کارگروه تخصصی ارتباط صنعت و دانشگاه در همدان تشکیل شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و هماهنگی استانداری همدان با اشاره به اهمیت چشمگیر ارتباط صنعت و دانشگاه در گره گشایی از مشکلات بخش تولید گفت: کارگروه تخصصی ارتباط صنعت و دانشگاه طبق دستور رییس جمهور برای اولین بار در کشور در این استان تشکیل شده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سید مجتبی حسینی روز دوشنبه در اولین جلسه کارگروه ارتباط صنعت با دانشگاه افزود: این کارگروه با هدف تبدیل جوان تحصیل کرده کارجو به جوان تحصیل کرده کارآفرین در استان همدان راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: استان همدان پرچمدار موضوعات دانش‌بنیان است و در حوزه علم و فناوری تمهیدات چشمگیری در استان انجام شده است.

حسینی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین و نگاه ویژه دولت سیزدهم و تاکیدات استاندار همدان به نقش و جایگاه مراکز علمی در تحقق توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال گفت: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، هماهنگی مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی با نیازهای بازار و توسعه دانشگاه‌های مهارت محور از اهداف تشکیل این کارگروه است.

وی با بیان اینکه دبیری این کارگروه بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی است تصریح کرد: عارضه یابی عدم حصول نتیجه مورد انتظار، اشتراک گذاری منابع دانشگاهی و جلوگیری از موازی کاری در دانشگاه ها از وظایف و ماموریت های دفاتر ارتباط صنعت با دانشگاه است که با حضور در این کارگروه ارتقا و توسعه می یابد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و هماهنگی استانداری همدان خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای صنعتی، ایجاد و ارتقا نگاه فناورانه و نوآورانه به صنعت، احصا نیازهای اساسی واحدهای صنعتی و ارائه راهکار به آنها، برنامه ریزی برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی در دستور کار این کارگروه قرار دارد.

وی تصریح کرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدها، کارگاه‌های تولیدی و تعاونی های واجد شرایط بدون سقف اختصاص یافته است که از اواخر ماه جاری به بانک های عامل ابلاغ می شود.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و هماهنگی استانداری همدان با اشاره به اینکه طرح پویش از سال گذشته در دانشگاه آزاد با ۱۲۰ نفر از دانشجویان آغاز شد خاطرنشان کرد: در این طرح آموزش عملی صنعت در کنار تئوری مرتبط با رشته تحصیلی به دانشجویان آموزش داده شده است.

حسینی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری از ظرفیت دانشگاه‌ها برای نظام شناسایی مسایل جامعه و صنعت استفاده کنند گفت: دانشگاه ها در مسیری گام بردارد که مسأله محور، ماموریت گرا و مهارت محور باشند و به نیازها و مشکلات بخش صنعت و جامعه پاسخ دهند. 

وی اظهار داشت: طرح تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها)، در استان همدان طبق تاکید استاندار همدان با جدیت پیگیری می شود و هدف از اجرای این طرح فعال کردن ظرفیت‌های علمی و فناورانه دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و اهرم کردن منابع مالی نهادهای مربوط برای پاسخ به نیازهای استان است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و هماهنگی استانداری همدان گفت: مرکز رشد، پژوهش‌های دانشگاهی را به سمت حل مساله برده است و براساس آمایش سرزمینی و ماموریت گرایی که از موازی کاری و پول پاشی جلوگیری شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا