دانش‌بنیان‌های توسعه‌دهنده روش‌ها و داروهای درمان ناباروری حمایت می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان که بتواند کشور را در مسیر اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» یاری کند، مورد حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار می‌گیرند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دارای طرح‌های فناورانه و نوآورانه در زمینه «داروها، فرآورده‌ها و روش‌های نوین در درمان ناباروری»، «تجهیزات مصرفی در درمان ناباروری» و «کیفیت‌افزایی خدمات و محصولات حوزه ناباروری»، حمایت می کند.

طرح‌های پیشنهادی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای «کسب دانش‌فنی»، «تولید بار اول» و «تجاری‌سازی و توسعه بازار» دارای عمق دانشی درحوزه زیست فناوری، برخوردار از TRL و MRL قابل قبول، برخوردار از زیرساخت تولیدی و یا امکان همکاری با شرکت‌های تولیدی حاضر در بازار (درصورت درخواست حمایت تولیدی) و برخوردار از بازار صادراتی در قالب های «گرنت پژوهشی» و «تسهیلات تولیدی» در اولویت هستند.

براساس اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری چند سالی است آمارهایی از زبان مسوولان و کارشناسان شنیده می‌شود و متعاقب آن پیش‌بینی‌هایی می‌شود که آینده نه چندان مطلوبی را برای جمعیت ایران ترسیم می‌کند. رشد پایین کلی جمعیت در ایران در دو تا سه دهه گذشته و در عوض نرخ رشد فزاینده جمعیت سالمندان از جمله آنها است.

بر همین اساس دولت و مجلس چند سالی است که به فکر ترمیم این آمارها و اجرای طرح‌هایی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند. ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز در همین راستا اقدام به دعوت از شرکت های فناور و دانش‌بنیان کرده است تا با ارائه طرح ها و خلاقیت‌های خود؛ گامی موثر در این مسیر بردارند و یاریگر کشور در این حوزه شوند.

مجموعه‌های متقاضی تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ فرصت دارند طرح‌های خود را ارسال کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی https://biodc.isti.ir/ مراجعه کنید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا