سیاوش ملکی‌فر خبرداد؛ حمایت بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در ۱۸۳ نمایشگاه خارجی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی گفت: امسال ۱۸۳ نمایشگاه خارجی در حوزه‌های مختلف فناوری برگزار می‌شود که ۷۰ درصد هزینه‌های حضور دانش‌بنیان‌ها در آن‌ها را به صورت بلاعوض تامین می‌کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی در بیست و یکمین رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» به بسته خدمات صادراتی این صندوق اشاره کرد و گفت: این بسته خدماتی از سه بخش توانمندسازی صادراتی، شبکه‌سازی صادراتی و تامین مالی صادراتی تشکیل شده است. توانمندسازی صادراتی شامل آموزش و مشاوره صادراتی، استاندارد‌ها و مجوز‌های تخصصی و صادراتی و حفاظت از مالکیت فکری است.

وی افزود: شبکه‌سازی صادراتی نیز شامل حمایت از حضور مستقل و نیز حضور شرکت‌های دانش بنیان در پاویون نمایشگاه‌های خارجی، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های دائمی‌خارجی، حضور شرکت‌ها در رویداد‌های «یکشنبه‌های صادراتی» و اعطای کمک‌های توسعه‌ای است.

ملکی‌فر تصریح کرد: خدمت تامین مالی صادراتی هم شامل راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر مشترک با نهاد‌های متناظر/مشابه، تامین مالی شرکت‌ها و پروژه‌های صادراتی در قالب انواع تسهیلات و سرمایه گذاری، اعطای تسهیلات نمونه‌سازی، اعطای تسهیلات راه‌اندازی خط مونتاژ در خارج از کشور و اعطای تسهیلات جایزه صادراتی است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در سال جاری بیش از چهار هزار درخواست آموزش از سوی شرکت‌های دانش بنیان در بخش توانمندسازی داشتیم. ۱۵۰ دوره آموزشی نیز برای این شرکت‌ها برگزار کرده‌ایم که همگی به صورت بلاعوض بوده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۳.۲ میلیارد تومان از شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ استاندارد‌های صادراتی به صورت بلاعوض حمایت کرده‌ایم.

ملکی‌فر در ادامه به حمایت‌های صندوق نوآوری از حفاظت از مالکیت فکری شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این حوزه شامل تحلیل پتنت و تحلیل نقض پتنت (۷۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان در سال)، ثبت اختراع خارج از کشور (۸۵ تا ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در سال)، ثبت نشان تجاری خارج از کشور (۸۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سال) و ثبت طرح صنعتی خارج از کشور (۸۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سال) است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: از ابتدای سال بیش از ۷۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت ۱۶ تقاضانامه PCT و ۸ اختراع خارجی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال ۱۸۳ نمایشگاه خارجی در حوزه‌های مختلف فناوری برگزار می‌شود که ۷۰ درصد هزینه‌های حضور در این نمایشگاه‌ها را تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض تامین می‌کنیم، اظهار کرد: سقف حمایتی صندوق جهت حضور دانش بنیان‌ها در پاویون نمایشگاه‌ها ۹۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۵۰ ملیون تومان و برای حضور در نمایشگاه دائمی‌خارجی ۷۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان است.

ملکی‌فر گفت: در حال حاضر از ۲۱۵ شرکت دانش بنیان در ۱۶ پایگاه صادراتی حضور دارند که از آن حمایت می‌کنیم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با اشاره به برنامه این صندوق برای اعزام هیات تجاری و فناوری از ایران به مقصد کشور‌های مختلف و نیز میزبانی از هیات‌های تجاری خارجی گفت: در سال جاری ۱۷۷۰ شرکت دانش بنیان را در قالب هیات تجاری به کشور‌های مختلف اعزام کردیم و همچنین بیش از ۱۳۰۰ شرکت در رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» به صورت آنلاین و حضوری شرکت کرده‌اند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری دانشجو
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا