علی رسولیان: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌های صنعتی حمایت می‌شوند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در اولویت کاری این سازمان قرار دارد و از این واحدها در شهرک‌های صنعتی کشور حمایت می‌شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، علی رسولیان، روز پنجشنبه در جریان بازدید از واحدهای دانش بنیان مستقر در مرکز فناوری و خدمات کسب و کار شهرک صنایع شیمیایی شیراز افزود:  حرکت به سمت دانش بنیان کردن واحدهای تولیدی و صنعتی از راهبردهای مهم سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران است و در این زمینه امسال ۵۱ واحد صنعتی در سراسر کشور توسط این سازمان دانش بنیان شده‌اند.

او ادامه داد: علاوه بر این، به ۱۳۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرکهای صنعتی کشور زمین  واگذار شده و اولویت اصلی در واگذاری زمین در سال آینده نیز این شرکت‌ها خواهند بود و از این واحدها حمایت ویژه خواهد شد.

وجود ۱۷۵ هزار متر مکعب ظرفیت پساب صنعتی در شهرکهای صنعتی کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، همچنین در بازدید از تصفیه خانه شهرک صنعتی شیراز، باز چرخانی و استفاده از پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی را از اولویت‌های مهم برشمرد و افزود: با توجه به وجود ۱۷۵ هزار متر مکعب ظرفیت پساب صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور، باز چرخانی آنها و استفاده در فضای سبز شهرکهای صنعتی و برخی  صنایع در دستور کار قرار گرفته است.
رسولیان ادامه داد: همچنین استفاده از پساب تصفیه خانه‌های شهری نیز در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران قرار دارد که تاکنون قرارداد استفاده از پساب‌ تصفیه خانه‌های شهری در شهرکها و نواحی صنعتی به میزان یک هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه توسط  این سازمان منعقد شده است‌.

بهره برداری از ۸۰۰ واحد کارگاهی در شهرکهای صنعتی کشور

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، با اشاره به بهره برداری از ۸۰۰ واحد کارگاهی در شهرکهای صنعتی کشور در سال جاری گفت: تا پایان امسال ۲۰۰ واحد کارگاهی دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

رسولیان افزود: در استان فارس نیز از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵ واحد کارگاهی به بهره برداری رسیده است. همچنین از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۸۵۰ واحد راکد در شهرکهای صنعتی کشور احیا شده که ۱۱۵ واحد متعلق به استان فارس است.

فعالیت ۲ هزار و ۳۷ واحد تولیدی در شهرک صنعتی شیراز

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس هم گفت: تاکنون ۲ هزار و ۳۷ واحد تولیدی در شهرک صنعتی شیراز به بهره برداری رسیده و قرار داد  راه اندازی پنج هزار و ۱۹۵ واحد دیگر نیز منعقد شده است.

احد فتوحی افزود: ظرف ۲ سال اخیر در این شهرک ۳۸ پروژه به ارزش ۸۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده و هم اینک نیز پنج پروژه به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

همچنین در جریان بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، یک دستگاه خودروی آتش نشانی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال به شرکت خدماتی شهرک صنعتی شیراز تحویل داده شد.

شهرک صنعتی بزرگ شیراز با یک هزار و ۳۰۰ هکتار مساحت در۲۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا