صباغیان بافقی: ابزارهای نظارتی برای حمایت از زیست‌بوم خلاق استفاده می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یک نماینده مجلس ضمن تاکید بر حمایت هرچه بیش‌تر از شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان، از اهمیت و ضرورت وجود ابزارهای نظارتی گفت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه و خاتم، با بیان این‌که حمایت‌ها باید کانالیزه شود و شرکت‌های با محصول و خدمت واقعی و بهتر حمایت بیشتری دریافت کنند، گفت: فضای گفتمانی که در کشور ایجاد شده است، حمایت از شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و نوآور را به یک امر بدیهی و مسلم تبدیل کرده است. مقام معظم رهبری نیز سال‌ها است که تاکید بسیار ویژه‌ای بر گسترش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دارند.

صباغیان بافقی ادامه داد: ایشان به عنوان سکاندار کشتی نظام به خوبی اهمیت فناوری و نقش آن در پیشرفت کشور را دریافته‌اند و بر این اساس است که از دو دهه قبل، تلاش کردند تا این گفتمان را در جامعه بسط و گسترش دهند.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز به ویژه در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در این حوزه به انجام رسانده است، با این همه در هر اقدام خوبی، ممکن است برخی اشکالات پیش بیایید و دیکته بدون غلط وجود ندارد، بر این اساس، باید تلاش شود تا حمایت‌ها بیشتر به سمت شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیانی برود که خروجی کار موثرتری دارند.

به گفته صباغیان بافقی در واقع اگر شرکتی پس از مدتی محصول یا خدمت درخوری نداشت، باید بدون تعارف حمایت از آن را قطع کرد تا ارزش افزوده و بهره وری بسته‌های حمایتی افزایش یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عملگرایی مسئولان و دستگاه‌های مختلف، بیان کرد: بدیهی است که برخی مسئولان در دستگاه‌های اجرایی مختلف، ممکن است حمایت لازم را عرضه نکنند و به اصطلاح شاهد کم کاری در این حوزه باشیم. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری باید نقشی فعال در این خصوص ایفا کند، هماهنگی با مجلس می‌تواند، بسیار کمک کننده باشد.

صباغیان بافقی، افزود: مجلس نیز قطع به یقین آمادگی دارد تا از ابزارهای نظارتی خود در راستای حمایت هر چه بیشتر از صنایع نرم و خلاق و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، بهره بگیرد. برگزاری جلسات منظم با نمایندگان و انعکاس نقاط قوت و ضعف قوانین در کنار نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق به نمایندگان، می‌تواند در نهایت به تشکیل یک زیست‌بوم نوآوری شاداب تر و البته چابک‌تر منتهی شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا