هدفگذاری توسعه سهم محصولات دانش‌بنیان در سبد صادرات کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت با بیان این که کشوری که تکنولوژی صادر می کند عملا غیرقابل تحریم است، گفت: هدفگذاری سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت در دوره جدید 8 ساله توسعه سهم محصولات هایتک و دانش‌بنیان در سبد صادرات کشور است.

  به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس،مهدی ضیغمی امروز با حضور در غرفه سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ تبریز اظهار کرد: با تولید محصولات دانش‌بنیانی که سایر کشورها به این محصولات نیاز دارند تحریم ناپذیر می شویم و صادرات دانش جایگزین صادرات منابع می شود و ایران به یک کشور برند حوزه محصولات هایتک، دانش‌بنیان، نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی تبدیل می شود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش مشوق‌هایی برای تولید محصولات دانش‌بنیان ادامه داد: برنامه سازمان، تمرکز بر روی برخی از محصولات و کمک به صادرات این محصولات است که امیدواریم تاثیر این برنامه‌ریزی تا پایان امسال خود را نشان دهد.

معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت گفت: در مقایسه با حوزه کالا و خدمات فنی و مهندسی، توجه به بخش خدمات از جمله حوزه خدمات فناوری اطلاعات تا حدودی کم رنگ بوده که در حال حاضر در این زمینه در حوزه فناوری اطلاعات از ظرفیت برخی از اتاق‌های مشترک کشورها استفاده می شود.

ضیغمی در خصوص حمایت سازمان توسعه تجارت برای صدور مجوز کسب و کارهای دانش بنیان افزود: با صدور مجوز برای کسب و کارهای دانش بنیان علاوه بر امکان توسعه، این کسب و کارها معاف از مالیات و معاف از رفع تعهد ارزی می‌شوند.

وی ادامه داد: دولت برای سال ۱۴۰۴ در حوزه صادرات غیرنفتی ۷۵ میلیارد دلار هدفگذاری کرده که از این میزان ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلار محصولات غیرنفتی برای بخش خصوصی است که امیدواریم سهم صادرات محصولات دانش‌بنیان نیز پنج میلیارد دلار باشد که البته این موضوع بستگی به میزان حمایت وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از کسب و کارهای دانش‌بنیان دارد.

نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۲ تا ۶ آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا