حسین خنیفر: دانشگاه فرهنگیان از استارت‌آپ‌های قرآنی حمایت می‌کند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان در دهه چهارم برگزاری قرار دارد و از قدمت بالایی برخوردار است، در هر دوره از جشنواره تلاش کردیم ابداعات و نوآوری داشته باشیم، در این دوره شاهد ایجاد رشته استارت‌آپ‌های قرآنی بودیم و از استارت‌آپ‌های این حوزه حمایت می‌کنیم.

به گزارش کارآفرینی پرس، حسین خنیفر، در آیین اختتامیه سی‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که امروز ۲۸ مهر ماه در سالن اجتماعات پردیس شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: آشنا کردن دانشجویان با مفاهیم و معارف قرآنی ضرورت دارد، برگزاری جشنواره قرآن و عترت یکی از راه‌های تحقق این امر است، برگزاری جشنواره‌های قرآنی باعث افزایش انس و الفت دانشجو معلمان با کلام وحی و معارف قرآنی می‌شود.

وی افزود: جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان در دهه چهارم برگزاری قرار دارد و از قدمت بالایی برخوردار است، در هر دوره از جشنواره تلاش کردیم ابداعات و نوآوری داشته باشیم، در این دوره شاهد ایجاد رشته استارت‌آپ‌های قرآنی بودیم و از استارت‌آپ‌های این حوزه حمایت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: قرآن در هدایت و تربیت و پرورش جامعه اسلامی نقش بی‌بدیلی دارد، در این میان دانشجو معلمان به‌عنوان معلمان آینده نیز در تربیت نسل آینده نقش مهمی دارند، اگر معلمان به‌خوبی با این کتاب اسمانی انس بگیرند و مفاهیم آن را درک کنند بدون شک نسل آینده نیز از آن بهره می‌برند.

وی تأکید کرد: التزام معلمان به قرآن در پرورش و تربیت دانش‌آموزانی که به علم، اخلاق و معارف اسلامی مجهز هستند بسیار مؤثر است، ما نیز در دانشگاه فرهنگیان به دنبال این هستیم که معلمانی با دیدگاه قرآنی پرورش دهیم و این امر با جدیت در دانشگاه فرهنگیان دنبال می‌شود و حضور ۱۰ هزار دانشجو معلم در جشنواره قرآن و عترت گواه این امر است.

توجه به مسائل قرآنی از دستاوردهای مهم دانشگاه فرهنگیان است

سید کامران میرمعینی، مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور، نیز در این مراسم تصریح کرد: توجه به مسائل قرآنی و برگزاری جشنواره‌های قرآنی یکی از دستاوردهای مهم دانشگاه فرهنگیان است، از طرف دیگر شاهد مشارکت گسترده دانشجویان در این مسابقات و جشنواره‌های قرآنی هستیم.

وی افزود: طی دو سال گذشته در شرایط کرونایی نیز جشنواره با رونق خوبی برگزار شد، در سی‌ویکمین جشنواره حدود ۱۰ هزار دانشجو معلم در روند و مراحل مختلف جشنواره ما را همراهی کردند که از این تعداد ۱۵۵۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا کردند، استان قزوین نیز میزبان جشنواره کشوری بود که جشنواره به نحو احسن برگزار شد.

دبیر سی‌و‎یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: سی‌ویکمین جشنواره قران و عترت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان کشور در ۱۰ بخش و ۴۳ رشته برگزار شد؛ در بخش آوایی شامل قرائت قرآن کریم، ترتیل، حفظ قرآن کریم، ۵ جز، ۱۰ جز و حفظ کل، تواشیح، همخوانی قرآن کریم در بخش خواهران و برادران و رشته اذان ویژه برادران است، بخش معارفی نیز شامل ترجمه و تفسیر قرآن، احادیث اهل‌بیت، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن کریم، پرسمان معارفی، احکام و سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

وی یادآور شد: بخش ادبی شامل شعر، داستان‌نویسی، داستان کوتاه، نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، آیین سخنوری و قصه‌گویی با موضوع قرآن و عترت و بخش هنری شامل نقاشی، خوشنویسی، نستعلیق، عکاسی، طراحی پوستر، تذهیب، معرق و منبت، فیلم کوتاه و خط تحریری است.

میرمعینی خاطرنشان کرد: بخش پنجم نیز بخش پژوهشی است که دانشجویان باید در حوزه تلخیص کتاب، مقاله‌نویسی و نقد کتاب با موضوع قرآن شرکت کنند؛ همچنین بخش ششم رشته‌های فناوری شامل تولید نرم‌افزار و تولید اپلیکیشن قرآنی و کانال‌های مجازی قرآنی است؛ بخش هفتم رشته‌های نهج‌البلاغه نیز شامل معارف نهج‌البلاغه، مقاله‌نویسی با محوریت نهج‌البلاغه، حفظ فرازهای نهج‌البلاغه و بخش هشتم صحیفه سجادیه شامل معارف صحیفه سجادیه، مقاله‌نویسی با محوریت صحیفه سجادیه و دعاخوانی ویژه فرازهای صحیفه سجادیه است.

وی افزود: در بخش فناوری دانشجویان با طرح‌های خیلی خوبی شرکت کردند، امسال برای نخستین بار رشته استارتاپ‌های قرآنی، رشته‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز به این جشنواره افزوده شده و به این رخداد وزن بیشتری بخشیده است.

مدیر کل امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: بخش استارت‌آپ قرآنی بخش ویژه‌ای در ساحت تربیت اقتصادی بر اساس آموزه‌های قرآنی است که کمتر به آن پرداخت شده است و اکنون مورد استقبال قرار گرفته است و در دوره‌های آینده جشنواره نیز این بخش را دنبال می‌کنیم، جشنواره با شرایط خوبی برگزار شد بدون اینکه رشته‌ای حذف شود، رشته‌های آیین سخنوری، خط تحریری، قصه‌گویی، نیز جزو رشته‌هایی است با توجه به اهداف ما اختصاصاً برای دانشگاه فرهنگیان طراحی شده بود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
ایسنا
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا