آغاز شانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در اصفهان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شانزدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با رویکرد تجاری‌سازی و حمایت از کارآفرینان و فن‌آفرینان روز چهارشنبه به‌صورت برخط در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از ایرنا، دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در آیین افتتاح این جشنواره گفت: امروزه تکامل پرشتاب عناصر زیست‌بوم نوآوری و فناوری نشان‌دهنده اثرگذاری غیرقابل‌انکار علم و فناوری بر عرصه‌های مختلف توسعه کشور است.

عبدالرضا کبیری بابیان اینکه هم‌افزایی عناصر مختلف این زیست‌بوم در قامت علم و فناوری و فن آفرینی سبب حفظ و ارتقای ارزش‌های جامعه شده است افزود: در این راستا رشد زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور ضریب نفوذ علم و فناوری را در جامعه بسیار بالابرده و موجب مشارکت بیشتر عناصر این زیست‌بوم به‌خصوص سرمایه‌گذاران شده است.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی افزود: این نگاه به فناوری و نوآوری می‌تواند به افزایش تولید، اشتغال‌زایی و اشتغال پذیری منجرشود.

وی اظهار داشت: شناسایی بیشتر ظرفیت‌های علمی و فناوری کشور و تقویت عناصر زیست‌بوم فناوری و فن‌آفرینی می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی دانش‌بنیان در بالاترین سطح خود داشته باشد.

کبیری یادآور شد: درواقع هدف اصلی فن‌آفرینی تبدیل دستاوردهای پژوهشی به محصولات دانش‌بنیان و درنهایت تولید ثروت در راستای رفاه جامعه است.

به گفته وی اهتمام به فن‌آفرینی سبب رونق اقتصاد دانایی محور در کشور و شکل‌گیری کسب‌وکارهای موفق دانشی خواهد شد.

کبیری افزود: در مقطع کنونی و با شیوع همه‌گیری کرونا، نوآوری و فناوری کشور است که توانسته روح امید، خودباوری، اعتقاد به فعالیت‌های دانش‌محور را در جوانان کشور زنده نگهدارد.

دبیر جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی افزود: جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی هم به‌عنوان یکی از بازیگران مهم و تأثیرگذار زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور نقش بسزایی در این مهم داشته است.

وی سابقه و پیشینه شکل‌گیری این جشنواره را به آغاز فعالیت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی سال‌های ۷۷ و ۷۹ دانست و گفت: در آن سال‌ها با تأکید بر حوزه تحقیق و پژوهش و شناسایی پژوهشگران و طرح‌ها تحقیقی، پژوهشگرانی از استان‌های اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری شناسایی و از دستاوردهای پژوهشی آن‌ها قدردانی شد.

کبیری ادامه داد: پس از برگزاری ۱۴ دوره از جشنواره با رویکرد توجه به طراحان کسب‌وکار و شرکت‌های فن آفرین موفق و منتخب مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، در جشنواره پانزدهم بر مذاکرات ۲جانبه طراحان کسب‌وکار و فن آفرینان با سرمایه‌گذاران فعال داخل و خارج از کشور در حوزه‌های مختلف توجه شد.

وی بیان داشت: این رویداد با تأکید بر تجربیات موفق ۱۵ دوره پیشین، شانزدهمین دوره را باهدف توجه به تسریع روند توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور در راستای سند چشم‌انداز توسعه ۲۰ ساله کشور و تحقق اقتصاد مبتنی بر دانایی برگزار کرد.

کبیری  افزود: توجه ویژه این جشنواره به تعامل میان فن آفرینان و سرمایه‌گذاران و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مذاکرات مستمر سرمایه‌گذاری، نشانگر تبیین هوشمندانه مأموریت و هدف‌گذاری جشنواره متناسب با نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور است.

 به گزارش ایرنا، شانزدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی به مدت ۲ روز در اصفهان و باهدف معرفی برترین فن‌آفرینان و طراحان کسب‌وکار به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

این جشنواره باهدف شناسایی و معرفی واحدهای فناوری و فن‌آفرینان موفق به سرمایه‌گذاران در ۲ بخش مسابقه‌ای و غیرمسکونی‌ برگزار می‌شود که بخش‌ مسابقه‌ای شامل طراحان کسب‌وکار و فن‌آفرینان است؛  بخش‌های غیرمسکونی‌ نیز شامل فرصت‌­های سرمایه‌­گذاری،  نشست‌های انتقال تجربه و نمایشگاه است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا