علی‌حسین رعیتی‌فرد: یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون روابط کار وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت: یک میلیون فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ ایجاد می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری دانشجو، علی‌حسین رعیتی‌فرد در اختتامیه جشنواره ملی حلوا ارده سنتی زرقان استان فارس گفت: در سالی که به نام تولید و اشتغال نامگذاری شده تلاش بر این است که زمینه رونق تولید و اشتغال در کشور ایجاد شود و صدور مجوز کسب و کار و تسهیل آن از جمله اقدامات اساسی و بنیادی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی در حال انجام است.

وی افزود: صدور مجوز برای مشاغل خانگی تسهیل شده تا کسانی که متقاضی هستند، بتوانند به راحتی مجوز بگیرند، همچنین در حال حاضر زمان صدور مجوز یک روز بیشتر زمان نخواهد برد.

رعیتی‌فرد تصریح کرد: بوروکراسی و فرآیند اداری تولیدکنندگان را آزار می‌داد، اما در حوزه وزارت مردم این موانع به حداقل رسیده است.

وی از تسهیل شرایط ویژه در مشاغل خانگی و جوارکارگاهی برای کمک و انگیزه کارگران خبر داد و افزود: در ۶ ماه گذشته بیش از ۶۰۰ جواز کارگاهی صادر شده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۴ کلان پروژه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی نخستین کلان پروژه‌ای است که بر اساس آن ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای امسال در نظر گرفته شده است و همچنین ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی از دیگر کلان پروژه‌ها است.

وی گفت: رفاه مردم به عنوان سومین پروژه برای رفع فقر مورد توجه است که با هم‌افزایی و مدیریت ۴۰۰ شرکت بزرگ کشور و تلاش برای ارتقای سوددهی بیشتر این شرکت‌ها، خدمات به جامعه هدف بیشتر می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تلاش شده نماینده کارگری و کارفرمایی در تصمیم‌گیری‌های وزارت کار حضور مؤثری داشته باشند، گفت: صیانت از نیروی کار از اولویت‌های ما در سه جانبه‌گرایی است.

بهره‌مندی از تجارب کشور‌های موفق در پیشگیری از حوادث شغلی و صیانت از نیروی کار برای امنیت شغلی کارگران از موضوعات مورد اشاره وی در این مراسم بود.

رعیتی‌فرد با اشاره به اقدام ویژه در ایجاد سامانه پایش کار و نظارت بر اجرای قانون کار در محیط‌ها و کارگاه‌های فعال کشوری، تأکید کرد: امید است که این جشنواره سبب رونق بیشتر تولید در استان فارس شود و علاوه بر نیاز‌های استان منجر به توسعه صادرات این محصول مغذی در کشور‌های منطقه و بهره‌مندی از این ظرفیت می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری دانشجو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا