عرفان خسرویان: خوشه‌های کسب و کار در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ایجاد خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با اشاره به اینکه استراتژی‌های متفاوت برای توسعه صنايع وجود دارد، گفت: خوشه‌های کسب و کار با همین هدف در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ایجاد می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، «عرفان خسرویان»، در رابطه با آسیب‌های وارد شده از آموزش مجازی به کیفیت آموزش‌های عملی، خاطر نشان کرد: در حالی که آموزش‌ها در این دانشگاه باید به صورت عملی داده شود، اما در دو سال به صورت مجازی بود و البته یک تجربه جدیدی بود و شاید بیشترین آسیب را با توجه به اینکه دانشجویان و اساتید ما با کارگاه‌ها و دستگاه‌ها درگیر بودند هر چند که حضوری شدن دانشگاه‌ها یعنی فقط روزی ۱۲ و نیم میلیارد تومان هزینه غذا در دانشگاه فنی و حرفه ای.

وی افزود: مجازی شدن تجربه جدیدی بود و در ابتدا بیشترین آسیب به آموزش‌های عملی بود، ولی این دانشگاه در نهایت با شرایط آنروز خود را تطبیق داد. تجربه خوبی از آموزش‌های مجازی در دوران کرونا به دست آمده است و در حال حاضر نیز می‌شود از آن در همه دانشگاه‌ها و همه آموزش‌ها استفاده کرد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای ادامه داد: وجود تکنولوژی‌های جدید مانند متاورس می‌تواند کمک کند به آموزش مجازی و به استفاده از شبیه ساز‌های مجازی برای آزمایشگاه‌ها کمک کند.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌ها در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای بیشتر از مسائل موجود در آن است، اظهار کرد: البته مسائل برای تمام آموزش عالی وجود دارد از جمله عدم تطابق بودجه که امیدواریم گشایش‌هایی در این زمینه انجام شود.

خسرویان با بیان اینکه مقدمات جذب هئیت علمی آماده شده است، گفت: یک مرحله قرارداد در تابستان انجام شده و یک مرحله دیگر نیز در آبانماه به عنوان هیئت علمی در دانشگاه جذب خواهند شد.

وی با بیان اینکه هدف ما حرکت به سوی دانشگاه مهارت آموز، حل مسئله و کارآفرین است، عنوان کرد: در این راستا بیش از ۳۰ نفر از دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به مسابقات جهانی مهارت اعزام می‌شوند.

خسرویان ادامه داد: همچنین در سال آینده دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای از به سمت ایجاد خوشه‌های کسب و کار حرکت خواهد کرد و نیز تکلیف چهارچوب صلاحیت حرفه‌ای در حین کار تعیین خواهد کرد.

وی در رابطه با پرداخت معوقات بازنشستگان دانشگاه نیز خاطر نشان کرد: تمام معوقات از سال ۹۸ پرداخت شده است که نزدیک به ۸۵ میلیارد تومان بوده است. ذخیره پاداش و مرخصی بازنشسته‌ها نیز پرداخت شده است.

خسرویان ادامه داد: معوقات کارکنان نیز که طبق مصوبه هیئت امنا نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان بود پرداخت شد و تکلیف نیرو‌های بند “ذ” که بیش از ده سال منتظر بودند، روشن شد و در آیین نامه جدیدی نیرو‌های این بند خدمات جدیدی را در آموزشگاه ارائه خواهند کرد.

وی افزود: همچنین بحث نیرو‌های تطبیقی که بیش از ده سال مسئله دانشگاه بود با حمایت وزیر علوم و هیئت امنا حل و فصل شد. اختلافات دانشگاه با صندوق‌های بازنشستگی نیز در حال حل و فصل است. ضمن اینکه بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان بدهی‌های دانشگاه پرداخت شده است و ۱۲ پروژه عمرانی در دانشگاه به نتیجه رسیده است در حمایت از جریان دانشی نیز ۱۵ مرکز رشد دانشگاه در این مدت راه اندازی شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا