اشتغال ۷۵۴ نفر در شهرستان ری از طریق مراکز کاریابی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری گفت: یکهزار و ۱۲۹ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون در مراکز کاریابی تحت پوشش اداره کار این شهرستان ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۵۴ نفر صاحب شغل شدند.

به گزارش کارآفرینی پرس، مجید شایق، اظهار داشت: ۹۱۳ فرصت شغلی نیز از سوی صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی در این مدت به مراکز کاریابی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۳۳ نفر در مدت مشابه سال گذشته در سامانه کاریابی های شهرستان ری ثبت نام کرده بودند، خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی تعداد بیکاران شهرستان افزایش یافته بود.

شایق اضافه کرد: وضعیت اشتغال شهرستان در سال جاری به دلیل بهتر شدن شرایط کشور از لحاظ شیوع کرونا و آمادگی صاحبان صنایع با شیوع این ویروس از سال گذشته بهتر شده است.

وی نداشتن مهارت در بین جویندگان کار را از معضل های حوزه اشتغال این شهرستان برشمرد و افزود: متاسفانه بیشتر جویندگان کار که در کاریابی ها ثبت نام می کنند از مهارت های لازم برخوردار نیستند.

شایق در ادامه به طرح کاروزی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری اشاره و اضافه کرد: بیکاران دارای مدرک کارشناسی و بالاتر با ثبت نام در سامانه کارورزی به نشانی http://portaltvto.com/karvarzi  می توانند سه تا ۶ ماه ضمن آموزش مهارت فنی ماهانه پنج میلیون ریال به عنوان حقوق دریافت می کنند.

این مسئول یادآور شد: متقاضیان ضمن داشتن کارت پایان خدمت باید حداکثر ۳۵ سال داشته باشند و همچنین طی ۲ سال گذشته کمتر از سه ماه بیمه داشته باشند. 

شایق با بیان اینکه در طرح کارورزی به کارفرمایان نیز تسهیلاتی داده می شود، گفت: کارفرمایانی که دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور باشند و نیروی‌های دارای مدرک کارشناسی و بالاتر را جذب نمایند از معافیت بیمه‌ای به مدت ۲ سال برخوردار می شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و در جنوب تهران واقع شده است.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایرنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا