احیاء صنایع غیر فعال استان‌ها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

براساس قانون جهش تولید دانش‌بنیان استانداران مکلف هستند با تشکیل مستمر و منظم هیأت امناء کانون‌های کارآفرینان برتر استان در جهت توسعه اقتصادی استان و احیای صنایع غیرفعال استان توسط آن‌ها اقدام کنند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانونی است که دستگاه‌های زیادی حتی در استان‌ها را مخاطب قرار داده تا در رفع چالش‌ها و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مشارکت داشته باشند، این قانون زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کل کشور را رونق می‌بخشد.

در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده استانداران مکلف هستند ضمن تشکیل مستمر و منظم هیأت امناء کانون‌های کارآفرینان برتر استان نسبت به ایجاد سازوکار ارائه حمایت از کارآفرینان برتر و فعالیت‌های دانش‌بنیان شرکت‌ها در سطح استان در جهت توسعه اقتصادی استان و احیای صنایع غیرفعال استان توسط آن‌ها اقدام کنند.

سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مکلف هستند با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه توسعه روستایی را با تمرکز بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات روستایی و شکل‌دهی به نظام نوآوری و محصولات روستایی تدوین و بر اجرای آن نظارت کند.

این قانون مبتنی بر ۲۰ ماده و ۱۰ تبصره که زمینه‎ساز تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» است و به یاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌آید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا