محمد مخبر: دولت حرکت انقلابی در حوزه استارت‌آپ‌ها را دنبال می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون اول رییس جمهور از نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران با رویکرد دانش‌بنیان بازدید کرد و در جریان این بازدید از ۶ سامانه در زمینه کسب و کار رونمایی شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری شبستان، محمد مخبر عصر امروز (چهارشنبه) با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، با همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت، از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید و ضمن گفتگو با غرفه‌داران، در جریان خدمات دانش بنیان ارائه شده در حوزه کسب و کار قرار گرفت. 

معاون اول رییس جمهور همچنین از مسائل و مشکلات پیش روی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات کسب و کار مطلع شد و دستورات لازم را برای رفع موانع این شرکت‌ها صادر کرد.

وی همچنین در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران گفت: به صحنه آوردن شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها نه صرفا مزیت، بلکه از ضرورت ها و اولویت های کشور است و بازیگر اصلی این صحنه جوانان نخبه، باانگیزه و خلاق هستند که خوشبختانه کشور ما از نظر نیروی انسانی خلاق و نخبه جزو کشورهای استثنایی و برتر است.

مخبر تصریح کرد: کشور ما از مواهب الهی متعدد و ظرفیت های گسترده ای برخوردار است و خوشبختانه بسترها و زیرساخت های لازم برای جهش اقتصادی هم فراهم است. 

وی افزود: برای اینکه بتوانیم این جهش را از مسیر میانبر محقق سازیم باید کارها را به دست جوانان، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان بسپاریم. 

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: تحقق هدف گذاری های انجام شده در شاخص‌های کلان اقتصادی از طریق گام به گام و حرکت در مسیر عادی میسر نیست بلکه نیازمند جهش و شتاب هستیم که این امر فقط با اتکا به نخبگان و فعالیت‌های دانش‌بنیان قابل انجام است. 

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری تحت عنوان تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: دولت در همین راستا در تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تدوین آیین نامه فعال سازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تامین تسهیلات برای این شرکت‌ها را در دست اقدام دارد.

مخبر با تاکید بر اینکه مشکلات کشور جز به دست شرکت‌های دانش‌بنیان قابل حل نیست، افزود: آنچه توانست کشور را در دوره تحریم مقاوم کند و به رغم همه تقابل ها اقتصاد کشور را سرپا نگه دارد، تکیه بر فعالیت‌های دانش‌بنیان بود و در بخش نفت، پزشکی و صنعت وقتی که شرکتهای خارجی به تعهدات خود عمل نکردند، با اعتماد و اتکاء به شرکتهای دانش بنیان توانستیم کارها را به انجام برسانیم.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: امروز کشور به نقطه بسیار خوبی رسیده و آینده بسیار بهتری هم پیش رو داریم. 

وی با تاکید بر اینکه باید جریان های دانش‌بنیان را تقویت و پشتیبانی کنیم گفت: این تصمیمات در دولت اتخاذ شده است در همه وزارتخانه ها اجرا خواهد شد تا شاهد حرکت انقلابی و تحول خوبی در بخش استارت آپ ها باشیم. 

گفتنی است با حضور معاون اول رییس جمهور در این نمایشگاه از شش پلتفرم در زمینه کسب و کار شامل سامانه جامع خدمات کسب و کار، سامانه حقوق کسب و کار، سامانه جامع مشاوره کسب و کار، سامانه جامع مدیریت زنجیره تأمین، پلتفرم تبلیغات کسب و کار و کارخانه شبیه سازی کسب وکار رونمایی شد.

نخستین نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در دو سالن به مساحت پنح هزار و ۶۰۰ متر مربع برگزار شده و ۸۵ شرکت فعال در زمینه خدمات توسعه کسب و کار در این نمایشگاه حضور دارند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری شبستان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا