آغاز فعالیت مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی هرمزگان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان گفت: جهاددانشگاهی همواره همراه و یاور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایسنا، هادی ابراهیمی، عنوان کرد: خوشبختانه در رویکرد جدید جهاددانشگاهی، با حضور ریاست جهاددانشگاهی، همکاری های گسترده ای در تمام حوزه ها ازجمله حوزه تعاون، اشتغال و کارآفرینی داریم.

وی با بیان این که معتقدیم جهاددانشگاهی به واسطه رویکرد آموزشی و دانشگاهی و همچنین با رویکرد جهادی که داراست؛ فعالیت ها را به سرعت و دقیقا مصداق بارز جهادی بودن، به دور از بروکراسی های زائد اداری پیش می برد، افزود: امروز با قرار داشتن در هفته کارآفرینی با افتتاح مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی علی رغم این که معمولا مجوزهای مورد نیاز جهت افتتاح مراکز مشاوره به مراکز خصوصی داده می شود، اما به دلیل توانمندی جهاددانشگاهی در حوزه توسعه کارآفرینی این مجوز به این دانشگاه داده شد که در این عرصه نیز همچون سایر حوزه ها به صورت جهادی جهت توسعه الگوی مشاغل خانگی فعالیت داشته باشد.

ابراهیمی با اشاره به این که تفاهم نامه ای میان وزارت کار به عنوان کارفرما و جهاددانشگاهی به عنوان پیمانکار در خصوص توسعه الگوی مشاغل خانگی انعقاد شده است، ادامه داد: بر اساس این طرح، توانمندان و تولیدکنندگان مشاغل خانگی شناسایی و به صورت شبکه سازی از طریق افراد پشتیبان، تولیدکنندگان جهت اتصال به بازار ساماندهی خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان همچنین با بیان این که مهم ترین بخش در مشاغل خانگی بحث اتصال به بازار است، عنوان کرد: امروز در نمایشگاه مشاغل خانگی که در جهاددانشگاهی برپا شده بود، شاهد آن بودیم که تولیدات بسیار خوبی در استان وجود دارد، اما متاسفانه بسیاری از این مشاغل در بخش ورود به بازار با مشکل مواجه هستند.

وی با اشاره به این که در بازدید امروز از نمایشگاه کارهای دستی و مشاغل خانگی صحبتهایی در خصوص عقد تفاهمنامه ای جهت ورود اتاق بازرگانی به بحث فروش مشاغل خانگی با حضور رئیس انجمن صادرکنندگان اتاق بازرگانی صورت گرفت، ادامه داد: اگر مشکل بازار برای کسب و کارهای خانگی حل شود، این حوزه قابلیت این را دارد که حجم تولیدات مشاغل خانگی را افزایش دهد و به توسعه اقتصاد خانوارها کمک کند.

وی در پایان گفت: با توجه به این که یکی از مهم ترین راه های کمک به معیشت خانوارها توجه به مشاغل خانگی است، در سال جاری تسهیلات مشاغل خانگی رشد بسیارخوبی داشته است که پیگیری های مرتبط با این حوزه به عنوان اولویت کاری مد نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

همچنین در ادامه سرپرست معاونت فناوری مراکز رشد واحد های فناوری جهاددانشگاهی هرمزگان گفت: امروز مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان و معاون اشتغال کارآفرین و هیات همراه افتتاح شد.

صدیقه مظفر عنوان کرد: مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی هرمزگان در حوزه کسب و کار، کارآفرینی، کشاورزی و گردشگری موفق به اخذ مجوز مورد نیاز شد.

وی افزود: این مرکز قابلیت ارائه مشاوره های مورد نیاز پیش از راه اندازی، مشاوره جهت بهبود کسب و کارهای راه اندازی شده، مشاوره جهت افزایش ضریب موفقیت کسب و کارها و افرادی که دارای کسب و کارهای خانگی بوده و با مشکل اتصال به بازار مواجه هستند را ارائه دهد.  مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی هرمزگان این توانمندی را دارد که باحضور مشاورین مجرب به افراد فعال در این حوزه کمک کند.

مظفر ادامه داد: همچنین علاوه برمرکزمشاوره، مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی در حوزه علوم و فنون دریایی در بخش شیلات، صنایع دریایی و حوزه گردشگری با دارا بودن مجوز بخش شتابدهی جهاددانشگاهی در کنار استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا است.

سرپرست معاونت فناوری مراکز رشد واحد های فناوری جهاددانشگاهی بیان کرد: همزمان با افتتاح مرکز مشاوره، رویداد ایده شو با محوریت صنایع دستی برگزار شد. این رویداد با انتخاب ۱۰ ایده از بین ۳۰ ایده آغاز به کار کرد و سپس توسط داوران ۱۰ ایده موفق شدند به این رویداد راه یابند که در نهایت پس از داوری میان ۱۰ ایده، ۳ ایده به عنوان ایده های برتر برگزیده خواهند شد و هدایایی اهداء خواهد شد.

وی در پایان گفت: همچنین علاوه بر رویداد ایده شو، نمایشگاه جانبی محصولات ایده پردازان صنایع دستی و پیشران های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی نیز در جهاددانشگاهی برگزار شد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا