درباره تدوین معاونت فناوری با هدف افزایش سرعت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید۳٠ درصد از آموزش ها مهارت محور شوند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی زلفی گل گفت: برای هدفمندی تحقیقات سامانه نان را طراحی کرده ایم. در این سامانه آموزش صنایع را طراحی کرده ایم تا صنایع خصوصی نیازمند به آموزش های مهارت محور اعلام شوند. در سامانه جام و جان را طراحی کرده ایم. در قسمت جان شرکت های دانش بنیان محصولات خود را معرفی می کنند.

به گفته وی برنامه ریزی کرده ایم تا مجلات علمی تحت نمایه های بین المللی در بیایند و در معرض دید دانشمندان قرار بگیرند تا محققان مجلات ما را به عنوان مرجع انتخاب کنند با انجام سیاست های تشویقی به گونه ای عمل می کنیم تا دانشجویان خارجی رشته های دانشگاه های ما را انتخاب کنند.

او گفت: در هیات امنای دانشگاه مصوب شده تا افرادی که دارای  نوآوری هستند، مورد تشویق قرار بگیرند.دیپلماسی علمی تشویق کننده است تا استادان کار تیمی را با دانشمندان خارجی انجام دهند تا  انتقال فناوری به داخل کشور انجام شود.

زلفی گل گفت: سیاست ما به گونه ای است که محققان را تشویق کنیم تا با  کشورهای اسلامی تعاملات علمی داشته باشند. یکی از مشکلات ما کاهش سرعت رشد  شرکت های داتش بنیان است. به همین دلیل وزارت علوم معاونت فناوری و نوآوری را تدوین کرده تا ساختارها را چابک کنیم که پست های جدید افزایش پبدا نکند.

وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا امکانات بهتری به پارک های علم و فناوری ارائه شود. دستیار فناوری و پسا دکترای فناوری  تاسیس شد تا محققان در شرکت های دانش بنیان حضور پیدا کنند.

او گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید۳٠درصد از آموزش ها مهارت محور شوند لذا برنامه ریزی شده تا فعالیت دانشگاه علمی و کاربردی توسعه پیدا کند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا