محسن افشارچی: اکوسیستم حرکتی اقتصاد دانش‌بنیان را در استان زنجان تقویت می‌کنیم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استاندار زنجان با بیان اینکه باید ثروت بخش خصوصی را وارد حوزه پژوهش کنیم گفت: اکوسیستم حرکتی اقتصاد دانش‌بنیان را در استان زنجان تقویت خواهیم کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی زنجان، محسن افشارچی استاندار زنجان در بازدید از غرفه جهاددانشگاهی زنجان در نمایشگاه فن بازار، جهاددانشگاهی را یکی از بهترن‌های نمایشگاه عنوان کرد و گفت: ملاک و شاخص نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار این است که چقدر از اقدامات انجام شده به ثروت تبدیل می‌شود، افرادی که انرژی، توان و ایده دارند و با مشکلات می‌توانند بجنگند، جوانان هستند. افشارچی ادامه داد: پژوهش دولتی بخشی از دنیای پژوهش بوده ولی همه آن نیست،اکنون با توجه به وضعیت مالی در خصوص افزایش بودجه پژوهش صحبت کنیم. وی با بیان اینکه باید ثروت بخش خصوصی را وارد حوزه پژوهش کنیم، افزود: اکوسیستم حرکتی اقتصاد دانش‌بنیان را در استان زنجان تقویت خواهیم کرد.

جهاددانشگاهی پیشگام انقلاب در حرکت و رشد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن بازدید از غرفه جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: جهاددانشگاهی چهل سال است که پا به‌ پا نه، بلکه پیشگام انقلاب در جامعه حرکت کرده است، هر اتفاقی در کشور افتاده، نگاه و مدیریت جهادی حاکم بوده است. اگر جهاددانشگاهی همانند دستگاه‌ها با روال معمول کار می‌کرد، قطعاً هیچ پیشرفتی نداشت.
حجت‌الاسلام مهدی باقری ادامه داد: جهاددانشگاهی همانند اقدامات خود در عرصه‌های دیگر در عرصه پژوهش نیز توانست اقدامات خوبی را نمایش داده و ثابت کند که در شرایط سختو تحریمی کشور، می‌تواند تولیدات مبتنی بر علم برای حل مشکل کشور، داشته باشد.
وی با بیان اینکه تجاری‌سازی و کمبود منابع مالی گلایه عمده پژوهشگران حاضر در نمایشگاه‌ است، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه و حضور قدرتمند پژوهش حوزه‌های مختلف نقطه قوت این نمایشگاه است.
این مسئول خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی و کمبود منابع مالی گلایه عمده پژوهشگران حاضر در نمایشگاه‌ است، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه و حضور قدرتمند پژوهش حوزه‌های مختلف نقطه قوت این نمایشگاه است.

رشد خوب جهاددانشگاهی بدون اتکا به بودجه دولت

دیگر نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز که بازدیدی از غرفه جهاددانشگاهی داشت، در این رابطه اظهار کرد: با توجه به پتانسیل و امکاناتی که دیگر دانشگاه‌ها از بودجه دولتی دارد، جهاددانشگاهی بدون تکیه به این اعتبارات، حرکت رو به رشد و بهتری نسبت به سایر مراکز علمی و آموزشی دارد.
مصطفی طاهری با اشاره به حمایت و بحث‌های اعتباری از طرح‌های پژوهشی، ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها، بودجه در نظر گرفته شده برای پژوهش تخصیص‌ نیافته و ادارات نیز یک درصد اعتبارات خود را به این مهم اختصاص نداده و فقط برای چند دستگاه این مهم محقق شده و می‌توان گفت که ۸۰ درصد اعتبارات در این زمینه تخصیص نیافته است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
جهاددانشگاهی
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا