آغاز پذیرش هسته‌ها و شرکت‌های نوآور در پارک صنایع خلاق اصفهان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مسؤول راه‌اندازی پارک تخصصی فناوری‌های فرهنگی، نرم و صنایع خلاق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از آغاز پذیرش هسته‌ها و شرکت‌های نوآور در این مرکز خبر داد و گفت: واحدهای پذیرش شده مشمول حمایت‌های مالی و معنوی خواهند شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «هادی نباتی‌نژاد» افزود: هسته‌ها و شرکت‌هایی که دارای ایده نوآورانه و خلاق با قابلیت تجاری سازی در زمینه صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی، هنری، آموزشی و علوم انسانی هستند می‌توانند تا پایان آذر امسال برای پذیرش در این پارک تخصصی، ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای پنج پارک تخصصی در زمینه‌های مختلف است، اظهار داشت: یکی از آنها مربوط به صنایع خلاق، فناوری‌های فرهنگی و نرم است که گستره وسیعی از رشته‌ها را شامل می‌شود.

وی یکی از اهداف راه‌اندازی این پارک تخصصی را ارتباط موثرتر با شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به آنها عنوان کرد و گفت: شرکت‌های پذیرش شده در پارک تخصصی، مشمول حمایت‌هایی که از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، هستند.

نباتی‌نژاد برخی از این حمایت ها را معافیت‌های مالیاتی و بازرگانی، حمایت‌های مالی، اعطای مجوز فناوری، ارائه خدمات و مشاوره تبلیغاتی، حضور در نمایشگاه‌های مختلف، دوره‌های آموزشی و مشاوره تخصصی برشمرد و افزود: ساختمانی نیز برای استقرار شرکت ها و هسته‌های پذیرش شده در پارک تخصصی صنایع خلاق در نظر گرفته شده است که تا پایان آبان جاری افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می شود که تعداد شرکت‌های متقاضی و پذیرش شده در پارک تخصصی صنایع خلاق اصفهان نسبت به سایر پارک‌های تخصصی بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: مجوز پارک‌های تخصصی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شده و در واقع، زیر مجموعه پارک‌های علم و فناوری هستند.

نباتی‌نژاد ادامه داد: در پارک تخصصی صنایع خلاق، هسته‌ها و تیم‌ها از محل پیش رشد و در حال رشد تا شرکت‌های رشد یافته و خلاق مورد پذیرش قرار می‌گیرند و در فضای در نظر گرفته شده فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر در کشور حدود هفت هزار شرکت خلاق فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: مرکزی مشابه پارک تخصصی صنایع خلاق اصفهان که به این شکل و از مراحل پیش رشد اقدام به پذیرش هسته‌ها و واحدهای فناور کند، در کشور نداریم.

وی سایر پارک های تخصصی مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را فولاد و صنایع فلزی، امنیت غذایی، آب و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات و ” نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی” عنوان و اضافه کرد: همه این پارک‌ها در زمان حاضر فعال هستند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور و یکی از زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت از علم راه‌اندازی شده است.

این شهرک دارای ۲ پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در ۵۲۰ هکتار در شمال کلان‌شهر اصفهان و در جوار دانشگاه صنعتی اصفهان است.

در این شهرک علمی و تحقیقاتی بیش از ۶۱۲ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر است که توانسته‌ برای بیش از هشت هزار نفر نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا