بانوی کارآفرین میاندوآبی: زمین‌های خالی و بلااستفاده در اختیار تولیدکننده‌ها قرار گیرد تا برای فعالیت مولد استفاده شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سال‌هاست که رهبر معظم انقلاب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌ اند و از مردم و مسئولان خواسته‌اند با تکیه بر ظرفیت‌های درون، برای حل مشکلات کشور به ویژه مسائل اقتصادی اهتمام شود.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، طاهره و زیبا صادقی دو خواهر جوان هستند که پا به پای هم کار کرده و اکنون درصدد راه اندازی کارخانه تولید غذای کودک هستند.

در این راستا با یکی از کارآفرین‌های موفق میاندوآب مصاحبه انجام شد، که از نظر مخاطبان می‌گذرد:

طاهره صادقی یکی از کارآفرینان میاندوآب گفت: به همراه خواهرم زیبا صادقی از سال ۹۶ تولید انواع سویق و مکمل غذایی برای کودکان و بزرگسالان را در روستای نصیرکندی آغاز کردیم، سرمایه اولیه ما ۳۰ میلیون تومان بود. ولی اگر خیلی قبل‌تر برگردیم‌، می‌توانم بگویم، فعالیت در این زمینه را با سرمایه اولیه با کمتر از ۱ میلیون تومان به صورت خانگی آغاز کردیم.

وی ادامه داد: برای تولید ابتدا از لوازم منزل‌مان استفاده کرده و مواد اولیه را یک کیلوگرم تا ۵ کیلوگرم تهیه می‌کردیم، که به خاطر شناسایی بازار هدف و رضایت مشتری‌ها، من و خواهرم تصمیم گرفتیم کارمان را توسعه دهیم.

صادقی گفت: در ابتدای امر کارمان را در شبکه‌های اجتماعی معرفی کردیم و هنوز هم برای عرضه و فروش از فضای مجازی استفاده می‌کنیم.استفاده از مواد اولیه مرغوب باعث شد، که رضایت مشتری‌ها بالا رود، و از فرصت فضای مجازی برای تشریح روند تولید و جلب اعتماد مشتری‌ها استفاده کردیم و رضایت مشتری‌ها باعث شد که کارمان را جدی‌تر دنبال کرده و برای اخذ مجوزهای مختلف به ویژه «سیب سلامت» تلاش کردیم.

مسئولان هیچ حمایتی از کارآفرین به عمل نمی آورند

وی اظهار کرد:  اخذ «سیب سلامت» متاسفانه زمان‌بر بود و ۴ سال برای آن تلاش کرده ‌ایم که به تازگی اخذ کرده‌ایم، به ویژه اینکه مسئولان هیچ گونه حمایتی از ما به عنوان کارآفرین به عمل نمی‌آورند.

این کارآفرین با اشاره به چشم‌اندازی که برای عرصه فعالیت خود ترسیم کرده‌، توضیح داد: درصدد هستیم که با داروخانه‌های سطح شهر وارد همکاری شویم، چرا که محصول تولیدی ما می‌تواند جایگزین سرلاک شود، چون از ارزش غذایی بالایی برخوردار بوده و برای کودکانی که در سن رشد هستند، مفید است و مادرها خوشبختانه از آن استقبال خوبی کرده‌اند.همچنین برای راه‌اندازی یک کارخانه «غذای کودک» در مقیاس وسیع‌ در حال تلاش هستیم، که این مهم در صورتی تحقق پیدا می‌کند، که دولت حمایت کند.

وی گفت: سال گذشته فقط یک وام ۲۰۰ میلیون تومانی با معرفی جهادکشاورزی شهرستان میاندوآب، از صندوق کارآفرینی امید دریافت کرده‌ایم، که صرف تهیه یک دستگاه بسته‌بندی شد، حال آنکه چنانچه به شکل بهتری حمایت شویم،‌ می‌توانیم دستگاه‌های بیشتری خریداری کرده و برای نفرات زیادی اشتغال‌زایی کنیم.چنانچه بخواهیم برای بسته‌بندی از قوطی فلزی استفاده کنیم، یک میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است، که تامین این مبلغ در توان ما نیست.

صادقی تصریح کرد: عمده‌ترین فروش‌مان در مشهد و تهران بوده، ولی به کشورهای مختلف از جمله فرانسه، سوئد و کانادا نیز محصولات‌مان را صادر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: اوایل کارمان را به صورت خانوادگی پیش می‌بردیم، به طوری که علاوه بر خواهرم، پدرم و مادرم نیز تا ساعت ۱۲ شب پا به پای ما در کارگاه کار می‌کردند، بعد تا ساعت ۴ بامداد مشغول بسته‌بندی می‌شدیم و از ساعت ۷ صبح نیز دوباره کارمان را از سر می‌گرفتیم.ولی در حال حاضر برای ۸ نفر توانسته‌ایم، فرصت شغلی ایجاد کنیم، که از این تعداد دو نفر به صورت مجازی کار می‌کنند، ۶ نفر هم در کارگاه فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: به ادارات زیادی تاکنون مراجعه کرده‌ایم، که هر کدام ما را به مجموعه دیگری ارجاع داده است، ولی در نهایت هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌ایم، پس با تکیه بر اراده و توانمندی خودمان کارمان را ادامه دادیم.از بسیج سازندگی میاندوآب یک وام ۱۰ میلیون تومانی در اوائل کارمان دریافت کردیم، که به خاطر نوپا بودن کارمان، این حمایت مالی برای ما خیلی مفید و مثمرثمر واقع شد.

این کار آفرین گفت: امیدوار هستیم، مسئولان با در نظر گرفتن گستره کار، میزان موفقیت کارآفرین و توانمندی فرد از وی حمایت مالی کنند، چرا که برای برخی تولیدکننده‌ها ۱۰۰ میلیون تومان یا ۲۰۰ میلیون تومان گره‌گشا نیست.اگر حداقل یک میلیارد تومان تسهیلات بانکی به تولیدی ما اختصاص پیدا کند، بدون شک خواهیم توانست به جای ۸ نفر، ۲۰ تا ۳۰ نفر را مشغول کنیم.

وی بااشاره به مهمترین دغدغه و مشکل کارآفرینی گفت: اغلب کسانی که برای کار و تولید ایده دارند، در ابتدای امر با معضل نبود فضای فیزیکی مناسب روبه رو هستند، داخل شهر فضای وسیع وجود ندارد، در روستاها نیز به دلیل دشواری در رفت و آمد و بهداشت پایین و مسائلی از این دست، چرخه تولید دچار اشکال می‌شود.بنابراین انتظار داریم، زمین‌های خالی و بلااستفاده در اختیار تولیدکننده‌ها قرار گیرد تا برای فعالیت مولد به کارگیری شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا