حمیدرضا عقاب نشین: بستر فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان نوپا در البرز فراهم شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز اعلام کرد: برای نخستین بار در کشور بستر فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان نوپا در کارگاه های اجاره ای با کمک پارک علم وفناوری البرز فراهم شده و به زودی کار خود را شروع می کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، حمیدرضا عقاب نشین روز چهارشنبه در سمینار آموزشی آشنایی دستگاه‌های اجرایی البرز با مقوله دانش‌بنیان که در پارک علم و فناوری استان برگزار شد با بیان اینکه این کارگاه های دانش‌بنیان زیربنای بین ۲۵۰ تا ۸۰۰ متر مربع دارند، افزود: این واحدهای کارگاهی مختص شرکت های دانش‌بنیان نوپایی است که از مرحله جنینی و رشد آزمایشگاهی خارج شده اند و نیاز به مکانی دارند تا تولیدات خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه این شرکت‌ها واحدهایی هستند که می‌خواهند به بلوغ صنعتی و رشد تولید برسند، اظهار داشت: این واحدها پس از رشد تولید و فعالیت، خودشان اقدام به خرید زمین و ایجاد کارگاه های تولید خواهند کرد.

عقاب نشین با اشاره به اینکه بسیاری از تولیدات کشور اگر بر روی مشخصات برندش تمرکز شود نامی از شهرک صنعتی اشتهارد دیده می‌شود. گفت: ثروت در هر کشوری بستگی به محصولات، صادرات و تولیدات آن کشور دارد که کشور ما از آن مستثنی نیست و ارزش این تولیدات هست که به نوعی میزان پیشرفت و رفاه آن کشور را رقم می زند.

وی افزود: این ارزش بستگی به کیفیت و میزان محصولات ارایه شده در دنیا دارد و این محصولات نیز بسته به ارزش افزوده و سودآوری که دارند، می باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر کیفیت محصول و ارزش افزوده بخواهند در کنار هم دیده شود بستگی به این موضوع دارد که دانش فنی پشت این موضوع باشد، اظهار داشت: در دنیا دانش فنی به ۲ روش ایجاد می شود که روش اول انتقال دانش فنی از کشورهای پیشرفته به داخل کشور و سپس بومی سازی آن می باشد که این روش در شرکت هایی بکارگیری می شود که تولیداتی از آن عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز روش دوم که بیشتر در کشور ما اتفاق می افتد را یک دانش جدیدی عنوان کرد که خودمان بنا به تحریم هایی که وجود دارد ایجاد می کنیم و اضافه کرد: در روش اول انتقال تکنولوژی توسط شرکت های بزرگ که R&D دارند و بزرگ هستند صورت می گیرد که این دانش فنی را به قیمت گزاف خریده و به کارگیری می کنند.

وی ادامه داد: ولی دانش فنی که توسط R&D ایجاد می شود به نوعی برمی گردد به یک شرکت کوچک و نوپا که در شهرک های صنعتی حمایت از شرکت های دانش بنیان نوپا را در اولویت قرار داده ایم.

عقاب نشین گفت: همه بر این عقیده هستند که دانش بنیان ها را حمایت کنند و چاره ای نداریم به جز آن و اگر این شرکت ها نتوانند موفق باشند به سرعت با این وضعیت تحریمی که داریم دچار اشکال می شویمو باید گفت شکوفایی دانش بنیان ها در تحریم به کشور کمک می کند.

استان البرز حدود چهار هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که نزدیک به ۳۵۰ واحد آنها دانش بنیان هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا