لزوم‌ حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در کشور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  به لزوم حمایت دانشگاه از ایده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و‌ گفت: جنبش نهضت نرم‌افزاری در کشور تقویت و مشکلات این حوزه رفع شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، سیدنظام‌الدین موسوی عصر روز گذشته در همایش بزرگداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید که در دانشگاه لرستان برگزار شد با بیان اینکه شخصیت شهید چمران، یک شخصیت بزرگ است اظهار داشت: شهید چمران اگر چه شایستگی‌های علمی فراوانی داشت و در دانشگاه‌های غرب، تحصیل کرده بود اما به غرب، دل نبست و به کشور آمد تا تعهد و تخصص خویش را در خدمت به انقلاب اسلامی ایران، قرار دهد.

وی افزود: شخصیت شهید چمران از نظر علمی یک شخصیت بسیار ارزشمند دانشگاهی بود که از توانمندی‌های شخصیتی و علمی برای خدمت به مردم استفاده می‌کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  عنوان کرد: در زمانه‌ای که دنیا بین بلوک شرق و غرب (مارکسیسم و لیبرالیسم) تقسیم شده بود بزرگانی همچون شهید دکتر چمران، راه دین و اسلام را انتخاب کرد، شهید چمران، در مسیر اسلام، امامت، ولایت و روحانیت بود.

وی  با بیان اینکه شهید چمران، یک چریک مبارز و ذوب در ولایت بود بیان کرد: شهید چمران به عنوان شاگرد مکتب حضرت امام (ره)، به مشارکت مردم و حضور مردم در صحنه‌ها، باور و اعتقاد داشت و به همین علت، اقدام به تشکیل گروه‌های چریکی مردمی در اوایل دوران دفاع مقدس کرد تا با دشمنان اسلام، مبارزه کنند.

موسوی گفت: شهید چمران، پیرو راستین تفکر حضرت امام (ره) بود، تفکری که برپایه آگاهی‌بخشی به مردم و حضور مردم در انواع صحنه‌ها، بنا نهاده شده است

وی تصریح کرد: شهید چمران، فقط اهل شعار نبود بلکه اهل عمل بود و یک شخصیت پیشرو در ابعاد مختلف داشت که برای همه‌ی ما به‌ویژه اساتید بسیجی، باید الگوی همه‌جانبه باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس جایگاه نهاد دانشگاه در ترویج تفکر و راه شهید چمران، را  یک جایگاه بسیار مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: نهاد دانشگاه و سازمان بسیج اساتید باید روز به روز، براساس مسئله‌محوری و موضوع‌محوری، ایده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان در راستای جنبش نهضت نرم‌افزاری برای رفع مشکلات را ارائه و تقویت کنند.

وی اظهار داشت: بخشی از مشکلاتی که در کشور داریم هزینه‌ی استقلال و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان است، بخشی از مشکلات هم محصول ناکارآمدی‌هاست که بایستی تلاش کنیم رفع شوند، بخش دیگری از مشکلات هم ناشی از معضلات فرهنگی و اجتماعی و عدم ورود بخشی از نخبگان برای حل مسائل است.

موسوی افزود: مشکلات، با فریادهای احساسی رفع نمی‌شوند، بلکه باید برای رفع مشکلات، طرح و ایده داشت و پیگیری‌های کافی مسئله‌محور را انجام داد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا