معرفی برگزیدگان رویداد کارآفرینی کارا/ پا به عرصه کارآفرینی گذاشتن نوجوانان اصفهانی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رویداد کارآفرینی نوجوان کارآ امروز به ایستگاه آخر رسید و سه گروه از ۹ گروه برگزیده‌ای که ایده‌های خود را برای داوران ارائه دادند، به عنوان برگزیدگان نهایی این رویداد معرفی شدند.

به گزارش کارآفرینی پرس، در اختتامیه نخستین رویداد کارآفرینی نوجوان کارآ که امروز (جمعه_۱۴ آبان ماه) در هنرسرای خورشید برگزار شد، تیم سرای کتابخوانی، اصفهان لاین و اتاق قرمز به عنوان برگزیدگان معرفی شدند و لوح و تندیس و جوایز نقدی دریافت کردند.

مجتبی شاهمرادی_ معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، با بیان این مطلب که خانواده‌ها باید قدر فرزندان خود را بدانند و اظهار کرد: دنیای نوجوانی، دنیای متفاوتی است. اگر پدر و مادرها توجه کنند نوجوانان امروز با نوجوانان دیروز بسیار متفاوت هستند و دنیای متفاوتی دارند که شاهد آن برنامه امروز است.

وی با بیان اینکه همه ما در هر سطحی تفاوت و فاصله امروز فرزندانمان با خودمان را احساس می کنیم، گفت: باید باور کنیم زمانه متفاوتی است و ایمان داشته باشیم فرزندان مان با کمک و همراهی و باور ما می توانند به جای بزرگی برسند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خطاب به نوجوانان اصفهانی، گفت: به عنوان فردی که وظیفه مختصری در شهرداری اصفهان به عهده دارم اعلامی می‌کنم تمام قد حامی شما هستم و امیدوارم برنامه‌های خوبی نظیر توان۷ که سابقه قبلی دارد با همت شما اجرا و ارتقا داده شود.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم زمینه رشد فرزندان این شهر را فراهم کنیم، تا جایی که فصل به فصل این سالن پر و خالی شود و گروه های مختلف اجرا داشته باشند.

شاهمرادی همچنین از نوجوانان خواست به ناامیدی و فضاهای یأس آلود که بیشتر متأثر از فضاهای سیاسی است توجه نکنند و گفت: اصفهان زیبا و ایرانی که قلب همه ما برای آن می‌تپد به انرژی و توان شما نیاز دارد و با انرژی شما آینده، آینده روشنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز مسئولیت ما بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: امیدوارم زمینه ها را فراهم کنیم و باور داشته باشیم که آینده روشنی به دست نسل جوان کشور رقم می‌خورد.

فرزانه کلاهدوزان_ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این رویداد با بیان اینکه کارآفرینی مسأله روز جهان و به ویژه جامعه ما است، گفت: هرکسی در هر موقعیتی اگر قدمی در این راه بردارد و حمایت کند اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد.

وی از رویداد کارآفرینی نوجوان کارآ به عنوان اتفاق بی نظیری یاد کرد و افزود: امیدواریم ایده‌های نوجوانان در این رویداد به نتیجه و کاری منتج شود. اگر این ایده‌ها به مراکز رشد هدایت شود و به سمت نتیجه برود، امید دوباره به نسل جوان بر می‌گردد و می بینند که می‌توانند کشور را خودشان بسازند، در این صورت بزرگترین سرمایه را برای کشور خواهیم داشت.

نخستین رویداد کارآفرینی نوجوان کارا به همت خانه جوان و همکاری خانه نوجوان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد و  ۲۴۰ نوجوان پس از اعلام فراخوان، در این رویداد نوجوانانه شرکت کردند.

بیش از ۱۰۰ اثر برتر نوجوانان اصفهانی در حوزه‌های مختلف هنری، علمی، فنی- مهندسی و … به دبیرخانه کارا ارسال شد و پس از برگزاری پیش رویدادهایی با موضوع طراحی مسیر شغلی برای والدین و نوجوانان و ارزیابی اولیه به وسیله تست رغبت شناسی شغلی هالند، ۱۱۰ نوجوان به طور مستمر در کارگاه‌های برنامه توسعه فردی، ترسیم نقشه ذهنی، بوم مدل کسب و کار، مسئله شناسی و راه حل یابی و نیز کارگاه های تخصصی صداپیشگی، طراحی و نقاشی، عکاسی، تاتر و بازیگری، نویسندگی و داستان نویسی شرکت کردند.

خروجی جلسات ایده پردازی منجر به ارائه ۲۲ ایده و راه‌یابی ۹ تیم ایده پرداز  با حضور ۵۵ عضو نوجوان جهت تیم سازی و ورود به مرحله نهایی رویداد شد. در ادامه این ۹ تیم برتر برای تکمیل مدل کسب و کار خود در یک دوره ۱۲۰ ساعته جلسات مشاوره و منتورینگ ایده ها شرکت کردند.

۹ گروه برتر با نام‌های اصفهان لاین نوجوان، کهکشان صفر و یک، سرای کتابخوانی، اپ مجری، اتاق فرار شادا، رسانه آنلاین نوجوان مرکز رشد تخصصی هاتف و گروه ایده نوجوان کارآ امروز و در اختتامیه رویداد کارآفرینی کارآ ارائه نهایی داشتند.

پس از ارائه تیم‌ها برای داوران و پاسخ به پرسش‌ها، داوران تیم‌ها را ارزیابی کردند و به آنها امتیاز دادند. در نهایت ۳ تیم سرای کتابخوانی، اصفهان لاین و اتاق قرمز به عنوان برگزیدگان معرفی شدند و اهدای لوح و تندیس و جوایز نقدی دریافت کردند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا