علیرضا مقدسی: تعداد شرکت‌های مشمول «طرح فعالان اقتصادی مجاز» از ۵۰۰ فراتر رفت

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تاکنون 506 شرکت تولیدی، بازرگانی و دانش‌بنیان توانسته‌اند با احراز شرایط تعیین شده از سوی گمرک، در فهرست طرح فعالان اقتصادی مجاز(AEO) قرار گیرند و از تسهیلات 18گانه این طرح برخوردار شوند.

 به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایلنا، دکتر علیرضا مقدسی، رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: از این تعداد 351 شرکت تولیدی، 64 شرکت دانش‌بنیان و 91 شرکت بازرگانی هستند.

وی تأکید کرد: متقاضیان و شرکت‌های فعال با میزان فعالیت کم، متوسط و زیاد که دارای رفتار تجاری قانون‌مدارانه باشند، امکان برخورداری از تسهیلات تعیین شده را خواهند داشت.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به توسعه دامنه طرح گمرکی فعالان اقتصادی مجاز(AEO) به گمرکات سایر کشورها گفت: در حال حاضر اجرای این برنامه در سطح بین‌المللی با انجام گفت‌وگوهای دوجانبه با کشورهای چین، روسیه، ترکیه و همچنین اتحادیه اقتصادی اوراسیا به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و ارائه تسهیلات متقابل برای فعالان اقتصادی مجاز دو کشور در دست اقدام است که امیدواریم با اجرای موفقیت‌آمیز آن شاهد بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و رونق بیشتر تجارت در سطح بین‌المللی باشیم.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران درخصوص چگونگی انتخاب متقاضیان برای برخورداری از تسهیلات طرح مذکور و مزایای آن اظهارداشت: در اجرای این طرح به صورت مستمر درخواست متقاضیان بررسی و در صورت احراز شرایط لازم، منتخبین به تمامی گمرکات کشور معرفی می‌شوند.

دکتر مقدسی افزود: ازجمله تسهیلات گمرک برای فعالان اقتصادی مجاز که به طور مستقیم در کاهش زمان و هزینه‌های مترتب در فرآیند ترخیص کالا تأثیرگذار است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت مسیر سبز در جهت افزایش سرعت ترخیص کالاهای اظهاری آنان، امکان ارائه ضمانت‌نامه بانکی در فرآیند ترخیص قطعی کالا، برخورداری از تسهیلات بسته‌های حمایتی گمرک ایران، اولویت در ارائه خدمات تخصصی، اعم از رسیدگی به پرونده‌های درخواست استرداد حقوق ورودی و اخذ مجوزهای ورود موقت کالا و اولویت رسیدگی به پرونده‌های اختلاف گمرکی در کمیسیون‌های مربوطه که به فعالان اقتصادی مجاز ارائه شده است .

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا