حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تامین امنیت غذایی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندار زنجان با بیان اینکه مسئله امنیت غذایی مهمترین مسئله کشور است، گفت: لازم است زیرساخت‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از گذشته برای تامین امنیت غذایی فراهم ‌شود.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، «محسن افشارچی» استاندار زنجان در سومین جلسه ستاد الگوی کشت و ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان که با حضور سید «مجتبی خیام نکویی»، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، «مجید ولدان» رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور،«علیرضا مهاجر» معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد، با بیان اینکه مسئله امنیت غذایی مهمترین مسئله کشور است، اظهار داشت: گفتمانی  در استان زنجان، مبتنی بر حرکت دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال شروع کرده‌ایم و در این خصوص شاخص‌های عددی تعریف شده است که نسبت به گذشته رو به جلو بوده و بیشتر شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در الگوی کشت هدف هدایت کشاورزان به کشت متناسب با سند است، گفت: اگر انگیزه اقتصادی در بین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی ایجاد شود، افزایش تولید را در پی خواهد داشت و باید در این خصوص در اجرای سیاست‌های ترویجی دقت شود.

وی تصریح کرد: در دانشگاه‌های استان ظرفیت‌های خوبی برای ترویج کشاورزی وجود دارد که لازم است دانشگاهیان از روش سنتی حضور در دانشگاه خارج شوند.

افشارچی با بیان اینکه لازم است زیرساخت‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از گذشته برای تامین امنیت غذایی فراهم ‌شود، تصریح کرد: باید در طرح الگوی کشت انسجام اقتصادی خانواده‌های روستائیان به هم نریزد و کشاورزان نیز از این امر راضی باشند.

 در ادامه این جلسه روح الله حسنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات حال حاضر طرح و تبیین الگوی کشت است، اظهار کرد: به واسطه مختصاتی که در حوزه کشاورزی داریم از جمله خرد شدن اراضی زمین و امکانات پایه باید به فکر تولید خوشه‌های تولید و نظام بهره برداری مناسب باشیم.

وی ادامه داد: در همین زمینه در پایاب سد گلابر یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی در قطعات خرد و متوسط یک هکتاری به صورت متمرکز و یکپارچه کشت شده است.

حسنی گفت: اقتصاد کشاورزی استان به لحاظ تولید در رتبه ۱۸ کشور است، اما سهم بخش کشاورزی در اشتغال، تولید و درآمد و معیشت سهم بسیار ویژه‌ای است که باید به آن توجه خاصی شود.

همچنین علی آذر پیوند، رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در استان زنجان سه پارک فناوری و چهار مرکز رشد وجود دارد، گفت: در استان ۹۲ شرکت دانش بنیان وجود دارد که در کشور در رتبه سیزدهم قرار داریم.

وی افزود: در پارک علم و فناوری استان ۸۰ شرکت وجود دارد که ۱۸ شرکت دانش بنیان است که رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و ۱۰ طرح توسعه نیر در دست اقدام است.

در پایان این جلسه از سند الگوی کشت استان زنجان رونمایی شد.

همچنین آیین امضای تفاهم‌نامه تاسیس دهکده (پردیس) فناوری و نوآوری کشاورزی انجام شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا