علی وحدت: ۱۷ هزار فقره کمک بلاعوض به شرکت‌های دانش‌بنیان کشور پرداخت شده است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: ۱۷ هزار فقره کمک بلاعوض در دوسال گذشته به شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌ایم تا تاییدیه‌های خود را دریافت کنند یا در نمایشگاه‌های خارجی حضور یابند.

به گزارش کارآفرینی پرس، علی وحدت روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه رویداد “استان آپ” در سالن آمفی تئاتر پارک علم و فناوری قزوین، افزود: تامین منابع مالی در هرکاری از ارکان آن فعالیت است و در موضوع نوآوری نیز بخش جدی فعالیت محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: در بخش نوآوری، انتظار این است که در روش های تامین مالی نیز نوآوری را شاهد باشیم و دغدغه بزرگ منابع مالی با روش های نوآورانه مرتفع شود.
این مسوول گفت: در سال های گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان سرویس مالی به شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها ارایه شده که چندین برابر توان صندوق بوده است.
وحدت گفت: در قزوین حدود ۶۵ شرکت دانش‌بنیان داریم که از ۲۴۰ میلیارد تومان مصوبه آنها تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان پرداخت کرده و به قزوین نگاه ویژه داشته ایم.
وی اضافه کرد: هم اینک در تمام استان ها صندوق پژوهش و فناوری در حوزه های تخصصی مثل نانو با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده که باری برای دولت ندارد و صندوق قزوین هم با همت پارک علم و فناوری راه اندازی شده است.
مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت : اگر صندوق های پژوهش و فناوری تقویت شوند بازوی قویی برای جذب اعتبارات خواهند بود.
وی با بیان اینکه یک مسابقه تلویزیونی در این زمینه به زودی برگزار می شود، افزود: این برنامه، سرمایه گذاری جمعی را در کشور توسعه خواهد داد و امیدواریم مردم این استارت آپ ها را بیشتر در زندگی خود لمس کنند.
وحدت افزود : البته هر روز جهش در حوزه فناوری را لمس می کنیم و باید قدر جوان ها و ظرفیت های استانها را بیشتر بدانیم.
وی با اشاره به درخواست های فناورانه استان قزوین، یادآورشد : در این استان، حدود ۵۰۰ شرکت غیر دانش بنیان که هنوز صلاحیت دانش بنیانی نگرفته اند فعالیت دارند که ۱۰ میلیارد تومان سرمایه به آنها تخصیص می دهیم.
وحدت گفت: همچنین حدود پنج میلیارد تومان تسهیلات برای صندوق پژوهش و فناوری استان و یک خط اعتباری برای شرکت دانش بنیان ها در حدود ۱۵ میلیارد تومان اختصاص می یابد.

دومین رویداد استان آپ کشور با همکاری پارک علم و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی در استان قزوین برگزار شده است.
این رویداد شامل دو رویداد دوشنبه‌های استارت‌آپی و پیوند است که در ۳۱ استان کشور با شعار ۳۱ قدم تا شکوفایی برگزار می‌شود و از جمله اهداف آن تبدیل ایده‌های فناورانه به سرمایه است.
با اجرای این رویداد صاحبان ایده‌ها در هر استان شناسایی شده و در صورت سرمایه پذیر بودن ضمن ارائه آموزش به این افراد سرمایه گذاران برای اجرای ایده‌ها جذب می‌شوند.
نخستین رویداد استان آپ در استان کرمان برگزار شده بود و در آن پس از ارائه ۱۳ استارت آپ ۶ تیم موفق به جذب سرمایه گذار شدند.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا