مزیت بزرگ یوتیوب برای کسب‌وکارها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شما به‌ عنوان یک کسب‌وکار کوچک باید دائما به راهکار‌هایی فکر کنید تا بتوانید بدون اینکه پولی از دست بدهید محصولات و خدمات خود را در معرض دید هر چه بیشتر مردم قرار دهید. در صورتی که استفاده از یوتیوب برای کسب و کار به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی شما قرار بگیرد، می‌تواند راهی مقرون به صرفه برای رشد آن باشد و همچنین کسب درآمد از یوتیوب به عنوان منبع درآمدی در کنار سایر روش های درآمدزایی به کسب و کار شما کمک می کند.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از اکوموتیو، برای نمونه خرده‌فروش آنلاین ModCloth از همین طریق ۴۰۰۰ مشترک و ۱ میلیون بازدید را از یوتیوب جذب کرد که منجر به فروش بیشتر او شد. اگر مطمئن نیستید که یوتیوب می‌تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند، در ادامه همراه ما باشید تا شما را با ۸ مزیتی که یوتیوب می‌تواند برای کسب و کارتان فراهم کند، آشنا کنیم.

این مقاله با مشارکت شرکت اندروپی که در زمینه ارائه خدمات یوتیوب پیشرو می باشد گردآوری شده است.

. روی ایجاد ترافیک سایت از طریق یوتیوب سرمایه‌گذاری کنید

ویدیوی آنلاین به طور تصاعدی در حال رشد است و روزانه بیش از ۴ میلیارد ویدیو مشاهده می‌شود. اگر از YouTube برای کسب و کار خود استفاده کنید، می‌توانید هم از طریق ایجاد ویدیو و هم با تبلیغات در ویدیوهای دیگران به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید.

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ است و پس از گوگل و فیس بوک به عنوان سومین وب‌سایت پربازدید در سراسر جهان شناخته می‌شود. جالب است بدانید که ماهانه ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان از یوتیوب بازدید می‌کنند و هر ۶۰ ثانیه ۱۰۰ ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود.

پلتفرم‌های پخش ویدیو مانند یوتیوب آنقدر گسترش یافته‌اند که به شما تضمین می‌دهند گروهی از افراد را پیدا می‌کنید که طرفداران و مشتریان پرشور شما شوند، البته تا زمانی که شما به آنها آموزش دهید، سرگرم‌شان کنید و برای مشکلاتشان راه‌حل ارائه دهید.

۲. استفاده از یوتیوب برای کسب و کار و بازاریابی در آن به شما کمک می‌کند در صفحات اول گوگل ظاهر شوید

به دلیل جستجوی جهانی گوگل ویدیوها، تصاویر، اخبار، کتاب‌ها و جستجوهای محلی در نتایج جستجوی Google با هم ترکیب می‌شوند تا مفیدترین اطلاعات را برای افرادی که جستجو می‌کنند ارائه کنند. شاید متوجه شده باشید که ویدیوها بیشتر در نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شوند. این نشان می‌دهد که گوگل ویدئو را به اندازه صفحات متنی مهم می‌داند.

شما می‌توانید با نوشتن مقالات با کیفیت بالا در سایت خود و ایجاد ویدیوهای مکمل در یوتیوب از این مزیت بهره ببرید. انجام این کار باعث ایجاد بک لینک به سایت شما می‌شود، به این معنی که بیشتر در دسترس افراد جستجوگر قرار می‌گیرید. استفاده از یوتیوب به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کسب و کارتان، اعتبار وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. هر چه وب‌سایت شما از نظر گوگل معتبرتر باشد، همه صفحات شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهند داشت.

یک واقعیت جالب این است که غالبا بیش از ۶۰٪ از جستجوگران روی ۳ نتیجه اول در گوگل کلیک می‌کنند و بیش از ۹۰٪ از تمام جستجوگران گوگل روی ۱۰ نتیجه اولیه کلیک می‌کنند.

۴ نکته مهم برای استفاده از یوتیوب برای کسب و کار و افزایش اعتبار وب‌سایت

 از صاحبان وب‌سایت‌های دیگر‌ بخواهید که ویدیوهای شما را در وب‌سایت‌های خود قرار دهند.

هر بار که شخصی ویدیوی شما را در وب‌سایت خود قرار می دهد، این به عنوان رای مثبتی برای ویدیوی شما تلقی می‌شود. هرچه افراد بیشتری ویدیوی شما را در وبسایت خود قرار دهند رتبه آن در نتایج جستجو بالاتر می‌رود؛ زیرا گوگل به وب‌سایت‌هایی که محتوای عالی دارند و به طور مرتب به روز می‌شوند،اختیارات بیشتری می‌دهد.

 نام دامنه خود را به کانال یوتیوب‌تان مرتبط کنید

مرتبط کردن وب‌سایت شما با نام کانال یوتیوب‌تان نشان می‌دهد که شما نماینده رسمی برند خود در YouTube هستید. این مورد منجر به نتایج ویدیویی مرتبط‌تری می‌شود و وقتی کسی نام تجاری یا عبارات مربوط به خدماتی را که ارائه می‌دهید جستجو می‌کند به کسب و کار شما اشاره می‌کند.

 ویدیوهای خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

معیارهای رسانه‌های اجتماعی فاکتوری است که گوگل هنگام رتبه‌بندی صفحاتش مورد توجه قرار می‌دهد. اگر بتوانید ویدیوهای با کیفیتی ایجاد کنید که دیگران را به اشتراک‌گذاری ترغیب کند، به Google نشان می‌دهید که محتوای تولیدی شما برای مخاطبان هدفتان، ارزشمند است.

به مخاطب خود گزینه‌های بیشتری برای استفاده از اطلاعات بدهید

ارائه راه‌های مختلف به مخاطبان برای استفاده از اطلاعات – از جمله متن، تصاویر ویدیویی و پادکست – باعث افزایش تعامل کلی ویدیوهای شما می‌شود، زیرا باعث می‌شود سبک‌های مختلف یادگیری کاربران‌تان را در نظر بگیرید.

تجربه نقد کردن درامد یوتیوب در ایران با کول گیمر یوتیوبر حوزه گیم

۳. محتوای شما هرگز از بین نمی‌رود

استفاده از یوتیوب برای کسب و کار می‌تواند به شما کمک کند تا محتوایی را که قبلا ایجاد کرده اید، بدون نیاز به صرف زمان زیاد یا سرمایه‌گذاری در تجهیزات گران قیمت مجددا مورد هدف قرار دهید. به عبارت دیگر هدف‌گذاری مجدد محتوایی که قبلا ایجاد کرده‌اید شکل مؤثری از بازاریابی محتوا است، زیرا می‌توانید به مخاطبانی دست یابید که آن نوع خاص از محتوا را دوست دارند.

به عنوان مثال یک پست از وبلاگتان را می‌توانید به راحتی در قالب‌های مختلفی از جمله: پادکست، اینفوگرافیک، ارائه و مجموعه ویدیویی عرضه کنید. این رویکرد شما را قادر می‌سازد تا حداقل ۴ قطعه محتوا را تنها از یک ایده ایجاد کنید، در نتیجه مخاطبانی درگیر می‌شوند که به راحتی بتوانند اطلاعاتی را که برایشان ارائه می‌دهید هضم کنند.

۴. با استفاده از یوتیوب برای کسب و کارتان مخاطبان خود را در سراسر جهان افزایش دهید

این یکی از بزرگترین مزایای استفاده از یوتیوب برای تمامی کسب و کارها است. ایجاد مداوم محتوای ویدیویی، درها را به روی بازدیدکنندگان جدیدی باز می‌کند که هرگز به هیچ وجه به کسب و کار شما برخورد نمی‌کنند. از طریق YouTube حتی اگر فقط به یک زبان صحبت کنید می‌توانید به مخاطبان جهانی دست پیدا کنید.

اگر انگلیسی زبان مادری شما باشد از مزیت بیشتری برخوردار هستید، زیرا اگر نتوانید محتوای عالی بنویسید یا تولید کنید، گرفتن بازارهای بزرگ انگلیسی زبان (۳۰ ٪ از کل بازدیدهای YouTube) دشوار است.

علاوه بر این اگر زیرنویس در ویدیوهای خود قرار دهید می‌توانید به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید، زیرا به افراد با نیازهای مختلف توجه کرده‌اید. اکنون تحقیقات نشان می‌دهد که ویدیوهای دارای زیرنویس ۴ درصد بازدید و مشترک بیشتری نسبت به ویدیوهای بدون شرح دریافت می‌کنند.

همچنین بسیار مهم است که چندین راه ارتباطی را در داخل ویدیوهای خود قرار دهید، همراه با حاشیه نویسی که به موارد زیر پیوند دارد:

  • ویدیوهای دیگر
  • مطالب موجود در وب‌سایت شما
  • مجموعه پاسخگوی خودکار ایمیل شما
  • محصولات و خدمات پیشنهادی شما

۵. لیست ایمیل خود را در یوتیوب بسازید

یکی دیگر از مزایای استفاده از یوتیوب برای کسب و کار، توانایی ایجاد لیست ایمیل خود در ادامه ارائه محتوای ارزشمند و جذاب است. پیشنهاد می‌کنیم از نرم افزاری استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد فرم ثبت‌نام خود را مستقیما در ویدیوهای YouTube قرار دهید. یک ویدیو می‌تواند به طور موقت متوقف شود تا بیننده بتواند آدرس ایمیل خود را وارد کند و در لیست شما مشترک شود.

استفاده از این رویکرد علاوه بر آسان‌تر کردن روند ساخت لیست ایمیل، به شما کمک می‌کند تا محتوای ویدیویی جذابی را ارائه دهید که مخاطبان شما آن را دوست دارند.

. مخاطبان‌تان، شما را تبلیغ خواهند کرد تا افراد بیشتری از شما خرید کنند

ویدیوهایی که توسط کاربران تبلیغ می‌شوند به افزایش تنوع و فروش شما کمک می‌کنند. مردم از کسانی که به آنها اعتماد دارند خرید می‌کنند و هنگامی که شما بتوانید در سطح احساسی با آنها ارتباط برقرار کنید، این اعتماد توسط شما ایجاد می‌شود.

اکنون تحقیقات نشان می‌دهد که برای خدمات حرفه‌ای و شرکت‌های عمومی، اگر ترافیک را به صفحه فرود با ویدیویی از فردی در شرکت که در مورد محصول یا خدمات صحبت می‌کند هدایت ‌کنید، می‌تواند به طور چشمگیری فهرست سرنخ‌ها و فروش شما را افزایش دهد.

۷. جهت استفاده از یوتیوب برای کسب و کارتان، مخاطبان خود را با AdWords for Video  مورد هدف قرار دهید

با گوگل ادوردز می‌توانید با تبلیغات در ویدیوهایی که مخاطبان شما بیشتر تماشا و جستجو می‌کنند به مخاطبان خود دسترسی متمرکز لیزری داشته باشید.

بزرگترین مزیت AdWords for Video این است که شما فقط برای بازدیدهای نامزد شده هزینه می‌پردازید. یک ویدیوی  زمانی نامزد می شود که بیننده حداقل ۳۰ ثانیه تبلیغ شما را تماشا کند. به عبارت دیگر اگر تبلیغ ویدیویی شما نادیده گرفته شود هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

بزرگترین مزیت AdWords برای ویدیو پتانسیل افزایش مخاطبان شما از طریق «کسب ویو» است. این بازدیدها رایگان هستند و زمانی به دست می‌آیند که فرد تبلیغ ویدیوی شما را تماشا کند، سپس یک یا چند ویدیو را در کانال YouTube شما در یک دوره ۷ روزه تماشا کند. اگر شخصی ۲ تا ۴ ویدیو را در کانال YouTube شما تماشا کند احتمال اینکه در کانال YouTube شما مشترک شود بسیار بیشتر است.

۸. از طریق قابلیت AdSense for Video درآمد کسب کنید

ایجاد محتوای ویدیویی معمولی به شما این فرصت را می‌دهد تا از طریق برنامه Google AdSense for Video مستقیما از ویدیوهای خود مقداری درآمد به دست آورید. در حقیقت بیش از ۱ میلیون سازنده محتوا از ۳۰ کشور در سراسر جهان به راحتی از طریق ویدیوهای  YouTube کسب درآمد می‌کنند.

می‌توانید از Google AdWords و AdSense for Video با هم استفاده کنید تا از کمپین‌های ویدیویی خود نیز مقداری پول به دست آورید. در این راستا فرایند استفاده از یوتیوب برای کسب و کار شما به صورت زیر خواهد بود:

  • بیننده تبلیغ ویدیویی شما را در ویدیوی دیگری می‌بیند و روی آن کلیک می‌کند.
  • شما برای آن کلیک به عنوان بخشی از بودجه کمپین خود، هزینه می‌پردازید.
  • بیننده به تماشای ویدیوی شما ادامه می‌دهد و تبلیغات سایر سازندگان محتوا را مشاهده می‌کند که برای نمایش در ویدیوهای شما فعال شده‌اند. (می‌توان آن را غیر فعال کرد)
  • بیننده روی آن تبلیغات کلیک می‌کند یا آنها را تماشا می‌کند و ۶۸٪ از درآمد تبلیغات به شما پرداخت می‌شود.

این بدان معنا است که می‌توانید کمپین‌های AdWords را برای ویدیوهای خود اجرا کنید، در حالی که با اجازه دادن به دیگران برای تبلیغات در ویدیوهای یوتیوبتان درآمد کسب کنید.

سخن پایانی

همانطور که می‌بینید YouTube یک پلتفرم مناسب برای رشد مخاطبان و کسب و کار شما از طرق مختلف است. اگر زمان بخصوصی را روی یادگیری اجزای اصلی این پلتفرم سرمایه‌گذاری کنید خواهید دید که استفاده از یوتیوب برای کسب و کارتان به عنوان یک افزونه ارزشمند و پر مخاطب، چگونه منجر به پیشرفت شغلی و توسعه درآمد شما می‌شود.  اگر به کسب درآمد از یوتیوب و آشنایی با روش های درآمد دلاری در ایران علاقه دارید، مقالات کسب درامد از یوتیوب andropay.org را از دست ندهید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
اکوموتیو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا