بررسی بازار کار استان البرز/ مهم‌ترین حوزه‌های شغلی برای یافتن بهترین شغل در کرج

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بهترین شغل در کرج چیست؟ به دلیل نزدیکی به پایتخت و شهرک‌های صنعتی مهم، فرصت‌های شغلی بسیاری در کرج وجود دارد. در این مطلب به بررسی بازار کار در کرج می‌پردازیم.

به گزارش کارآفرینی پرس، استان البرز در سال ۱۳۸۹ تشکیل و در همان تاریخ، کرج به‌عنوان مرکز این استان انتخاب شد. تا پیش از این، کرج بخشی از استان تهران بود و به همین خاطر اگر جزو ساکنین و یا همسایگان این شهر نیستید، احتمالا از پیشینه و نقش مهم این شهر پرجمعیت در ایران اطلاعی نداشته باشید. در این نوشتار قصد داریم فرصت‌های استخدام کرج و مجموعه‌های اقتصادی این شهر بزرگ را به‌دقت بررسی کنیم؛ همینطور درمورد بازار کار  و روش‌های یاقتن بهترین شغل در کرج توضیح می‌دهیم.

کلان‌شهر کرج

کرج با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت، پس از تهران، مشهد و اصفهان، چهارمین شهر پرجمعیت ایران و بیست‌ودومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است. تا پیش از تشکیل استان البرز در سال ۸۹، کرج بخشی از تهران بود، اما در حال حاضر یکی از مراکز استان ایران است و با داشتن یکی از بهترین موقعیت‌های جغرافیایی، سالانه جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کند.

این شهر با داشتن بیشترین میزان مهاجر از سرتاسر ایران، تنوع بسیار بالایی از انواع اقوام ایرانی داشته و به همین دلیل آن را ایران کوچک نیز می‌نامند. از سوی دیگر با توجه به حضور قشر جوان به‌عنوان نیروی کار و سکونت خانوادگی در این شهر، نرخ زاد و ولد نیز در آن بیش از سایر شهرهای ایران بوده و با ۴.۷ درصد رشد جمعیت، بالاترین نرخ رشد جمعیت را دارد.

اگر این سوال مهم برای شما ایجاد شده که چرا کرج با خیل عظیم مهاجران روبه‌رو است، در پاسخ شما باید به موقعیت بی‌نظیر این شهر اشاره کنیم. این شهر پرجمعیت در مجاورت ۴ استان مهم و صنعتی قرار دارد و در مسیر ۱۱ استان دیگر قرار گرفته و در واقع مسیر ارتباطی میان آن‌ها را تشکیل داده است. مزیت دیگر این شهر، وجود بزرگ‌ترین مراکز صنعتی است که توانسته بخش بزرگی از بازار کار کرج را تشکیل دهد. علاوه بر این، فرودگاه و منطقه آزاد پیام که دارای معافیت‌های گمرکی و مالیاتی ویژه است، باعث بهبود شرایط این شهر و افزایش مهاجرت و البته سرمایه‌گذاری در آن شده است.

در کرج معادن غنی و متنوعی وجود دارند که نیروی کار فراوانی را سالانه به خود جذب می‌کنند. افزون بر این، کرج با داشتن یک خط آهن سراسری و ارتباط با کشورهای همسایه، نزدیکی به بازار بزرگ پایتخت، برخورداری از ۱۳ شهرک و منطقه صنعتی، و البته وجود بزرگ‌ترین شهرک صنعتی ایران در منطقه اشتهارد، بهترین شهر ممکن برای شروع یک شغل جدید به نظر می‌رسد.

البته در این بخش باید اشاره کنیم که تنها مزیت کلان‌شهر کرج، مناطق صنعتی و اقتصادی آن نیست؛ بلکه با داشتن برخی از زیباترین و جذاب‌ترین مناطق گردشگری و جاذبه‌های طبیعی، یکی از شهرهای بسیار مهم ایران در حوزه گردشگری است. رودخانه کرج، رودخانه شاهرود، رودخانه کردان، چشمه‌های متعدد طبیعی، غارهای مختلف، آبشارهای مرتفع، کوه‌های بلند اطراف شهر، پوشش بسیار متنوع گیاهی و جانوری و ده‌ها مورد دیگر، باعث شده که کرج و استان البرز، به یکی از زیباترین استان‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

با وجود تمام این موقعیت‌های متناسب از لحاظ شغلی، بازار کار و البته منابع طبیعی و جاذبه‌های گردشگری، تبدیل‌شدن کرج به یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور، چندان دور از تصور نیست.

مهم‌ترین حوزه‌های شغلی برای یافتن بهترین شغل در کرج

شاید تصور کنید یکی از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد در کرج، اشتغال در انواع مجموعه‌های اداری یا صنعتی اطراف شهر کرج و یا تهران است، اما باید بگوییم مهم‌ترین حوزه‌های شغلی کرج شامل چند بخش متفاوت بوده و بخش صنعتی، تنها قسمتی از بازار کار این کلان‌شهر را تشکیل می‌دهد. در ادامه بررسی خواهیم‌کرد برخی از مهم‌ترین فرصت‌های شغلی در کرج برای استخدام چیست.

۱. کشاورزی

استان البرز با بالاترین میزان برداشت نسبت به سطح تحت کشت در تمام کشور، بالاترین تولید محصول را دارد و این موضوع یک از مشخصه‌های این استان است. سالانه بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصولات مختلف کشاورزی در این استان تولید می‌شود که بخشی از سبد غذایی جامعه را پوشش می‌دهد. همین موضوع باعث شده در مرکز استان یعنی کلان‌شهر کرج، موقعیت‌های شغلی بسیار مناسبی با توجه به این ظرفیت ایجاد شود و بخشی از بازار کار و نیروهای انسانی، به شغل‌های کشاورزی و تمام کارهای وابسته به آن گرایش پیدا کنند.

کسب رتبه دوم متوسط عملکرد گندم، جو و پنبه در واحد سطح، نمایانگر ظرفیت بالا و موقعیت مناسب این استان و در نتیجه این کلان‌شهر است. از دیگر محصولات این شهر می‌توان به گل لاله، توت‌فرنگی، خربزه، قارچ خوراکی و شلیل اشاره کرد. علاوه بر بخش کشاورزی، این استان در بخش‌های دامداری و مرغداری نیز بسیار فعال بوده و ظرفیت بالایی برای جذب انواع نیروی کار متخصص و غیر متخصص دارد.

۲. صنایع مختلف

صنعت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های شهر کرج است و بی‌شک یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موقعیت‌های کاری در این استان، به صنایع مختلف مرتبط خواهد بود. 

تنها نگاه کوتاهی به اسامی شهرک‌های صنعتی شهر کرج کافی است که به اهمیت بخش صنایع این استان و مرکز آن پی برد.

شهرک صنعتی اشتهارد با داشتن ۵۲۵ واحد صنعتی فعال و البته برخورداری از معافیت مالیاتی و حقوق گمرکی، یکی از بهترین مناطق صنعتی برای سرمایه‌گذاری بوده و واحدهای بسیار معتبری هم‌چون ارکیدآرا الوان، داروگر، کاشی و سرامیک زاگرس و صدها واحد بزرگ دیگر را در خود جای داده است. دیگر شهرک‌های صنعتی این استان شامل این موارد است:

  • شهرک صنعتی سیمین دشت با داشتن ۱۷۰ واحد صنعتی فعال؛
  • شهرک صنعتی هشتگرد با داشتن ۱۵۰ واحد صنعتی فعال؛
  • شهرک صنعتی بهارستان با داشتن ۱۱۹ واحد صنعتی فعال؛
  • شهرک صنعتی سپهر با داشتن ۱۳۰ واحد فعال در نزدیکی نظرآباد؛
  • شهرک صنعتی نظرآباد با داشتن ۳۵ واحد صنعتی فعال؛
  • ناحیه صنعتی کوثر با داشتن ۲۰ واحد صنعتی فعال.

علاوه بر تمام این شهرک‌ها، در استان البرز و در نزدیکی شهر کرج، چندین منطقه صنعتی هم‌چون منطقه صنعتی رضوانیه، زیبادشت، سردرآباد و نور نیز وجود دارند که هر کدام از آن‌ها دارای چند واحد فعال صنعتی بوده و یا در حال گذراندن دوره پژوهشی برای تبدیل‌شدن به یکی از مناطق صنعتی هستند. مهم‌ترین محصولات در بخش صنعتی کرج شامل مصالح ساختمانی هم‌چون کاشی، سرامیک، سیمان و بتن است. بزرگ‌ترین کارخانه سیمان خاورمیانه یعنی آبیک یا نظرآباد نیز در این استان قرار دارد.

۳. معادن

کرج به‌عنوان مرکز استان البرز، یکی از شهرهای بسیار غنی ایران در رابطه با معادن است. در رشته‌کوه‌های البرز برخی از مهم‌ترین مواد معدنی کشور وجود دارند که تعدادی از آن‌ها مختص همین منطقه بوده و در هیچ‌جای دیگری مشابه آن را نمی‌بینیم. مهم‌ترین معادن این بخش از کشور، معدن زغال‌سنگ، معدن شن و ماسه است. قدیمی‌ترین معدن زغال‌سنگ ایران یعنی معدن گاجره نیز در این استان واقع شده است.

با توجه به تمام این موارد، بدیهی است که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های کاریابی این استان، به بخش معادن مرتبط باشد و نیروهای کار متخصص و فنی زیادی به این بخش از بازار کار برای یافتن بهترین شغل در کرج در زمینه تخصص‌شان جلب شوند.

۴. خدمات و گردشگری

شهر کرج با داشتن بیش از ۲ میلیون جمعیت، ظرفیت بسیار خوبی برای انواع شغل‌های خدماتی دارد. هرچند با داشتن برخی از بهترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری، این شهر می‌توانست بکی از توریست‌پذیرترین شهرهای ایران باشد؛ اما به دلیل عدم توجه به این حوزه، اشتغال‌زایی مناسبی در بخش گردشگری صورت نگرفته است. آبشار هفت‌چشمه، دشت لاله کندر، آبشار خور، غار یخ‌مراد، روستای آتش‌گاه و ده‌ها جاذبه گردشگری دیگر در این استان و البته این شهر وجود دارند که قابلیت جذب مسافران زیادی خواهند داشت.

یکی مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر، جاده چالوس است که از وسط کرج آغاز می‌شود و مهم‌ترین راه ارتباطی به سمت شمال کشور است. به همین خاطر و با توجه به این ظرفیت مستعد شهر کرج، بخش خدماتی این کلان‌شهر را می‌توان یکی از بهترین حوزه‌های کاری نامید.

این ۴ بخش، مهم‌ترین حوزه‌های شغلی در شهر کرج بوده و قابلیت جذب نیروهای متخصص و فنی را دارد. در ادامه و در بخش‌های بعد، به بررسی مهم‌ترین مجموعه‌های اقتصادی کرج خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین مجموعه‌های اقتصادی کرج

برخی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مجموعه‌های اقتصادی کشور در شهر کرج و یا شهرک‌های صنعتی اطراف آن حضور دارند که به شما در پیدا کردن بهترین شغل در کرج در زمینه تخصص‌تان کمک می‌کنند. در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

شرکت صنایع ماشین‌های اداری (مادیران): مادیران را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های اقتصادی فعال در این شهر نامید که با ۵۰ سال قدمت، به یکی از برندهای معتبر ایران تبدیل شده است. تی‌سی‌ال، ایکس‌ویژن، کی‌سبز و اکسل، مهم‌ترین و مشهورترین زیربرندهای این مجموعه هستند. شرکت‌های اصلی مادیران شامل صنایع ماشین‌های اداری ایران، صنایع پلاستیک مادیران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مادیران است. این مجموعه بسیار بزرگ، سالانه با جذب تعداد زیادی نیروی متخصص و فنی، یکی از مجموعه‌های کارآفرین و برتر است. اگر قصد همکاری با مادیران را دارید، رزومه خود را از طریق سایت رسمی مادیران برای آن‌ها ارسال کنید.

کارخانه‌جات مجتمع شیمیایی آبیک: این مجموعه در دهه ۱۳۰۰ کار خود را آغاز کرده و با بیش از ۹۰ سال فعالیت، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین گروه‌های فعال در حوزه تولید سموم کشاورزی است. تولید و عرضه انواع سموم آرسنیکی، فلئوسیلیکات دوباریم، سبز پاریس و انواع ترکیبات سمی گوگرد و مس، مهم‌ترین بخش فعالیت این مجموعه بزرگ بوده و سالانه بخش زیادی از انواع نیروهای فنی و متخصص را به خود جذب می‌کند.

شرکت سیمان آبیک: این مجموعه در سال ۱۳۴۸ تاسیس شده و تا امروز با فعالیت بی‌نظیر خود نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های تولید سیمان شناخته شده است. اجرای بزرگ‌ترین طرح افزایش ظرفیت در کشور، استفاده از سوخت جایگزین، اولین تولید کننده سیمان پرتلند آهکی ایران، تنها بخشی از موفقیت‌ها و توان‌مندی‌های این مجموعه بسیار قدرت‌مند است. شرکت سیمان آبیک نیز با جذب نیروهای مختلف، یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های فعال در اشتغال‌زایی شهر کرج است.

شرکت تعاونی تولید کشاورزی طالقان، شرکت تعاونی کوره شهاب، شرکت تعاونی زرین رزمندگان، شرکت تعاونی فرش‌بافان خیام و صدها شرکت بزرگ و معتبر دیگر، در شهرک‌های صنعتی واقع در کرج فعالیت کرده و با جذب نیروهای متخصص، بخش عظیمی از بازار کار کرج را به خود اختصاص داده‌اند.

علاوه بر انواع بخش‌های صنعتی تولیدی، مراکز پژوهشی مختلفی نیز در شهر کرج فعالیت می‌کنند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، بانک ملی ژن گیاهی ایران، موسسه تحقیقات علوم دامی، سازمان ملی استاندارد و چندین موسسه و پژوهش‎گاه دیگر اشاره کرد.

تولیدات پوشاک، تولیدات محصولات پلاستیکی، صنایع تبدیلی، فرآورده‌های لبنی، تولید و مونتاژ دستگاه‌های تهویه و هواساز و چندین صنعت کوچک دیگر، بخشی از مهم‌ترین صنایع کوچک شهرستان البرز و کلان‌شهر کرج هستند که با صادر کردن محصولات خود به سایر کشورهای همسایه، درآمد ارزی برای کشور ایجاد کرده‌اند.

اگر به هیچ‌کدام از این بخش‌ها علاقه‌ای ندارید و ترجیح شما فعالیت در سایر حوزه‌های کاری است، باید بگوییم که در کرج نیز همانند سایر کلان‌شهرهای ایران، موقعیت‌های کاری تنها به استخدام در انواع سازمان‌ها و کارخانه‌ها محدود نشده و شغل‌های متنوعی وجود دارند. با توجه به توانایی، استعداد و علاقه خود، می‌توانید یکی از آن‌ها را برگزیده و با فعالیت در آن حوزه، درآمدزایی کنید.

انواع شغل‌های پرتقاضا در کرج

در کلان‌شهر کرج همانند سایر شهرهای بزرگ، فرصت‌های بی‌نظیری برای ایجاد شغل و راه‌اندازی یک کسب‌وکار مستقل وجود دارد. در این شهر نیز می‌توانید از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و در بخش‌های مختلف فعالیت کنید. در ادامه بررسی می‌کنیم مهم‌ترین حوزه‌های شغلی را با چند مثال از شغل‌های مرتبط به آن بخش را با هم مرور کنیم:

صنایع کوچک: علاوه بر صنایع بزرگ موجود در کرج، صنایع کوچک نیز رونق فراوانی دارند و می‌توانید با فعالیت در این بخش، به درآمد و سود بسیار خوبی دست پیدا کنید. در این بخش شغل‌های مختلفی هم‌چون تولید نخ و پارچه، تولید مواد ضد عفونی و بهداشتی و آرایشی، تولید مصنوعات چوبی و MDF و انواع تولیدی‌های دیگر وجود دارد که می‌توانید با توجه به امکانات و توانایی‌های خود یکی را برگزینید.

کسب‌وکار کشاورزی: در بخش‌های پیش نیز اشاره کردیم که در استان البرز و شهر کرج، با وجود مساحت کم، محصولات بسیار خوبی برداشت می‌شود و به همین خاطر در این بخش از ایران می‌توانید انواع مشاغل مرتبط را برگزینید. تولید انواع محصولات کشاورزی هم‌چون گندم، جو، پنبه، زعفران، سیب، آلبالو و ده‌ها محصول دیگر، بخشی از انواع مشاغل کشاورزی است که می‌توانید فعالیت خود را در یکی از آن‌ها آغاز نمایید.

صنایع تبدیلی کشاورزی: با توجه به رونق بخش کشاورزی، شغل‌های وابسته دیگری نیز در کنار آن ایجاد شده‌اند که می‌توانید یکی از آن‌ها را برگزینید. مواردی هم‌چون تولید آرد و یا محصولات آردی، درجه‌بندی و بسته‌بندی گل و گیاه و یا خشکبار و آجیل، فراهم‌کردن انبار سرد محصولات کشاورزی و سایر موارد مشابه به این مشاغل، همه بخشی از انتخاب‌های شما در این حوزه خواهند بود.

کسب‌وکار خدماتی: شهرهای بزرگ همیشه به انواع کسب‌وکارهای خدماتی نیاز دارند و نیاز به این مشاغل با گذشت زمان، روزبه‌روز افزایش خواهد یافت. در کلان‌شهر کرج نیز این نیاز وجود دارد و در بخش‌های مختلفی هم‌چون گردشگری، بازرگانی، اصناف و ساختمان، شغل‌های خدماتی مرتبط، با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو می‌شوند. در بخش خدماتی کلان‌شهر کرج، به مشاغلی هم‌چون خدمات ترجمه، خدمات کرایه، ارائه مشاوره و رزرو خدمات و ده‌ها شغل دیگر نیاز است که می‌توانید یکی از آن‌ها را برگزینید. در سایر حوزه‌ها نیز مشاغل مختلفی هم‌چون خدمات فناوری اطلاعات، تولید لبنیات، تولید کیک و شیرینی، راه‌اندازی انواع فروشگاه‌های خدماتی هم‌چون رستوران، کافی‌شاپ، فروش صنایع دستی و…، وجود دارد.

انواع فروشگاه‌های لوازم بهداشتی، کسب‌وکارهای دامداری هم‌چون پرورش دام سبک، تولید مرغ و تخم مرغ، پرورش دام سنگین هم‌چون اسب و شتر، و یا انواع کارهای فنی هم‌چون تعمیرات مختلف و یا نصب دوربین و نجاری و…، همه مهم‌ترین شغل‌های مورد نیاز در این شهر بزرگ هستند.

نکته مهم این است که پیش از شروع هر کدام از این شغل‌ها، ابتدا ظرفیت‌های منطقه را بسنجید و کاری را آغاز کنید که با نوآوری در آن، بتوانید بیشترین میزان مشتری را به خود جذب کرده و با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات، سود و درآمد بسیار خوبی را کسب نمایید.

نحوه جست‌وجوی بهترین شغل در کرج

جست‌وجوی یک شغل مناسب در هیچ‌کدام از شهرهای بزرگ و وسیع، دیگر به روش سنتی و حضوری امکان‌پذیر نیست و بی‌شک به انواع خدمات آنلاین نیاز خواهید داشت. هرچند باید بگوییم نیاز به خدمات آنلاین برای یافتن کار در شهر کرج اهمیت بسیار بیشتری دارد، جمعیت بالا و مساحت نسبتا کم، همراه با فعالیت چندین شهرک صنعتی در سرتاسر استان و اطراف شهر کرج، باعث شده که یافتن شغل با جست‌وجوی سنتی و فیزیکی بسیار سخت و در برخی مواقع غیر ممکن شود. به همین خاطر پیشنهاد ما استفاده از انواع پلتفرم‌ها و سایت‌های آنلاین کاریابی است.

این مجموعه‌های آنلاین، خدمات بسیار مناسبی را به‌صورت رایگان در اختیار کارجویان قرار می‌دهند و افراد می‌توانند در کمترین زمان ممکن، بیشترین فرصت‌های شغلی را بررسی کرده و بهترین موارد را برگزینند. به‌صورت کلی مزایای کاریابی به‌صورت آنلاین در این موارد خلاصه می‌شود:

  • جست‌وجوی سریع و راحت؛
  • امکان بررسی تمام موارد در یک زمان و انتخاب بهترین موقعیت کاری با توجه به توانایی و نیاز؛
  • اطلاع‌رسانی‌های سریع به افراد در اولین لحظه انتشار آگهی‌های استخدامی مشابه به توانایی‌های فردی کارجو؛
  • امکان بهره‌بردن از تمام خدمات مختلف ارائه شده در این نوع سایت‌ها هم‌چون ساخت رزومه و یا مطالعه مهم‌ترین نکات مرتبط با بازار کار هم‌چون انواع قوانین محیط کار، بهترین روش‌های نوشتن رزومه کاری و…؛
  • ارائه امکانات مختلف به هر دو قشر کارجو و کارفرما و فراهم‌کردن اطلاعات و داده‌های مرتبط به آن‌ها به‌صورت کامل و اختصاصی؛
  • محیط ساده و کاربرپسند و امکان جست‌وجوی شغل به‌صورت تمام‌وقت، نیمه‌وقت و یا دورکاری در تمام شهرهای ایران به‌صورت مجزا.

سایت کاربوم یکی از معتبرترین سایت‌های کاریابی‌ ایران است. تمام مزایای اعلام‌شده در این بخش، تنها قسمت کوچکی از خدماتی است که در سایت کاربوم به کاربران مختلف ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید با ورود به بخش کاریابی، نحوه فعالیت، حوزه شغلی مد نظر و البته شهر خود را انتخاب کرده و تمام موقعیت‌های شغلی مرتبط را به‌صورت هم‌زمان ببینید. ارائه انواع اطلاعات مختلف، وجود انواع تست‌های شخصیت شناسی معتبر، ارائه خدمات اختصاصی به کارفرماها هم‌چون جذب و استخدام نیرو، توسعه برند کارفرمایی و…، تنها بخش کوچکی از خدمات ارائه شده در سایت کاربوم است.

با ارسال رزومه برای هر کدام از آگهی‌های استخدامی، در بخش کاربری خود در سایت، می‌توانید خط زمانی بررسی رزومه‌تان را پیگیری کنید. با گذر رزومه از هر بخش هم‌چون تحویل به کارفرما، در حال بررسی در شرکت، پذیرش یا عدم پذیرش و…، تمام فرایند در سایت به شما گزارش خواهد شد و پروسه بررسی رزومه تا پذیرش یا عدم پذیرش را می‌توانید مشاهده کنید.

اگر شما در گروه کارفرماها قرار دارید، سایت کاربوم برای شما نیز ابزارهای بسیار خوبی را ارائه داده است. سایت کاربوم برای مدیران کسب‌وکار و کارفرماها، بخش اختصاصی داشته و ابزارهای متناسبی ارائه می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این سایت، فعالیت‌های مختلف هم‌چون جذب، ارزیابی نیرو و توسعه برند کارفرمایی را انجام دهید و یا با استفاده از نرم افزار جذب و استخدام (ATS)، تمام فعالیت‌های مرتبط به بررسی و استخدام نیروهای جدید را به‌راحتی انجام دهید.

جمع‌بندی نهایی از یافتن بهترین شغل در کرج

کرج به‌عنوان چهارمین شهر پرجمعیت ایران، بخش زیادی از نیروهای کار جوان و متخصص را به خود جلب کرده است. نزدیکی به پایتخت و چندین شهر بزرگ دیگر، نزدیکی به منطقه آزاد پیام، داشتن خاک مناسب کشاورزی، وجود برخی از بزرگ‌ترین صنایع در اطراف آن و چندین مزیت دیگر که در این نوشتار آن‌ها را مرور کردیم، باعث شده که نیاز به نیروی کار در این بخش از کشور بسیار زیاد باشد.

فرقی نمی‌کند که در حال حاضر در کرج سکونت دارید و یا قصد دارید در آینده به آن مهاجرت کنید، در هر صورت می‌توانید در سایت کاربوم بهترین و مناسب‌ترین آگهی‌های استخدام کرج را یافته و با ارسال رزومه و اخذ پذیرش‌های اولیه، کار خود را در این شهر آغاز کنید. البته فراموش نکنید که این شهر ظرفیت زیادی برای انواع شغل‌ها و کسب‌وکارهای اختصاصی نیز دارد که می‌توانید با توجه به امکانات و توانایی‌های خود، بهترین شغل در کرج را برگزینید.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
کاربوم
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا