محمود کریمی بیرانوند: ۵۳ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صدور ۵۳ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی و تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان از جمله اقدامات معاونت اشتغال وزارت کار در ۶ ماه گذشته بوده است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار – با بیان این مطلب به ایسنا، گفت: به منظور تسریع، توسعه و مانع زدایی از مشاغل خانگی، اقدامات لازم در خصوص رفع موانع و تسهیل گری در مجوزهای مشاغل خانگی از طریق صدور آنی مجوز رشته‌های ثبت محور و همچنین مانع زدایی وتسهیل‌گری در مجوزهای مشاغل خانگی از طریق صدور سه روزه مجوز رشته‌های تایید محور مشاغل خانگی صورت گرفته و طرح توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور به اجرا در آمده است.

وی از صدور ۵۳ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی در ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: اشتغال ایجاد شده در این بخش بیش از ۴۳ هزار نفر بوده است.

معاون اشتغال وزیر کار، میزان تسهیلات پرداختی به فعالیت مشاغل خانگی را ۸۸۰۰ میلیارد تومان ذکر و گفت: بیش از ۲۲ هزار نفر این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

وی بروزرسانی سامانه مشاغل خانگی و افزایش رشته‌های مشاغل خانگی بهره‌مند از پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه روستاییان و عشایر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه مانع زدایی از توسعه و ایجاد مشاغل خانگی عنوان کرد.

کریمی بیرانوند، همچنین تصویب برنامه ملی تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان را از جمله برنامه‌های مهم این معاونت ذکر کرد و گفت: در راستای توسعه اقتصادی مناطق مرزی و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق، برنامه ملی تقویت کسب و کار و معیشت مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی به تصویب هیات وزیران رسانده و اولین جلسه کمیته ملی مذکور برگزار شده است و ساز و کارهای اجرای برنامه از سوی دستگاه‌های دخیل در این تصویب‌نامه در حال تهیه و عملیاتی شدن است.

به گفته وی، در راستای این تصویب نامه تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت کار و بنیاد علوی جهت توسعه اشتغال در مناطق مرزی و محروم امضا شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا