پیگیری دولت جهت رفع محدودیت توسعه واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: موضوع شعاع ۱۲۰ کیلومتری و ایجاد محدودیت‌ها برای توسعه واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌ها در دستور کمیسیون‌های تخصصی دولت قرار گرفته است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از فارس، فتحعلی محمدزاده معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ظهر امروز در قزوین گفت: با اشاره به اینکه در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، ماده ۱۱ قانون هوای پاک یک سِری محدودیت‌ها برای توسعه واحدهای مستقر در داخل شهرک‌های صنعتی و واحدهای خارج از شهرک‌ها ایجاد کرده که پیگیر هستیم این  محدودیت‌ها به حداقل ممکن برسد و به واحدها در همان عرصه و فضایی که در اختیار دارند برای توسعه مجوز داده شود.

وی افزود: دستور کاری در این زمینه فراهم شده و  موضوع در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی دولت قرار گرفته  هماهنگی ضمنی با سازمان حفاظت محیط زیست کشور انجام شده و پیشنهادهایی به دولت شده که اگر بتوانند برای توسعه  واحدهای صنعتی در مجموعه خود با حفظ محدوده و فضای در اختیار، به آنان مجوز داده شود.

۶۵ هزار هکتار زمین صنعتی تولید شده آماده داریم

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به انعقاد بیش از ۹۵ هزار قرارداد در داخل شهرک‌های صنعتی و حدود ۴۹ هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده ادامه داد: در اراضی که در شهرک‌های صنعتی موجود است بالغ بر ۹۳ هزار هکتار فاز عملیاتی است و در ۶۵ هزار هکتار زمین صنعتی تولید شده که با فراهم شدن زیرساخت‌ها آماده هستیم در اختیار واحدهای صنعتی قرار دهیم.

محمدزاده اضافه کرد: تعدادی از واحدهای صنعتی به ویژه واحدهای کوچک همان گونه که با سرعت در مسیر تولید قرار می‌گیرند ممکن است به دلایلی از مسیر تولید خارج و تعطیل و غیر فعال شوند.

وی شرکت نوآور تولیدکننده در شهرک صنعتی کاسپین دو شهرستان آبیک را شرکتی هایتک وومجهز به دانش و تکنولوژی روز ذکر و خاطرنشان کرد: در زمینه اجرایی شدن طرح های‌ ‌ توسعه این شرکت و آماده شدن زیرساخت‌های لازم در زمینه تولید تجهیزات پزشکی و صنعت خودرو مساعدت لازم صورت می‌گیرد.

استقرار بیش از ۱۳۰ شرکت دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی

این مسئول با اشاره به استقرار بیش از ۱۳۰ شرکت دانش بنیان در داخل شهرک‌های صنعتی کشور با هماهنگی معدنی علمی و فناوری ریاست جمهوری اذعان کرد: قطعا در سال آینده استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی افزایش و توسعه می‌یابد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عمده مشکلات صنایع کوچک را تسهیلات و نقدینگی ذکر کرد و افزود: قطعا هیات وزیران و وزارتخانه های صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدابیری را برای پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک اتخاذ کرده‌اند تا در اسرع وقت در اختیار آنان قرار داده شود تا به برنامه‌های تولیدی خود بپردازند.

محمدزاده در خصوص انفجارات معادن برای برداشت ماده معدنی گفت: انفجارهای معادن باید با استانداردهای خاص خودش که شورای عالی معادن و اداره کل معاونت امور معادن تدوین کرده صورت گیرد و مشکلی برای منازل مسکونی و واحدهای صنعتی در جوار معادن ایجاد نکنند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا