۱۱ واحد دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مستقر هستند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۱۱ واحد دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اهلی تعداد واحد‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی استان را ۱۱ واحد دانش‌بنیان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با طرح‌های حمایتی که در سال مزین به سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین انجام می‌شود، تعداد این واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: واحد‌های دانش‌بنیان به عنوان یک ابزار مهم برای ورود به بازار‌های نوین کسب و کار محسوب می‌شوند که باید تلاش شود زمینه حضور این نوع واحد‌ها در عرصه‌های مختلف تولید و اشتغال، تسهیل و ممکن شود.

اهلی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، می‌توانند نقش بسزایی بر افزایش تولید، صادرات و ارزآوری کشور داشته باشند.

او گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در شهرک‌های صنعتی استان اردبیل وجود دارند که محصولات تولیدی آنان، تامین کننده نیاز‌های داخلی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل می‌گوید: تولیداتی همچون تامین نیاز‌های صنعت نفت و گاز کشور، انواع ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، صنایع آسانسور و … نشان از توان بالای تولیدی این واحد‌های دانش بنیان دارد.

اهلی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای و بر اساس وظایف خود، حمایت‌های متنوع و گوناگونی از صنایع کوچک دارد که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله این حمایت هاست.

او از جمله حمایت‌های انجام شده از واحد‌های دانش‌بنیان را واگذاری زمین با شرایط ویژه برشمرد و گفت: معافیت از پرداخت مالیات، عوارض، حقوق گمرکی، سود بازرگانی و عوارض صادراتی و بهره گیری از تسهیلات کم بهره از دیگر مواردی است این نوع شرکت‌ها از آن بهره مند می‌شوند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا