افتتاح نخستین مرکز کارآفرینی دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران اراک

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مرکز کارآفرینی و هدایت تحصیلی دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران اطهر استان مرکزی افتتاح و آیین حمایت از هنر گیوه دوزی برگزار شد.

به گزارش کارآفرینی به نقل از ایسنا، مهرداد احمدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی روز دوشنبه ۲۰ دی ماه در آیین افتتاح مرکز کارآفرینی دانشکده فنی و حرفه‌ای خواهران اطهر و احیای هنر گیوه دوزی اظهار کرد: مرکز کارآفرینی به ‌صورت ویژه در واحد دختران در حال راه اندازی است و هدف این مرکز مطالعه بیشتر براساس کارآفرینی در رشته‌هایی است که در این دانشگاه آموزش داده می‌شوند، همچنین شناخت خیرین و شرکت‌های خصوصی که بتوانند در کارآفرینی کمک کنند و برگزاری دوره‌های مورد نیاز دانشجویان پس از فارغ التحصیلی برای اشتغال‌زایی آنان نیز پیگیری می شود. بر این اساس در این مرکز از افرادی که در زمینه اشتغال‌زایی و کارآفرینی در رشته‌های تحصیلی این دانشکده فعال هستند عضو گیری خواهد شد و هدف از این عضو گیری راهنمایی دانشجویان به اشتغال‌زایی در اتاق‌های فکر این دانشگاه است.

وی ادامه داد: امید است با این مرکز بتوانیم زمینه‌های کاری را برای بانوان فعال کنیم، هر چند برخی رشته‌ها مانند طراحی و دوخت خیلی سریع وارد بازار کار خواهند شد، اما در این مرکز زمینه‌های اشتغال در رشته‌های دیگر نظیر گرافیک، حسابداری و مدیریت خانواده را با انتخاب اساتید مجرب و افراد با تجربه برای دانشجویان فراهم می کنیم.

احمدی گفت: سرآغاز این اشتغال زایی، احیا و معرفی هنر گیوه دوزی در استان مرکزی است. شرکت در دوره‌های مهارت آموزی این مرکز برای عموم مردم بلامانع خواهد بود، هرچند اولویت این مرکز دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی مرکز کارآفرینی حمایت از ایده‌های کارآفرینی و اشتغال است، بنابراین گروه‌های دانشجویی و افرادی که ایده‌های مناسبی دارند می توانند بصورت هسته‌های علمی در مراکز شکوفایی، ایده خود را به ثمر برسانند و پس از تولید محصول در مرکز کارآفرینی و اشتغال نیز حمایت شوند.

احمدی توضیح داد: خوشبختانه انجمن فارغ‌التحصیلان دانشکده ایجاد شده است و تمامی فارغ التحصیلان می‌توانند در این انجمن شرکت کنند.

وی عنوان کرد: تا پیش از شیوع کرونا اردوهای یک روزه برای دانشجویان جدیدالورود برگزار می‌شد و افرادی که در رشته‌ های مرتبط با رشته های تحصیلی دانشجویان موفق به اشتغالزایی شده بودند را در این اردو در کنار دانشجویان قرار می‌دادیم، تا این فرد مسیرهای هموار شدن اشتغال را به دانشجویان نشان دهد. تقاضا دارم افرادی که در مراکز کارآفرینی مشغول به فعالیت هستند، هدایت دانشجویان جدیدالورود را نیز در زیرمجموعه فعالیت‌های خود قرار دهند.

رضوان قربانی سالخورد رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران اطهر اراک نیز در این آیین بیان کرد: آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران اراک وابسته به وزارت علوم، تحقیقات، فناوری به عنوان زیر مجموعه دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سال ۱۳۹۰ در زمینه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای در حال فعالیت است. در حال حاضر این دانشکده دارای ۱۰ رشته برتر در مقطع کاردانی و ۳ رشته در مقطع کارشناسی است و امید است افزایش رشته در این دانشگاه اتفاق بیفتد.

وی افزود: با توجه به تنوع و گستره‌ رشته‌هایی که در این مرکز دایر است، دانشگاه این پتانسیل را دارد که در همه عرصه‌های پروژه محور و فرهنگی فعالیت داشته باشد و گام‌های بزرگی را جهت اعتلای فرهنگی و پیشرفت اشتغال بانوان در استان و کارآفرینی و اشتغال با پشتوانه رشته‌های دانشگاه اطهر برداریم.

قربانی تصریح کرد: دانشگاه فنی حرفه ای به عنوان بزرگ بزرگترین دانشگاه کشور رسالت مهارت آموزی را برعهده دارد و در بحث تحقق کارآفرینی و اشتغال یک دانشگاه پیشرو محسوب می‌شود. با توجه به شعار سال به همت و حمایت اساتید و ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان مرکزی مرکز کارآفرینی را آغاز کردیم که هدف از آن ارتباط بیشتر با صنعت و کاهش شکاف دانشگاه و صنعت است تا تبدیل به دانشگاهی کارآفرین شویم.

آموزش‌های مهارتی تکمیلی در کنار سر فصل‌های درسی ارائه می شود تا دانشجویان را برای ورود به بازار کار و اشتغال آماده سازیم و با اصناف، سازمان‌ها و صنایع مرتبط با رشته‌های تحصیلی دانشگاه ارتباط برقرار کنیم و بتوانیم برای اشتغال به دانشجویان کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای مورد نظر ارتباط با صنعت را افزایش دهیم و در پروژه‌هایی که در مرکز کارآفرینی دنبال می شوند دانشجویان در محیط کار در مقیاس کوچک وارد شده و ضمن کسب اعتماد به‌نفس برای حضور در محیط کار آماده شوند.

قربانی ضمن بیان اینکه مرکز کارآفرینی درحال حاضر ۴ قرارداد با میراث فرهنگی و شهرداری‌های کارچان، فرمهین، شهباز و تلخاب منعقد کرده است که در راستای این طرح‌ها دانشجویان رشته معماری با فضای کاری مواجه شده و از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد، تاکید کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، انجمن مد و لباس استان مرکزی و با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری جهت فعالیت در تمامی عرصه‌های ذی‌ربط بسته شده است.

به گزارش ایسنا در این مراسم از “عبدالله گله” یکی از اساتید برتر هنر گیوه دوزی تقدیر شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا