اشتغال بیش از هزار نفر از طریق کاریابی‌های استان سمنان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

جعفر کاشانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان: یک هزار و 82 نفر در 6 ماهه اول سال جاری از طریق کاریابی‌های استان سمنان مشغول به کار شدند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، «جعفر کاشانی»، با اشاره به اینکه در حال حاضر 19موسسه مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی داخلی در استان سمنان مشغول فعالیت می باشند، گفت: از این تعداد 2 کاریابی به صورت الکترونیکی (مجازی) فعالیت دارند.

وی افزود: افراد جویای شغل با مراجعه به موسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی داخلی می‌توانند ثبت‌نام نموده و به تناسب مهارت و علاقه‌ای که دارند به فرصتهای شغلی معرفی و مشغول به فعالیت شوند.

کاشانی فرصت‌های شغلی کاریابی‌های استان در 6 ماهه نخست امسال را چهار هزار و 117 فرصت اعلام کرد و افزود: 58 درصد فرصت ها مربوط به بخش خدمات، 41 درصد مربوط به بخش صنعت و 1درصد مرتبط با بخش کشاورزی است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور سه هزار و 641 نفر به عنوان کارجو به دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی استان مراجعه و تقاضای خود را برای یافتن شغل ثبت کرده‌اند که از این تعداد 47درصد زن و 53 درصد مرد می باشند.

وی با اشاره به اینکه 71 درصد جویندگان کار فاقد مهارت و 29 درصد دارای مهارت بوده اند، گفت: از بین جویندگان کار 51 درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و 49 درصد دارای مدرک فوق دیپلم به بالا می باشند.

کاشانی افزود: 37درصد بکارگمارده شدگان زن و 63 درصد مرد می باشند و 64 درصد بکارگمارده شدگان فاقد مهارت و 36 درصد دارای مهارت بوده اند و از بین بکارگمارده شدگان 60 درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و 40 درصد دارای مدرک فوق دیپلم به بالا می باشند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا