زاکربرگ از تغییر نام فیسبوک به متا خبر داد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موسس و مدیرعامل فیسبوک، مارک زاکربرگ در جریان رویداد Connect از تغییر نام «فیسبوک» به «Meta» (متا) خبر داد. به گفته زاکربرگ، این نام نشان‌دهنده ماهیت این کمپانی و آینده‌ای است که می‌خواهد بسازد.

به گزارش کارآفرینی پرس، زاکربرگ در جریان رویداد واقعیت مجازی و افزوده «Connect» از چنین تغییر نامی خبر داد. این نام نشان‌دهنده عملکرد جاه‌طلبانه این کمپانی برای حضور در دنیایی فراتر از شبکه‌های اجتماعی است. فیسبوک نام Meta را با توجه به عبارت متاورس انتخاب کرده است که نشان‌دهنده دنیایی مجازی برای کار و بازی محسوب می‌شود.

زاکربرگ در جریان رویداد Connect گفت که ماهیت فیسبوک که حالا Meta نام دارد، ارتباط افراد با یکدیگر است:

«ما امروز به عنوان یک کمپانی شبکه اجتماعی درنظر گرفته می‌شویم، اما در DNA، ما شرکتی هستیم که فناوری برای ارتباط مردم با یکدیگر ساخته‌ایم و متاورس مرز بعدی است و درست در جایگاهی قرار دارد که ما شروع به کار در شبکه‌های اجتماعی کردیم.»

پیش از این گزارش‌ها از احتمال چنین تغییری نام خبر داده بودند، چرا که فیسبوک بطور ویژه روی متاورس تمرکز کرده و از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در حوزه واقعیت مجازی و افزوده خبر داده. این کمپانی همچنین به دنبال جذب ۱۰ هزار نیرو در اتحادیه اروپا برای کار روی چنین پروژه‌ای است، بنابراین چنین تغییر نامی چندان تعجب‌برانگیز است.

با اعلام این خبر، ارزش سهام متا یا همان فیسبوک رشد ۳ درصدی را تجربه کرد. در حال حاضر زاکربرگ صاحب meta@ در توییتر و وب‌سایت meta.com است که البته به صفحه خوش‌آمدگویی فیسبوک می‌رود و چنین تغییری را نشان می‌دهد.

زاگربرک در پستی گفته چنین تغییر نامی تغییری در ساختار کمپانی ایجاد نمی‌کند، اما نحوه گزارش کردن نتایج مالی تغییر خواهد کرد:

«از فصل چهارم ۲۰۲۱، ما می‌خواهیم گزارش‌ها را در دو بخش عملیاتی منتشر کنیم: خانواده اپ‌ها و Reality Labs. ما همچنین می‌خواهیم از تاریخ ۱ دسامبر (۱۰ آذر) معاملات خود را تحت عنوان سهام جدیدی که رزرو کرده‌ایم یعنی MVRS آغاز کنیم. بیانیه امروز ما تاثیری روی نحوه استفاده ما از داده‌ها یا اشتراک‌‌گذاری آن‌ها ندارد.»

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که چنین تغییری مشابه ری‌برند گوگل در سال ۲۰۱۵ است که از تشکیل یک کمپانی مادر به نام آلفابت خبر داد و خودش یکی از زیرمجموعه‌های آن شد. یکی دیگر از دلایل این موضوع می‌تواند انتقاد از این کمپانی توسط قانون‌گذاران و سیاستمداران کشورهای مختلف و همچنین کاهش اعتماد کاربران به فیسبوک باشد. با این تغییر نام، احتمالا تمام شرکت‌های تحت مالکیت فیسبوک مانند اینستاگرام، واتس‌اپ و آکیولس زیرمجموعه متا می‌شوند.

متاورس یک دنیای دیجیتال یا مجازی است که در آن افراد با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و امکان کار و همچنین انجام بازی‌های مختلف وجود دارد. شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند و حالا فیسبوک می‌خواهد با قدرت بالایی در این حوزه حضور داشته باشد که تغییر نامش هم از چنین هدفی خبر می‌دهد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
DIGIATO
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا