۱۲ شغلی که برای افراد خلاق مناسب است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مشاغلی که زمینه‌های خلاقانه دارند معمولا نیازمند ابتکار و تفکر اصیل‌ هستند، به‌ویژه برای ایجاد آثار در حوزه‌ی هنر و رسانه. مشاغل خلاقانه اغلب به تلاش و کار زیادی نیاز دارند که فراتر از ساعات کاری مرسوم زمان می‌برد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از کاربوم، در این لیست، ۱۲ شغل که به خلاقیت نیاز دارند را موردبحث قرار می‌دهیم.

ویژگی‌های مشاغل خلاقانه

سه ویژگی اصلی برای شغل خلاقانه وجود دارد:

مشاغل خلاقانه انعطاف‌پذیرتر هستند

متخصصان خلاق اغلب خویش‌فرما یا پیمانکار هستند که آن‌ها را قادر می‌سازد تا برنامه کاری انعطاف‌پذیرتری را داشته باشند.

مشاغل خلاقانه سبب همکاری می‌شوند

بسیاری از مشاغلی که زمینه‌های خلاقانه دارند دارای تیم‌هایی هستند که برای یافتن راه‌حل‌ها و روش‌های جدید برای مقابله با موضوعات، ایده‌پردازی می‌کنند. بیرون آمدن از یک جلسه‌ی طوفان فکری در حالی که دارای طرحی از موضوعی هستید که از مفهوم اولیه‌ی آن‌ گرفته تا نتیجه‌ی نهایی باید روی آن کار کنید، می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

کار خلاقانه خسته‌کننده نمی‌شود

یک شغل خلاقانه اغلب نیاز به تفکر جدید، تغییرات سریع و ضرب‌الاجل‌های زودهنگام دارد. شوق رسیدن به یک ضرب‌الاجل یا یافتن سریع راه‌حل نه‌تنها کارکنان را هوشیار نگه می‌دارد، بلکه سطحی از هیجان و چالش‌های هیجان‌انگیز را نیز ایجاد می‌کند.

بهترین مشاغل برای افراد خلاق

مشاغل خلاق اغلب نیاز به مدرک لیسانس در رشته‌ی ارتباطات، بازاریابی، روزنامه‌نگاری یا طراحی دارند. 

بسیاری از این مشاغل حقوق خوبی دارند، از جمله این ۱۲ شغل که همانطور که توسط ایندید سلریز (Indeed Salaries) نشان داده شده است:

۱. مدیر تبلیغات

یک مدیر تبلیغات برای ایجاد کمپین‌هایی برای تبلیغ محصولات و خدمات کار می‌کند.

او مطالب خلاقانه‌ای را برای مطالب چاپی، وب‌سایت‌ها، رادیو و تلویزیون بررسی و تأیید می‌کند و محصول نهایی در دسته‌بندی‌های رسانه‌ای مناسب به‌عنوان تبلیغات قرار می‌گیرد. مدیران تبلیغات همچنین نتایج کمپین‌های تبلیغاتی را برای ارزیابی اثربخشی، رصد و نظارت می‌کنند.

۲. تبلیغ‌نویس

تبلیغ‌نویس‌ها برای آژانس‌های تبلیغاتی و بازاریابی یا مستقیما برای یک کسب‌وکار کار می‌کنند. آن‌ها مسئول به‌کارگیری اصول بازاریابی برای تهیه‌ی نسخه‌ی قانع‌کننده‌ای هستند که همراه با عناصر بصری در تبلیغات، ویدیوها و سایر انواع محتوای بازاریابی باشد.

۳. تصویرگر

یک تصویرگر طراحی قسمت هنری موجود در کتاب‌ها، مجلات و سایر نشریات را بر عهده دارد. این شغل شامل تصویرسازی کتاب‌های کودکان، ایجاد تبلیغات بازاریابی یا طراحی برای کتاب‌ها و مجلات علمی یا پزشکی است.

۴. طراح داخلی

طراحان داخلی بر روی نقشه‌ی خانه‌ها، محل کسب‌وکارها و فضاهای صنعتی کار می‌کنند. همچنین طراحان داخلی با کمک برنامه‌های کامپیوتری یا طرح‌ها‌ی اولیه، سلیقه‌‌ی مشتری و همچنین عملکرد یک فضا، بودجه و زیبایی‌شناسی را در نظر می‌گیرند.

طراحان داخلی ممکن است از نزدیک با سایر متخصصان ساختمان مانند معماران، سازندگان و مهندسان همکاری کنند. آنها ممکن است درمورد قسمت خاصی از یک ساختمان، مانند آشپزخانه یا حمام، یا درمورد نوع پروژه، مانند طرح‌های تجاری یا سازگار با طبیعت، تخصص داشته باشند.

۵. معمار ساختمان

هنر همچنین زمانی می‌تواند کاربردی باشد که برای طراحی و ایجاد ساختمان‌ها استفاده شود. مهندس معماری طرح‌های ساختمانی را برای استفاده‌ی مسکونی و تجاری ترسیم می‌کند و توانایی‌های هنری خود را با فرمول‌های ریاضی برای اطمینان از ایمنی، ساختار و استانداردهای ساختمانی ترکیب می‌کند.

۶. مدیر بازاریابی

مدیران بازاریابی برنامه‌ها و استراتژی‌های بازاریابی را برای دستیابی به اهداف شرکت ایجاد می‌کنند که شامل ایجاد تقاضا برای محصولات یا خدمات شرکت می‌شود. مدیر بازاریابی خط‌مشی‌ها را تعیین می‌کنند، بازارهای هدف را شناسایی می‌کند، بر کمپین‌ها و اثربخشی آنها نظارت می‌کند و با تیم‌های آگهی و تبلیغاتی همکاری می‌کند.

۷. آرایشگر

آرایش ممکن است یک اثر هنری باشد، بنابراین آرایشگر بودن می‌تواند به عنوان یک گزینه‌ی شغلی برای فردی خلاق باشد. به‌منظور تغییر دادن چهره‌ها برای اینکه افراد بتوانند به بهترین شکل ممکن به نظر برسند یا مناسب یک نقش خاص شوند (از جمله بازیگران، سیاست‌مداران و چهره‌های سرشناس)، آرایشگران برای برجسته کردن و بهبود اجزای صورت، رنگ پوست و چهره از رنگ استفاده می‌کنند.

۸. طراح صنعتی

یک طراح صنعتی با ترکیب هنر و تجارت، محصولاتی مانند اتومبیل، مبلمان و لوازم خانگی را طاحی می‌کند. افراد خلاق در این نقش‌ها می‌توانند نوآور باشند، راه‌های جدیدی را برای ارائه‌ی محصول بیابند و برای این کار اغلب از مهارت‌های مهندسی استفاده می‌کنند.

۹. کارگردان هنری

کارگردانان هنری سبک‌ها و عناصر یک اثر را ایجاد می‌کنند و در عین حال بر هنرمندان دیگر نظارت دارند. مدیران هنری اغلب در صنایع رسانه‌ای مانند نشریات، آژانس‌های تبلیغاتی، تئاتر، فیلم و بازی‌های ویدئویی نقش دارند.

۱۰. توسعه‌دهنده‌ی‌ وب

توسعه‌دهندگان وب کد مورداستفاده برای وب‌سایت‌ها را می‌نویسند. آنچه مردم در یک وب‌سایت می‌بینند نیاز به مقدار قابل‌توجهی کدنویسی مناسب دارد. توسعه‌دهنده‌ی وب می‌تواند صفحه‌ای را تصور کند و آن را با استفاده از کدهای فرانت اِند و بک اِند بسازد. توسعه‌دهندگان وب همچنین تجربیات کاربر را در وب‌سایت‌ها بهبود می‌بخشند و از ابزارهایی برای نظارت و پیگیری عملکرد وب‌سایت استفاده می‌کنند.

۱۱.  روزنامه‌نگار

روزنامه‌نگاری یکی دیگر از انتخاب‌های شغلی برای افراد خلاق است که در آن نویسندگان به‌طور خاص اخبار را به‌طور چاپی، دیجیتال یا برای تلویزیون پوشش می‌دهند. این موقعیت شامل روزنامه‌نگاری با پخش زنده، آنلاین و چاپی می‌شود که در همه‌ی این موارد فرد نیازمند توانایی خوبی برای نویسندگی خلاقانه و همچنین پرداختن به «چه‌کسی، چه‌زمانی، کجا و چرا» برای هر مطلبی هستند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
کاربومindeed.com
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا