نخستین کارخانه فناوری و ساخت کشور در شیراز راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری اعلام کرد که با همکاری وزارت نفت، اولین کارخانه فناوری و ساخت کشور در دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، وحیدرضا زیدی فرد شب گذشته (چهارشنبه ۱۲ مرداد) در بازدید از دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر گفت: این دانشکده ظرفیت مناسبی برای راه‌اندازی کارخانه فناوری و ساخت دارد و با به روزرسانی تجهیزات می‌توان این ظرفیت را در راه آموزش نیروی انسانی توانمند استفاده کرد.

او با اشاره به همکاری وزارت نفت در تامین تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی کارخانه فناوری و ساخت در شیراز، افزود: با این اقدام علاوه بر بهره مندی دانشجویان از امکانات علمی و پژوهشی پیشرفته، صنعت نفت نیز از فارغ التحصیلان ماهر و توانمند این دانشکده سود خواهد برد.

دکتر محمد جامعی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس نیز گفت: این کارخانه زمینه تبدیل ایده‌های دانشجویان استان فارس و کشور به محصولات کاربردی و مورد نیاز جامعه را فراهم خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: کارخانه فناوری و ساخت با همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس، پارک علم و فناوری استان، دانشگاه صنعتی شیراز و معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه‌اندازی خواهد شد.

جامعی ادامه داد: در صورت تامین تجهیزات مورد نیاز، این کارخانه تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

لشکر بیکاران کشور، نتیجه عدم آموزش مهارت محور است

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه این بازدید با انتقاد از سیاست‌های اشتباه آموزشی در نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: لشکر بیکاران امروز کشور،  نتیجه آموزش‌هایی است که مهارت محور نبوده است.

ابراهیم عزیزی با تاکید بر آموزش‌های مهارتی در نظام تعلیم و تربیت کشور اظهار کرد: امروز مهارت محوری در سیستم آموزشی یک اولویت است که مورد غفلت قرار گرفته و بعضاً دانش آموزان و دانشجویان ما آموزش‌هایی را فرا می‌گیرند که کارساز نیست.

او افزود: در نظام آموزش و پرورش، توجه به مهارت‌های فنی و حرفه ای آن گونه که سزاوار است، مورد توجه قرار نگرفته و این یک آسیب بزرگ است.

عزیزی خاطرنشان کرد: امروز همه از بیکاری جوانان می‌نالند اما از این نکته غافل هستند که بخش اعظم این بیکاری نتیجه عدم مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

نماینده شیراز و زرقان با تقدیر از تلاش‌های مسئولام دانشگاه فنی و حرفه‌ای باهنر شیراز، بر حمایت از این دانشگاه مهارت محور تاکید کرد و گفت: عزم دولت و مجلس حمایت از مهارت ورزی به ویژه در مراکز فنی و حرفه‌ای است.

عزیزی در این بازدید برای تامین بخشی از منابع مالی برای تکمیل خوابگاه دانشگاه فنی و حرفه ای نیز قول مساعد داد.

او همچنین بازدید معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری از دانشکده شهید باهنر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در اولین هفته کاری حضور در مجلس شورای اسلامی، نشستی با وزیر نفت برای تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز کارخانه فناوری و ساخت در دانشکده باهنر شیراز خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در ۱۳ مرکز فعال دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس مشغول تحصیل هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا