اولین مرکز تخصصی نوآوری گیربکس ایران در شرکت نیرو محرکه قزوین افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: اولین مرکز تخصصی نوآوری گیربکس ایران با هدف بهره گیری از ایده های برتر شرکتهای دانش بنیان در تولید گیربکس های خودرو و صنایع بزرگ در شرکت نیرو محرکه قزوین افتتاح شد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از برنا؛ در مراسمی با حضور داود اسماعیل پور مدیرعامل شرکت نیرو محرکه، وزیری عضو هیئت مدیره و قائم مقام تحقیقات مهندسی و نوآوری شرکت، زینی مدیر طرح های کلان ستاد فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیله فروش معاون اقتصادی استانداری، مافی رئیس پارک علم و فناوری قزوین و مدیران تحقیقات چند شرکت مهم خودروسازی، اولین مرکز تخصصی نوآوری گیربکس ایران با هدف بهره گیری از ایده های برتر شرکتهای دانش بنیان در تولید گیربکس های خودرو و صنایع بزرگ در شرکت نیرو محرکه در شهر صنعتی البرز قزوین راه اندازی شد.

در این مرکز قرار است هشت شرکت دانش بنیان مرتبط با صنعت قطعه سازی و گیربکس خودرو مستقر شده و ایده های خود را تجاری سازی کنند. 

در این مراسم مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری قزوین با اشاره به جایگاه شرکت های دانش بنیان در حوزه صنعت گفت: قزوین به عنوان قطب صنعت خودرو و قطعه سازی در کشور مطرح است و شرکت نیرو محرکه با سابقه 20 ساله بزرگترین تولید کننده قطعات مهم گیربکس خودرو در کشور محسوب می شود.

وی اضافه کرد: گردش مالی در صنعت گیربکس حدود 3 هزار میلیارد تومان است و با تحولی که در صنعت قطعه سازی رخ داده امروز بخش عمده ای از نیاز خودروسازی در داخل کشور تامین می شود و با وجود شرکت هایی چون نیرو محرکه می توان ادعا کرد صنعت خودروسازی و قطعه سازی در مسیر توسعه شتابانی قرار گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین یادآورشد: در راستای تقویت شرکت های دانش بنیان و کمک به توسعه فنآورانه در بخش صنعت موضوع راه اندازی «مرکز نوآوری گیربکس ایران» در شرکت نیرو محرکه اتفاق علمی و صنعتی بسیار مهم و ارزشمندی است که با استقرار حداقل هشت شرکت دانش بنیان فعال در عرصه گیربکس می توان امیدوار بود توسعه و شکوفایی این صنعت با محوریت نیرومحرکه در کشور محقق شود.

مافی تصریح کرد: خوشبختانه اولین فعالیت فناورانه در بخش صنعت را در شرکت نیرو محرکه شاهدیم که با این کار ارتباط دانشگاه و صنعت برقرار شده و با داشتن اساسنامه قوی و جامع می توان امیدوار بود با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاهی در رشته های مختلفی چون مکانیک، مگاترونیک، به موفقیت های بیشتری دست یابیم. 

وی اضافه کرد: شرکت های تولیدی چرخشگر، کرمان موتور و نیرو محرکه قرار است در این مرکز نوآوری گیربکس ملی مستقر شده و ایده های خود را برای تجاری سازی و تولید محصول عملیاتی کنند.

مافی گفت: مرکز نوآوری گیربکس ایران با حمایت معاونت علم و فنآوری ریاست جمهوری، پارک علم و فنآوری قزوین و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری راه اندازی شده و فعالیت خواهد کرد و قرار است نقش محوری ایفا کرده و به پویایی صنعت تولید گربکس کمک کند.

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین در ادامه اظهارداشت: تلاش می کنیم در پارک نقش تسهیل گر را ایفا کرده و زمینه اتصال توانمندی دانشگاهها و فارغ التحصیلان به صنعت را ممکن کنیم تا ایده های ارائه شده در این مرکز با کمک شرکت های دانش بنیان به محصول تبدیل شود.

سال آینده آماده برگزاری رویدادی بین المللی خواهیم بود

مافی با اشاره به توانمندی و ظرفیت بالای مرکز نوآوری گیربکس ایران تصریح کرد: در سال آینده آمادگی داریم تا رویداد ایده های برتر گیربکس را در سطح بین المللی برگزار کنیم تا نام نیرو محرکه به عنوان یک برند در تولید گریبکس خودرو و صنایع دیگر در سطح خاور میانه نیز مطرح شود.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین از همکاری مدیرعامل شرکت نیرو محرکه و معاونت علمی و فنآوری ریاست جمهوری در راه اندازی این مرکز در کمتر از یک سال تشکر و قدردانی کرد.

همچنین اولین رویداد فنآورانه گیربکس عصر روز پنجشنبه با معرفی ایده های برتر در شرکت صنعتی نیرو محرکه قزوین به کار خود پایان داد.

در این رویداد که روزهای چهارم و پنجم اسفند برگزار شد پس از بررسی 13 ایده رسیده در نهایت ایده احمدرضا افسری از دانشگاه کاشان با موضوع «گیربکس مغناطیسی» اول شد، اسماعیل حق گو از گیلان با ایده «دستگاه عیب یاب و تست آزمون گیربکس اتوماتیک» به عنوان نفر دوم و افشین شریعت از خراسان رضوی با ایده «گیربکس خورشیدی افزاینده سرعت» به عنوان نفر سوم برتر معرفی شدند.

در ادامه قرارداد تولید محصول میان مرکز نوآوری گیربکس نیرو محرکه و دو شرکت دانش بنیان امضا شد.

در این مراسم مرکز نوآوری گیربکس ایران در شرکت نیروئ محرکه افتتاح شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
برنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا