درباره توسعه تجارت دانش‌بنیان‌ها در 6 کشور دنیا

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری گفت: با حمایت وزارت صمت یک خانه فناوری و نوآوری در نمایشگاه بین‌المللی ایجاد شده و امیدواریم با حمایت‌ها این فضا توسعه یابد تا ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و خلاق در معرض نمایش بین‌المللی قرار گیرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، مهدی قلعه نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری، با اشاره به تفاهم‌نامه‌ همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ایجاد ناحیه نوآوری در نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: یکی از وظایف ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این است که به شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و خلاق و به صورت کلی اکوسیستم علم و فناوری کشور وارد عرصه بین المللی شود. با توجه به اینکه شرایط بین المللی کشور ما یک شرایط خاص است بنابراین باید دولت و معاونت علمی یکسری زیر ساخت را  ایجاد کنند که بر بستر آن شرکت‌های خصوصی، دانش‌بنیان‌ و خلاق با کمترین ریسک وارد بازارهای بین المللی شوند.

او با اشاره به ایجاد شبکه‌ای از خانه‌‌های نوآوری و فناوری در کشورهای مختلف دنیا در راستای رونق بازارهای صادراتی محصولات دانش‌بنیان‌ افزود: طبیعتا محصولات حوزه علم و فناوری برای رشد و ارتقا ناچار هستند در بازارهای بین المللی حضور داشته باشند. در همین راستا از سال گذشته شبکه‌ای از خانه‌های نوآوری و فناوری ایران را در 6 کشور دنیا ایجاد کردیم و امیدواریم تا انتهای سال تعداد این خانه های نوآوری و فناوری را به 9 کشور برسانیم. همچنین یک خانه نوآوری ایران ساخت در نمایشگاه بین المللی تاسیس کردیم تا محصولات دانش‌بنیانی که ظرفیت صادراتی شدن  را دارند در این فضا قرار بگیرند.

قلعه‌نویی بیان داشت: تجربه موفق نمایش توانمندی‌های دانش‌بنیان‌ جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه، تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع دانش‌بنیان‌ و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان‌ باعث شد که تصمیم بگیریم این زیرساخت را گسترش دهیم و فضای بیشتری را در اختیار توانمندی‌های اکوسیستم دانش‌بنیان‌ کشور قرار دهیم. برای اینکار لازم است که علاوه برافزایش محیط نمایشگاه، فضایی را ایجاد کنیم که تجار با ظرفیت ها و نحوه تعریف کار با شرکت‌های دانش‌بنیان‌ آشنا شوند.در هیمن راستا با هماهنگی سازمان توسعه تجارت و  شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی مقرر شد که فضای اطراف سالن 37A نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران ساخت را به زیرساختی برای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان‌ و همکاری های فناورانه برسیم.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا