بیش از ۳۰ هزار طرح اشتغال برکت برای اقشار اجتماعی ویژه

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از اجرای بیش از ۳۰ هزار طرح اشتغال‌ برای اقشار اجتماعی ویژه خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، محمد ترکمانه افزود: بنیاد برکت امسال ۳۰ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را برای اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر در سراسر کشور اجرا می‌کند.

 وی یادآور شد: این اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر شامل زنان سرپرست خانوار، کولبران، سوخت‌کشان، خانواده شهدا و ایثارگران، طلاب و خانواده‌هایشان، معلولین و خانواده‌های دارای معلول، خانواده کودکان بازمانده از تحصیل و افرادی که مهاجرت معکوس کرده و به روستاهایشان بازگشته‌اند می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: اجرای این ۳۰ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی ایجاد ۱۰۵ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم را برای این اقشار ویژه و سایر افراد به دنبال دارد.

 ترکمانه یادآور شد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌ اقشار اجتماعی ویژه و آسیب‌پذیر در سال جاری ۵۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر حمایت بنیاد برکت از اقشار اجتماعی ویژه گفت: بنیاد در سال ۱۴۰۰ نیز نزدیک به ۲۹ هزار طرح اشتغال را برای این اقشار راه‌اندازی کرده است.  

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: ۸۰ درصد فعالیت‌های بنیاد برکت بر توانمندسازی اقتصادی، اشتغال و معیشت مردم متمرکز است و اشتغال‌زایی مأموریت اصلی بنیاد به‌شمار می‌رود.

ترکمانه با ارایه آماری درباره عملکرد این بنیاد در حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: تا به امروز ۱۹۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی کشور اجرا شده که ایجاد قریب به ۶۰۰ هزار فرصت شغلی خرد و خانگی را به دنبال داشته است.  

  افزود: امروزه شبکه تسهیل‌گران بنیاد برکت با ۳۲ هزار مقام و مسوول محلی در ارتباط مستمر هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر فعالیت بنیاد برکت در سراسر کشور خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار روستا و ۳۹۰ شهرستان در تمامی استان‌ها تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا