آغاز فعالیت باشگاه کارآفرینان نوجوان در البرز

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان در البرز با رویکرد مهارتی آغاز بکار کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، «لیلا الماسی»،اظهارداشت: باشگاه کارآفرینان نوجوان با هدف تغییر نگرش دانش آموزان از طریق آموزش مهارت‌های نرم کارآفرینی و تربیت نسل نوآور و خلاق، با حضور دانش آموزان مستعد، منتخب و دارای انگیزه فعالیت خود را در استان البرز شروع کرده است.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی این باشگاه یک طرح ملی است، خاطرنشان کرد: دوره آموزشی مربیان این باشگاه به صورت کشوری در مرکز تربیت مربی کرج در تابستان سالجاری برگزار شد.
وی بیان داشت: باشگاه کارآفرینان نوجوان در راستای آموزش و تربیت نسلی خلاق و نواندیش با ساختار و محتوای کاملا متمایز از دوره‌های رایج در کشور در حال اجراست که البرز جزو اولین استان هایی است که اقدام به فعال کردن باشگاه کارآفرینان نوجوان کرده است.
الماسی تصریح کرد: این اقدام با همکاری دفتر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، سازمان آموزش فنی وحرفه ای و اداره کل آموزش و پرورش استان برای اولین بار در استان البرز رخ داده است.

وی ادامه داد: هسته اصلی محتوای باشگاه، چارچوب «دی ان ای نوآور»، طراحی انسان محور و انقلاب صنعتی چهارم‌ است، این باشگاه، مبتنی بر تعریف اصیل کارآفرینی (یعنی افراد نوآوری که دست به خلق صنایع و تاسیس شرکت‌های دگرگون‌ساز می‌زنند) طراحی شده است.
وی به ویژگی‌های خاص باشگاه کارآفرینان نوجوان پرداخت و از تمرکز بر آموزش‌های مهم بین المللی، مهارت‌های نرم بنیادین، تمرین‌های عملی و گروهی جهت اثر بخش تر نمودن آموزش‌ها، دیدار چهره به چهره با کارآفرینان نوآور جهت الگوپذیری موثر و توجه همزمان به درس نوجوانان به عنوان ویژگی های خاص باشگاه کارآفرینان نوجوان یاد کرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرزیاد آورشد: در دوره های آموزشی دانش آموزان علاقه‌مند با آموزش‌های استاندارد و تدوین شده باشگاه باید یاد بگیرند که خوب ببینند، خوب گوش ، فکر و صحبت و در نهایت خلاقانه و نوآورانه فکر کنند و برای کارهایی که تصمیم به انجام آن دارند، روش‌های جدید را امتحان و سرانجام راه بهتر را برگزینند.
وی تاکید کرد: مدرسین باشگاه کارآفرینان نوجوان که با عنوان رهیاران از آنها یاد می‌شود قبل از شروع باشگاه، تمام دوره‌های آموزشی را تحت نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای و دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار گذرانده و جهت تدریس مطالب تدوین شده در این باشگاه آماده هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا