محمد نریمانی‌راد: بسته جامع آموزش کارآفرینی در مدارس عالی مهارتی ارائه خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس امور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد که در مدارس عالی مهارتی بسته جامع آموزش کارآفرینی ارائه می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، مراسم گشایش نخستین مدرسه عالی مهارتی حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) با حضور محمد نریمانی‌راد رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره)، سیدحاتم مهدوی نور رئیس امور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی، حسین اسدزاده رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان تهران، علی رفیعی رئیس کمیسیون آموزش مرکز وکلای قوه قضائیه استان تهران، داود قشقایی معاون حقوقی سپاه استان تهران، کفایت صالحی عضو هیات مدیره وکلای قوه قضاییه استان بوشهر، هادی مرادی بازرس هیات مدیره وکلای قوه قضائیه استان تهران، علی ایزدی رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی جنت‌آباد، شمس الملوک مشایخی رئیس دانشکده علوم انسانی، عصمت رمضانی مدیر گروه حقوق واحد یادگار امام(ره) و جمعی از دانشجویان و استادان در دانشکده مهارت و کارآفرینی جنت‌آباد برگزار شد.

مهدوی نور در این مراسم با اشاره به نظام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آموزش در کشور به دو دسته نظری و مهارتی تقسیم می‌شود و در تمامی کشورهای پیشرفته مراکز مهارتی در کنار دانشگاه و یا صنعت قرار دارد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای کم‌کردن فاصله بین دانشگاه و بازار کار آموزش‌های مهارتی را در دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی ارائه می‌کند.

وی عنوان کرد: به منظور تحقق مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نظام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی یک زیست بوم طراحی شد که زیر مجموعه‌های دارد و مهم‌ترین آن نظام‌نامه آموش فنی و حرفه‌ای است. در این زیست‌بوم مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی قرار دارند که وظیفه هدایت و راهنمایی افراد بر اساس استعداد، بازار کار کنونی و آینده را بر عهده دارند؛ چراکه هدایت تحصیلی و شناسایی علاقه‌مندی‌های فردی به افراد کمک خوبی در انتخاب رشته تحصیلی و شغل دارد و فرد به راحتی می‌تواند برای آینده خود برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشد.

رئیس امور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: آموزش دانشگاهی با خواست‌های صنعت متفاوت هست. خروجی دانشگاه‌ها آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را ندارند و لازم است مجدداً آموزش ببینند. علاوه بر آن نیروی شاغل نیاز به بازآموزی و توانمندسازی دارد. بنابراین ما دو نوع آموزش مهارتی در دانشکده‌ها که شامل آموزش بلند مدت و مدرک‌دار مانند کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای و کوتاه مدت در قالب دوره‌های آزاد مدارس عالی مهارت داریم.

وی تأکید کرد: مدارس عالی مهارتی در واقع معادل انیستیتو و کالج در سایر کشورهاست که در آن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای آماده‌سازی افراد جویای کار و توانمندسازی شاغلان برگزار می‌شود.

مهدی نور افزود: در مدارس عالی آموزش‌های مهارتی سه نوع آموزش کوتاه‌مدت ارائه می‌شود. نخست آموزش‌هایی که بر اساس خواسته کارفرمایان به منظور توانمندسازی کارکنان آن سازمان است. دوم آموزش‌هایی که بعد از پایان دوره تحت شرایطی در دوره‌های بلندمدت آن دوره معادل‌سازی شود و سوم دوره‌های اقتضایی برای توانمندسازی افراد نیمه‌ماهر.

رئیس امور توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: رمز موفقیت در کار، ۱۵ درصد مهارت‌هایی است که در رشته تحصیلی یک فرد کسب می‌کند و به آن مهارت‌های سخت می‌گویند و ۸۵ درصد مهارت‌هایی است که مربوط به رشته تحصیلی نیست و مهارت‌های نرم نام دارد و در مدارس عالی مهارت در کنار آموزش مهارت‌های سخت افراد مهارت‌های نرم نیز دریافت می‌کنند. از این‌رو مدارس عالی مهارت بسته جامعی برای کارآفرینی ارائه می‌کنند.

به گزارش آنا، در پایان این مراسم با حکمی از سوی نریمانی‌راد، کمال رئوف به‌عنوان رئیس مدرسه مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام منصوب شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا