قرارگاه تحقق شعار سال در دانشگاه امام خمینی(ره) تشکیل خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال، قرارگاه استانی فناوری و تولید دانش بنیان در این دانشگاه به منظور رصد نیازها و مسائل منطقه‌ای و ملی شکل خواهد گرفت.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، سید علی قاسم زاده روز چهارشنبه در خصوص شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین، اظهار داشت: انتخاب هوشمندانه شعار سال فرصتی کم نظیر برای دانشگاه‌ها برای حضور جدی در صنعت و جامعه است.

وی گفت:انتخاب این شعار از یک سو نشانه اعتماد مقام معظم رهبری به دانشگاه ها و حمایت ویژه ایشان از دانشمندان را نشان می دهد و از دیگر سو موجب ورود جدی دانشگاه ها به عرصه صنعت و اقتصاد می شود و مقاومت صنایع را از ورود دانشگاه ها به حوزه تولید از بین می برد.

این مسوول ادامه داد: دانشگاه ها سالهاست که با تاسیس مراکز رشد و فناوری و کارآفرین به سوی دانشگاه های نسل سوم و چهارم در حال حرکت هستند و قطعا با امکانات و توانمندی ها و خلاقیت اندیشمندان و پژوهشگران خود می توانند مشکلات تولید کشور را حل کنند و مراکز صنعتی را از رویکرد سنتی و تولید معمول و مشابه مکرر دور سازند.

وی گفت: قطعا ورود دانشگاه ها و پژوهشگران زمینه تبدیل ایده به ثروت و پس از آن تولید به روز و کیفی و در نتیجه تحول اساسی و بنیادین را مهیا می کند.

دانشگاه امام محوری برای رفع مشکلات و نیازهای اصلی صنایع استان است

قاسم زاده با بیان اینکه استان قزوین به سبب ماهیت صنعتی و فرهنگی آن فرصتی کم نظیر برای ورود دانشمندان و پژوهشگران ایجاد کرده است، افزود: امیدواریم با فرمان مقام معظم  رهبری امکان مشارکت جدی و فعالانه دانشگاه ها در تولید دانش بنیاد بیش از پیش شکل بگیرد.

وی گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان دانشگاه جامع معین استان با دارا بودن آزمایشگاه‌های به روز و بسیار کم نظیر و ظرفیت نیروی انسانی خلاق، ماهر و اندیشمند و دارا بودن مرکز رشد و فناوری و کارآفرینی و استقرار شرکت های دانش بنیاد در کنار حضور مقتدرانه پارک علم و فناوری استان و توفیقات انجام پروژه های بزرگ در صنایع استان می تواند محور رفع مشکلات و نیازها و مساله های اصلی صنایع استان باشد.

تشکیل قرارگاه استانی فناوری و تولید دانش بنیان در دانشگاه امام

وی بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال و بنا بر همین ضرورت، تصمیم گرفتیم  قرارگاه و ستاد استانی فناوری و تولید دانش بنیان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برای رصد نیازها و مسائل منطقه ای و ملی شکل بگیرد که ساختار این قرارگاه با اعضای حقوقی و حقیقی شروع به کار خواهد کرد.

قاسم زاده گفت:امیدواریم با همت پژوهشگران و اعضای ستاد و حمایت و همکاری مدیران ارشد استان، این قرارگاه نقش خود را در تحقق دغدغه نظام و رهبری و حل مسائل صنعتی استان و کشور فعالانه ایفا کند و در سایه ستاد اقتصاد دانش بنیاد که از سوی وزارت کشور و وزارت علوم ابلاغ شده با محوریت استاندار انجام وظیفه کند.

تولید دانش بنیاد و کارآفرین می تواند تولید ناخالص داخلی را به سرعت افزایش دهد

سرپرست دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اضافه کرد: متاسفانه مطابق آخرین آمارها کمتر از یک درصد از تولید اقتصادی کشور دانش بنیاد است درحالیکه تولید دانش بنیاد و کارآفرین می تواند تولید ناخالص داخلی را در یک بازه زمانی مشخص به سرعت افزایش دهد.

وی گفت: درحقیقت شاخص جی دی پی (تولید ناخالص داخلی) براساس تولیدات نهایی  منطقه یا جغرافیایی خاص تعیین می شود و قطعا تقویت این گونه تولیدات باعث افزایش سطح رفاه و درآمد خانواده ها می شود.

قاسم زاده افزود: تولیدی که بنای دانش بنیاد داشته باشد کشور را مطابق شاخص جی دی پی از فعالیت های غیرمجاز، غیرقانونی، سطحی و کلیشه ای دور می کند و به تولید کننده ها کمک خواهد کرد مطابق نیاز روز مشتریان عمل کنند و پسند و ناپسند آنها را درنظر بگیرند، در سایه چنین فضایی و چنین بازاری، رقابت موجب افزایش کیفیت کالاها و خدمات می شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا