علی اسلامی: مراکز مشاوره، مکانی برای تقویت اکوسیستم کارآفرینی است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت:مراکز مشاوره، مکانی برای تقویت اکوسیستم کارآفرینی ، ارائه مشاوره‌های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی‌ و نوآوری در جهت افزایش ضریب موفقیت کسب‌ و کارها و کمک به بهبود فضای کسب و کار است.

به گزارش کارآفرینی پرس، علی اسلامی رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در گفت‌وگو با ندای تجن مراکز مشاوره این اداره را مکانی برای تقویت اکوسیستم کارآفرینی، ارائه مشاوره‌های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی‌و نوآوری در جهت افزایش ضریب موفقیت کسب‌و کارها و کمک به بهبود فضای کسب و کار مطرح کرد.

به گفته علی اسلامی برخی افراد، کارآفرینان را با کارفرمایان اشتباه می‌گیرند، در حالی که کارآفرینان افرادی هستند که به ایجاد شغل پرداخته، جرأت ریسک، آینده‌نگری (دانش آینده)، خلق ثروت و پیشروبودن از ویژگی‌های آنان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نام 116کارآفرین برتر در بانک اطلاعاتی اداره توسعه کارآفرینی ثبت شده است که در تلاش هستیم تا در کنار کارآفرینان به رشد و موفقیت و همین‌طور پیشرفت آنان یاری رسانیم.

رییس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی مازندران به اکوسیستم کارآفرینی در استان اشاره کرد که دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک علم‌و فناوری، شتاب‌دهنده‌ها، سازمان‌های مختلف، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و همین‌طور رسانه‌ها از بازیگران اصلی آن هستند که اداره کل تعاون سعی در برقراری اتصال زنجیروار میان آنان دارد.

مراکز مشاوره، مکانی برای تقویت اکوسیستم کارآفرینی

 وی اعطای مجوز فعالیت مراکز مشاوره از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را از فعالیت‌های این اداره عنوان کرد که این مراکز به تقویت اکوسیستم کارآفرینی، ارائه مشاوره‌های تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی‌و نوآوری در جهت افزایش ضریب موفقیت کسب‌و کارها و کمک به بهبود فضای کسب و کار می‌پردازند.

اسلامی مرکز شتاب‌دهی یا شتاب‌دهنده‌ها را محلی برای پیاده سازی ایده‌ها و فراهم آوردن امکانات و مکان مناسب برای گروه‌های استارت‌آپی توصیف کرد که به افراد کمک می‌کند تا ایده را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

این کارشناس با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل اول  آموزش محورمبتنی برفعالیت تعلیمی و نسل دوم مبتنی بر آموزش و تحقیق بودند که مهارت و تجربه کار را برای فارغ التحصیلان فراهم نمی‌کردند، گفت: دانشگاه‌های جدید یا نسل سوم نیاز محور یا مبتنی بر نیاز جامعه راه‌اندازی شدند تا نیروی کار آموزش دهند.

وی ادامه داد:اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوزبرگزاری رویداد کافه کارآفرینی را به دانشگاه‌ها می دهد تا گفتگوی مبتنی برعلم و اشتراک گذاری تجربیات کارآفرینی صورت گیرد که  برای نخستین بار در سال 97  دانشگاه مازندران این رویداد را اجرا کرد.

تاسیس باشگاه کارآفرینان نوجوان با هدف پرورش خلاقیت دانش‌آموزان

اسلامی افزود:اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران  به منظور پرورش نوجوان، نوآور، افزایش خلاقیت و تقویت پرسشگری و احساس خودکارآمدی نوجوانان اقدام به تاسیس باشگاه کارآفرینی نوجوانان کرد که یک دوره آن درشهرستان تنکابن با حضور 50دانش آموز12الی 15سال دختر و پسر در مدت یک ساله‌و نیم برگزار شد.

وی بیان کرد: دوره دوم باشگاه کارآفرینان نوجوان با حضور دانش آموزان در شهرستان قائمشهر در حال اجراست که باتوجه به شیوع بیماری کووید-19هم‌اکنون به صورت مجازی انجام می‌شود.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا