید فراهم شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، «طهمورث لاهوتی اشکوری» در برنامه “روی خط اقتصاد” رادیو اقتصاد اظهار کرد: رویکرد سازمان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است و این رویکرد با هدف جذب سرمایه و ایجاد فضای انتقال دانش، تکنولوژی و فناوری دنبال می‌شود. برای شناسایی موقعیت‌های مکانی مناسب جهت احداث شهرک‌های صنعتی در مناطق مرزی تلاش‌هایی صورت گرفته و مکان یابی‌ها با در نظر گرفتن موضوعات قانونی و زیست محیطی برای تسهیل استقرار سرمایه‌گذاران در دستور کار است.

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین با بیان اینکه احداث شهرک صنعتی مشترک با کشورهایی از جمله عراق و ترکیه نیز در همین راستا دنبال می‌شود و در دستور کار است، تصریح کرد: در حال حاضر شهرک صنعتی مشترک با کشورهای دیگر نداریم، اما در مرحله انجام مطالعات  لازم هستیم. موضوع احداث شهرک‌های صنعتی مشترک همواره در دیدارها و مذاکرات بین المللی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با توجه به همین توانمندی پیگیری شده است که با استقبال طرف‌های خارجی روبرو شده است.

به گفته مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، این استقبال با توجه به سابقه بیش از ۵۰ ساله سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در زمینه ایجاد و تأمین زیرساخت‌های صنعتی بوده است و باید به این نکته توجه داشت که صادرات خدمات فنی و مهندسی در کنار تبادل فناوری زمینه توسعه بیشتر روابط تجاری را فراهم می‌کند.

گفتنی است سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۴۰ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۸ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۸۸۲ واحد صنعتی و ۳۲۷۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸ هزار و ۵۹۵ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا