دکتر محمدمهدی طهرانچی: دانشگاه باید به محیط کار متصل باشد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف این دانشگاه از راه‌اندازی سرای نوآوری ایجاد محیط کار واقعی با چرخه اقتصادی درست است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه شورای راهبردی شبکه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی عصر روز (دوشنبه ۲۱ اسفند) به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر عنایت‌الله ملکی تبار مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری، دکتر داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع و دیگر اعضا به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این نشست با تأکید بر توجه دانشگاه آزاد اسلامی به کارآمدی دوره‌های تحصیلی، گفت: سیاست دانشگاه تشکیل دانشکده‌های ماموریت‌محور است. در این مدل گروه‌های علمی به کیفیت آموزش و محیط کار توجه می کنند و فقط به دنبال تحصیلی کیفی نیستند، دانشگاه باید به محیط کار متصل باشد.

وی با بیان اینکه در محیط کار به جای مقاله، دستاورد مهم است و فرد باید کارآمد باشد، ادامه داد: محیط کار باید محیط جامعی باشد که در یک طرف آن دانشگاه و در طرف دیگر صنعت باشد. مدل ما برای ایجاد کارآمدی دانشجویان مراحل تئوری و نظری، کارآمادگی، کارآموزی و کارورزی است. اگر این سیر به درستی انجام شود دانشجویان کارآمد خواهند بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وضعیت رشته کشاورزی، اظهارکرد: کشاورزی و گلخانه از بخش‌های پردرآمد کشور است، اما واقعیت این است که مردم احساس نمی‌کنند که علم کشاورزی به این حوزه منتقل و باعث رونق آن شده است به همین دلیل این رشته را سودمند و موثر نمی‌بینند. به همین دلیل باید محیط کار را به دانشگاه متصل کنیم. 

دکتر طهرانچی تأکید کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی از اینکه محیط‌های کار متصل به دانشگاه را با عنوان سرای نوآوری راه‌اندازی کرده‌، این نیست که کشاورزی کند و درآمدزایی داشته باشد، بلکه می‌خواهد محیط کار واقعی با چرخه اقتصادی درست ایجاد کند تا دانشجو کارآموزی و کارورزی خود را در آنجا بگذراند و زمانی‌که به محیط کار می‌رود، میزان نمره کارآمادگی او از نظر محیط کار، بالا و فرد کارآمد باشد. از این طریق مردم مطمئن می‌شوند که دانشگاه و رشته کشاورزی می‌تواند در سودمندی این صنعت موثر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز نگرانی از آینده تخصصی ایران و متخصصان کارآمد، خاطرنشان کرد: اگر راه‌اندازی سرای نوآوری و تلاش‌های دانشگاه در محیط واقعی سبب افزایش دانشجو در آن رشته نشود، یعنی موفق نبودیم، بنابراین هر ریال سرمایه‌گذاری در دانشگاه باید موجب رشد آموزش و کارآمدی دانشجویان شود.

انتهای پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
دانشگاه آزاد اسلامی
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا