۴۸ خدمت به شرکت‌های خلاق صنعت گیاهی دارویی ارائه می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با حمایت معاونت علمی و فناوری و تلاش حدود 800 شرکت، صنعت گیاهان دارویی و سب سنتی در مسیر پیشرفت و توسعه فناورانه قرار گرفت.

به گزارش کارآفرینی پرس، یکی از رسالت های اصلی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی نیز به آن اشاره شده است، حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌های علمی، فناوری، اقتصادی و طرح‌های دارای ظرفیت فناوری و تجاری‌سازی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق است.

این کار در قالب 6 ماموریت از مرحله مرجعیت علمی تا توسعه بازار محصولات دانش بنیان و نوآور انجام می‌شود. معاونت علمی و فناوری برای اجرایی کردن آن، 110 برنامه حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و 48 برنامه برای شرکت‌های خلاق در نظر گرفته است.

در حال حاضر طبق آخرین آمار حدود ۱۸۶ هزار شرکت دانش‌بنیان،  ۵۸ شرکت خلاق، ۳۶۰ شرکت فناور تولید کننده دارو و فرآورده گیاهی در کشور فعالیت می‌کنند که در کل می‌توان گفت تعداد شرکت‌های فعال در صنعت گیاهان دارویی که شامل کشت، بسته بندی، بذر، شیرین‌کننده‌های گیاهی و غیره می شود حدود ۸۰۰ شرکت است.

بنا به گفته محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این صنعت در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و ایجاد مراکز نوآوری و شتابدهنده‌های تخصصی نیز به رشد مضاعف آن کمک کرده است.

وی می گوید: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ذیل برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق، ظرفیت علمی و نوآورانه نهفته در شرکت‌های حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به کمک زیست‌بوم ایجاد شده، مورد حمایت قرار گرفت و سهم شرکت‌های این حوزه از اقتصاد دانش‌بنیان افزایش یافت.

پایان پیام/

اگر به دنبال مطالب مفید هستید موفقیت شناسی را به شما معرفی می‌کنیم
منبع
بنیاد ملی نخبگان
برای مشاهده کلیک کنید.

پایگاه خبری کارآفرینی پرس

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی کارآفرینی در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا