رونمایی از ۷ دستاورد ایران‌ساخت در حوزه فناوری مکان‌محور/ دانش‌بنیان‌ها پایه اصلی توسعه اشتغال و دانش در کشور هستند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در نمایشگاه ایران ژئو از آخرین دستاوردهای دانش‌بنیانی بازدید و بر استفاده از توانمندی این شرکت‌ها برای توسعه فناوری و نوآوری در کشور تاکید کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از این نمایشگاه بین‌المللی، با اشاره به ضرورت هم افزایی همه نهادهای مرتبط با حوزه ژئوماتیک در کشور، گفت: چند سالی است که نهادهایی چون سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و دیگر سازمان‌های دولتی اهتمام ویژه‌ای به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان‌ دارند که باید از آنها تشکر کنیم.

ستاری ادامه داد: توسعه امروز کشور در همه حوزه‌های فناورانه در گرو استفاده از توانمندی شرکت‎‌های دانش‌بنیان و خلاق است. این کار ایران را در مسیر توسعه یافتگی قرار می‌دهد و تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات است.

رییس بنیاد ملی نخبگان، این شرکت‌ها را اصلی‌ترین عامل تحقق نوآوری در صنایع دانست و بیان کرد: باید از توان نخبگان برای این کار استفاده کنیم. آنها می‌توانند به توسعه اشتغال و دانش در کشور کمک کنند. امروز تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور رو به افزایش است و محققان و پژوهشگران زیادی در کشور فعالیت می‌کنند.  

ستاری معتقد است که طی چند سال اخیر اقدامات و تلاش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیر بی‌نظیری در توسعه علمی کشور داشته‌اند و دستاوردهای آنها همه را حیرت زده کرده است. باید تلاش کنیم از این ظرفیت ملی برای توسعه همه حوزه‌های فناورانه بهره ببریم.

به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در رویداد بین‌المللی ایران ژئو از ۷ دستاورد دانش‌بنیانی رونمایی شد. «سامانه مدیریت و یکپارچه‌سازی داده‌های مکانی»، «پکیج نرم‌افزاری وب جی‌آی‌اس » و «سامانه سحاب»، «٢ محصول تصویر برداری هم زمان دو بعدی و سه بعدی و انیمیشن در بستر موتور GIS یا سیستم اطلاعات جغرافیایی) و فیلم‌برداری و ساخت انیمیشن درباره عوارض کره زمین»، «۲ دستگاه گیرنده مولتی فرکانس و رفرنس استیشن » تولیداتی هستند که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

برقراری نمایشگاه تا ۳ بهمن ماه

نمایشگاه بین‌المللی ایران ژئو ۱۴۰۰، به شرکت‌ها فرصت «معرفی توانمندی‌ها و محصولات در سطح گسترده و بین‌المللی»، «برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و شناخت نیازهای آنها»، «شناخت رقبا و آشنایی با خدمات، محصولات و برنامه‌های آنها»، «فرصت جذب سرمایه‌گذار و توسعه فعالیت شرکت‌ها»، «انجام مذاکرات تجاری و انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی» و «شرکت در نشست‌های تجاری بین‌المللی با هیات‌های خارجی مدعو» را می‌دهد.

این رویداد که از روز گذشته با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و برخی مقامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دستگاه‌های مرتبط در محل سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرده تا سوم بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا