افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری خراسان شمالی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری وارد استان خراسان شمالی شد تا با افتتاح مراکز نوآوری، زمینه برای رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق استان فراهم شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از آنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با هدف افتتاح مراکز نوآوری، خانه‌های خلاق و نوآوری، وارد استان خراسان شمالی شد و مورد استقبال استاندار و مقامات استانی قرار گرفت. وی ضمن افتتاح این مراکز، با فعالان دانش‌بنیان و خلاق استانی دیدار و از دستاوردهای آنان بازدید می‌کند.

ستاری در نخستین بخش از این سفر یک روزه، از دستاوردهای فعالان دانش‌بنیان دانشگاه که در نمایشگاه دستاوردهای خلاق و فناور واحدهای دانشگاه بجنورد ارائه شده است، بازدید می‌کند و در جریان روند توسعه مرکز نوآوری دانشگاه بجنورد قرار خواهد گرفت. در نمایشگاه دستاوردهای واحدهای فناور مستقر دانشگاه بجنورد، ۱۴ دستاورد از ۹ واحد فناور دانشگاه بجنورد ارائه خواهد شد.

در ادامه سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، مجتمع فناوری و نوآوری در پردیس پارک فناوری استان خراسان شمالی افتتاح می‌شود. این مجموعه ۳ هزار و ۲۰۰ متر مشتمل بر فضاهای اداری و کارگاهی است که در بستر پردیس ۷ هکتاری پارک اسقرار دارد. ستاری، ضمن افتتاح این مرکز از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق پارک علم و فناوری استان بازدید می‌کند و با فعالان فناور و خلاق مستقر به گفت‌وگو خواهد نشست.

افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و بازدید از واحدهای مستقر در این مرکز نوآوری، از برنامه‌های سفر یک‌روزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به بجنورد است. برای راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشگاه با متراژ هزار و ۵۰۰ مترمربع، اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است. در این مرکز، زمینه استقرار ۲۰ شرکت فعال در حوزه‌های پزشکی، زیست فناوری و آزمایشگاهی فراهم خواهد شد.

خانه خلاق و نوآوری به عنوان مرکزی جامع برای واحدهای خلاق، بستری برای شرکت‌های فعال در حوزه های گوناگون فناوری‌های نرم است. در همین راستا خانه خلاق ونوآوری استان خراسان شمالی در شیروان فعالیت خود را آغاز می‌کند. این خانه خلاق و نوآوری، از شرکت‌های خلاقی که محصولات روستایی را توسعه می‌دهند، حمایت می‌کند.

محصولات خلاق در بخش‌های صنایع فرهنگی و نرم، کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، گردشگری، کسب و کارهای دیجیتال، نرم‌افزارهای رایانه‌ای و موبایلی ارائه شده‌اند. در حال حاضر ۴۹ شرکت خلاق و نوآور در مجموعه پذیرفته شده‌اند که در این ساختمان ۱۴ واحد استقرار یافته و از فضای فعالیت بهره‌مند شده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در ادامه سفر یک روزه به استان خراسان شمالی، با حضور در نشست شورای اداری استان، مراکز نوآوری را در نقاط مختلف این استان افتتاح می‌کند. بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به استان خراسان شمالی است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا