پرویز کرمی: ریل‌گذاری زیست‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی در این دولت آغاز شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نخستین جلسه کارگروه اسباب‌بازی و سرگرمی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم با حضور پرویز کرمی، دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و جمعی از مدیران نهادها و روسای شرکت ها و خانه های خلاق و نوآوری و سازندگان اسباب بازی برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از تسنیم، در این جلسه اعضای مختلف کارگروه از بخش‌هایی چون تولیدکنندگان اسباب بازی، نمایندگانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برخی از اعضای شورای نظارت و مجمع فعالان اسباب بازی و چند شرکت خلاق و خانه خلاق ونواوری حوزه اسباب بازی حضور داشتند.

تشکیل اتحادیه سازندگان وعرضه کنندگان اسباب بازی

پرویز کرمی در این نشست، باتوجه به سند تحول دولت سیزدهم در زمینه صنایع خلاق و فرهنگی بر ضرورت موضوع تشکیل اتحادیه عرضه کنندگان اسباب بازی تاکید و اقدامات ستاد فناوزی های نرم و توسعه صنایع خلاق را در این زمینه برشمرد.

افزایش سهم محصولات ایران‌ساخت در حوزه اسباب بازی را جدی بگیریم

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق نیز در این نشست، از رونق کسب وکارهای خلاق  در کشور و افزایش سهم محصولات ایران‌ساخت این حوزه، از بازار اشاره کرد و افزود: معاونت علمی به صنعت اسباب بازی به عنوان یکی از مصادیق حوزه فناوری های نرم و صنایع خلاق توجه کرد و برای توسعه این صنعت در قدم نخست، افرادی را از درون صنف اسباب بازی را انتخاب کرد تا در اجرایی شدن اقدامات و تلاش ها در این مسیر یاریگر ستاد فناوری نرم باشند.


بیشتر بخوانید:


رئیس ستاد اجرایی‌سازی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، این سند را هموارکننده مسیر توسعه زیست‌بوم خلاق در کشور دانست و گفت: تصویب و اجرایی سازی این سند، به توسعه محصولات خلاق و فرهنگی کمک می کند و یکی از تکالیف تعریف شده در این سند، افزایش سهم قابل توجه بازار از محصولات فرهنگی و خلاق ایران‌ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، با بیان اینکه در مصوبات سفرهای استانی جناب اقای دکتر رئیسی ریس جمهور محترم به موضوع صنایع خلاق واشتغالزایی فارغ التحصیلان رشته های علوم انسانی و فرهنگ وهنر این مهم را هم در سفرهای استانی با کمک استانداران و مسولین استانی دنبال میکنیم .

کرمی افزود: این اقدامات با ایجاد و پایه گذاری خانه های خلاق ونواوری در استان ها پیش رفت و در تلاش برای توسعه این خانه ها در کشور هستیم. در حال حاضر نیز بر اساس مصوبات سفرهای اخیر مقرر شده که در 5 شهر از استان های مختلفی که رییس جمهوری به آنها سفر می کنند، خانه های خلاق و نوآوری با تکیه بر مزیت‌های بومی و جغرافیایی و منطقه‌ای ایجاد شود.

دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق با بیان این‌که معاونت علمی و فناوری به دنبال ایجاد زیرساخت برای پیشرفت حوزه‌های مختلف صنایع خلاق وفرهنگی از جمله اسباب بازی  وگیم است،

جایگاه ویژه صنایع خلاق و فرهنگی در قانون جدید جهش تولید دانش بنیان

کرمی باتشکر از اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از شرکتها و صنایع خلاق در تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان بیان کرد: در قانون جهش تولید دانش بنیان، بر توسعه صنایع نرم و خلاق تاکید شده است. امیدواریم به همت همه اعضای زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق و دولت محتزم    بتوانیم از ظرفیت های تخصصی در این حوزه برای رونق اقتصادخلاق و اشتغالزایی وثروت افزایی بهره ببریم.

وی با تاکید بر ضرورت شکل گیری اتحادیه‌های صنفی صنایع خلاق در حوزه های مختلف، گفت: ایجاد اداره کل صنایع خلاق در وزارت صمت یک گام مثبت در جهت توسعه این صنعت در کشور است. از شما اعضای کارگروه اسباب بازی هم می خواهم که بر روی تدوین ضوابط و آئین‌نامه های لازم در قانون جهش تولید متمرکز شوید و پیشنهادات خود را به ما ارائه کنید. امروز به همه اثبات شده است صنایع خلاق به اندازه‌ای قابلیت دارد که یک قانون ویژه برای آن وضع شود.

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق با تاکید بر اجرایی سازی مصوبه مجلس در حوزه شرکت‌های خلاق گفت: همه گیری موضوع صنایع و شرکت‌های خلاق و فرهنگی و نهادینه شدن مفهوم اقتصاد دانش‌بنیان را مدیون مقام معظم رهبری هستیم. ایشان امسال هم با انتخاب شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، تلاش ها در این حوزه را سرعت بخشیدند و همه را مکلف به پیگیری تامین زیرساخت ها و رفع موانع در این حوزه کردند.

در این جلسه بر لزوم توجه به جمع آوری اطلاعات و آمارگیری در صنعت اسباب بازی، ایجاد خانه خلاق طراحی اسباب بازی و بازی، طراحی بوت کمپ های استانی، لزوم توجه به طراحی اسباب بازی و غیره تاکید شد.

ضرورت ایجاد خانه خلاق و نوآوری طراحی بازی و اسباب‌بازی

این جلسه با تاکیدات محمدحسین نخ‌چی دبیر کارگروه اسباب بازی بر هم افزایی بین ارکان مختلف صنعت اسباب‌بازی برای توسعه آن، آغاز شد.

به گفته وی، اقدامات عملیاتی در این کارگروه همچون تشکیل اتحادیه عرضه کنندگان اسباب بازی و شرکت در نمایشگاه های بین المللی یک ضرورت ملی برای توسعه این صنعت در کشور است.

نخ‌چی افزود: ایجاد «خانه خلاق طراحی بازی و اسباب بازی» هم می تواند در این مسیر یاریگران فعالان صنعت اسباب بازی باشد. باید فعالان این حوزه از مزایای خانه خلاق بهره مند شوند.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
تسنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا