اولین مرکز کارآفرینی و اشتغال شهرداری شیراز افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شهرداری شیراز با افتتاح مرکز کارآفرینی و اشتغال وارد مقوله کارآفرینی شد .

به گزارش کارآفرینی پرس، مرتضی جعفری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در آیین افتتاح اولین مرکز کارآفرینی و اشتغال شهرداری شیراز اظهار داشت: این مرکز با محوریت هنرهای سنتی و صنایع دستی و با حضور انسیه خزعلی، معاون امور بانوان رییس جمهور افتتاح شد .

وی ادامه داد: ساختمان این مرکز مدت ‌های زیادی بلااستفاده رها شده بود که اکنون پس از احیا، بازسازی و تجهیز، به محلی برای استقرار هنرمندان صنایع دستی شیراز و فرصتی برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار تبدیل شده است .

معاون شهردار شیراز با اشاره به شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی عنوان کرد: توجه به هنر، حفظ مکتب هنری شیراز و جلوگیری از منسوخ شدن برخی رشته‌ های هنری که میراث معنوی ما تلقی می ‌شوند، مهم ‌ترین پیامدهای مثبت راه‌اندازی این مرکز خواهد بود که به همت سازمان فرهنگی شهرداری با همکاری بخش خصوصی به عنوان کارگاه تولید و آموزش در کنار هم راه ‌اندازی شده است .

جعفری در خصوص بازار فروش آثار هنرمندانی که در این مرکز فعالیت خواهند داشت، تصریح کرد: تلاش داریم بستر مناسبی برای فروش آثار هنرمندانی که در این مرکز مستقر شده ‌اند، فراهم کنیم تا ضمن درآمدزایی برای جمعی از شهروندانمان، اقتصاد هنر نیز به گردش در آید.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: به دنبال این هستیم که در فضاهای عمومی ساختمان های شهرداری از ظرفیت ‌های هنرهای سنتی شیراز بیشتر استفاده شود تا مکتب هنری شیراز در سیما و منظر شهری نیز نمود داشته باشد .

اولین مرکز کارآفرینی و اشتغال شهرداری شیراز با محوریت هنرهای سنتی و صنایع دستی امروز با حضور دکتر انسیه خزعلی، معاون امور بانوان رییس جمهور، جمعی از مسئولین استانی، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و برخی مدیران شهری افتتاح شد .

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
خبرگزاری علم و فناوری استان فارس
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا