۲ خانه خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس راه‌اندازی خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس از راه‌اندازی ۲ خانه خلاق در این دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش کارآفرینی پرس، محمدرضا قائدی در شیراز از دریافت مجوز راه‌اندازی دو خانه خلاق در واحدهای دانشگاهی شیراز و فیروزآباد خبر داد و اظهار کرد: خانه خلاق معماری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و خانه خلاق صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد در آینده‌ راه‌اندازی خواهند شد.

وی افزود: این مراکز به‌عنوان بسترهای کارآفرینی و فناوری خواهند توانست دانشجویان خلاق در حوزه‌های مرتبط را با حمایت استادادن دانشگاه و استادان کار به سمت کارآفرینی و اشتغال هدایت کنند. در این راستا امیدواریم پس از شکوفایی استعدادهای دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و سایر ایده پردازان در حوزه فعالیت‌های عنوان شده، بتوان به سمت کارآفرینی، اشتغال‌زایی و درآمدزایی گام برداشته و از طریق خانه‌های خلاق و نوآور، بستری از ایده تا محصول و محصول تا بازار را در حوزه صنایع فرهنگی و نرم ایجاد شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با قدردانی از حمایت‌های حوزه معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه گفت: حمایت و تلاش معاون تحقیقات دانشگاه و همکاران وی و توجه به این امر، راه تازه‌ای را پیش روی صاحبان ایده قرار داده تا با توسعه سراهای نوآوری و خانه‌های خلاق، بتوانیم ظرفیت‌های نهفته دانشجویان را شکوفا کنیم. توانمندسازی و توان‌افزایی، حمایت از کارآفرینان و رشد نوآوری، کشف و پرورش استعدادها و آموزش و پرورش استعدادهای نهفته این حوزه از اقدامات و برنامه خانه‌های خلاق و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این استان خواهد بود.

عملکرد اصلی خانه‌های خلّاق در دانشگاه چیست؟

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان فارس نیز به خبرنگار آنا گفت: خانه خلّاق مکانی فیزیکی یا مجازی است که افراد خلّاق را در کنار یکدیگر جمع می‌کند و در این راستا، مکانی فراهم می‌شود تا شبکه‌سازی، توسعه مشاغل و تعامل اجتماعات بین بخش‌های فرهنگی، فناوری و خلاقیت انجام شود. عملکرد اصلی خانه‌های خلّاق ارائه پشتیبانی، خدمات و امکانات به ایده‌ها و پروژه‌هاست که می‌تواند از طریق برگزاری رویدادها، آموزش مهارت و ایجاد ظرفیت و فرصت انجام شود.

محمدمهدی جباری با تشریح پیش‌نیازهای فراهم‌شده برای اخذ مجوز این مراکز طی ماه‌های اخیر توضیح داد: بازدیدهای کارشناسی شده از سوی مدیرکل اداره کل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی و بررسی محتوای طرح پیشنهادی توسط واحدها در نهایت منجر به تصویب دو خانه خلاق در سطح واحدها دانشگاهی استان فارس شده که قرار است این خانه‌های خلاق مکانی برای تعامل، گفت‌وگو، بحث و انتقال تجربیات درخشان باشند.

وی با تأکید بر ترویج فرهنگ نوآوری و کارآفرینی، ادامه داد: خانه‌های خلّاق با تقویت ارزش اقتصادی و شکل‌دهی به نوآوری در محصولات و خدمات، نقش مهمی در درآمدزایی غیرشهریه‌ای واحدهای دانشگاهی ایفا و روند کار کارآفرینان را تسهیل می‌کنند. در این رابطه باید به دانشجویان بیاموزیم مهم‌ترین سرمایه آنان نوآوری و خلاقیت است که ارزش‌آفرینی می‌کند و باید این سرمایه ارزشمند را به خود و آنان یادآوری کنیم.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان فارس مطرح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت شهرستان، استادادن، دانشجویان و وجود مرکز تحقیقات هنر و معماری، آغاز به کار این خانه خلاق به ایجاد مکانی برای پرورش و حمایت ایده‌های خلاقانه حوزه معماری و گفتگو، تعامل، بحث و حل چالش‌های موجود منجر شود تا با هم‌افزایی میان فعالان این عرصه در شهرستان و استان، مجالی برای حل مشکلاتی باشد که ممکن است فراروی هنر طراحی و معماری قرار گیرد.

جباری اضافه کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد، مکانی برای ترویج و اطلاع‌رسانی در رابطه با ظرفیت‌های صنایع‌دستی و ارتقا جایگاه اقتصادی و تجاری این حوزه ایجاد خواهد شد و فرصتی برای رونق محصولات و خدمات هنری و بومی، توجه به میراث گران‌بهای فرهنگی و امور گردشگری با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و اکوسیستم طبیعی و اقتصادی آن شهرستان به‌ویژه با نگاه ویژه به صنایع‌دستی عشایر غیور این استان فراهم خواهد آمد.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
آنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا